کد خبر: ۱۴۴۰۲
حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: در هفته دامپزشکی از شش دارو و واکسن جدید دامی رونمایی می‌شود که استفاده از آن‌ها حدود 15 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به ارمغان می‌آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر عزیزی که در نشست خبری معاونان سازمان دامپزشکی به مناسبت هفته دامپزشکی سخن می‌گفت، اظهار کرد: استفاده از داروهای شیمیایی برای درمان بیماری‌های دام، طیور و زنبور عسل نگرانی‌هایی برای تولید محصولات دامی با میزان بالای باقیمانده‌های شیمیایی به وجود می‌آورد که می‌توان با استفاده از داروهای ارگانیک و با منشا گیاهی این مساله را حل کرد.

وی افزود: در سازمان دامپزشکی بیش از 20 دارو و واکسن دامی با منشأ گیاهی تولید می‌شود که رونمایی از این شش قلم داروی جدید می‌تواند دستاورد بزرگی در آستانه هفته دامپزشکی باشد.

عزیزی اظهار کرد: داروی وارو سید (ضد کنه واروا)، داروی ملوکسیکام (ضد التهاب)، ماده اولیه متیل هگزامین (برای تولید داروی اروتروپین)، پنی سلین دو میلیون واحد به اضافه دی هیدرو استرو پتوماین، واکسن سه گانه (نیوکسل، گامبرو و آنفلوآنزا برای بیماری‌های طیور) و داروی آلتیمیت اسید (تنظیم کننده PH دستگاه گوارش) از جمله داروهایی هستند که در هفته دامپزشکی رونمایی می‌شوند.

 

نظر شما
ادامه