کد خبر: ۱۴۴۴۵
حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ساخت آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی استان در سال 90 کلنگ زنی شده است، گفت: آغاز عملیات اجرایی این آزمایشگاه در انتظار تخصیص اعتبارات است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، محمد علی رضایی در حاشیه همایش دامپزشکی و پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران اظهارکرد: کلنگ آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی استان در سال 90 به زمین زده شده اما عملیات اجرایی آن به دلیل کمبود اعتبارات آغاز نشده است.

 وی با بیان اینکه موافقتنامه دو هزار متر مربع زمین برای ساخت این آزمایشگاه انجام شده است، گفت: کمبود شدید اعتباری موجب شده تا این پروژ هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته باشد.

 وی گفت: با برگزاری مناقصه زمین مورد نظر تحویل پیمانکار برای آغاز عملیات ساخت شده است.

 وی بیان داشت:خراسان جنوبی قطب تولید مواد پروتئینی و هم مرز با کشور افغانستان است که این ضرورت ساخت هر چه سریعتر آزمایشگاه دامپزشکی را دو چندان می کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: برای سال جایر تقاضای 10 میلیارد ریال برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه از محل اعتبارات استان را داشته ایم که تا کنون تخصیص اعتبار انجام نشده است.

رضایی اظهارکرد: با تکمیل ساختمان این آزمایشگاه از محل اعتبارات استانی سازمان دامپزشکی کشور متعهد به تجهیز آزمایشگاه است.

 نبود کشتار گاه دام در زیرکوه و خوسف/ وجود کشتارگاه های سنتی در 7 شهرستان

 وی نبود کشتارگاه دام در شهرستانهای تازه تاسیس زیرکوه و خوسف را از دیگر مشکلات پیش روی دامپزشکی عنوان کرد و افزود: در جهت حفظ سلامت جامعه و تامین بهداشت عمومی امیدواریم با تخصیص اعتبار هر چه سریعتر در این دو شهرستان کشتارگاه دام راه اندازی شود.

 وی با بیان اینکه تنها یک کشتارگاه صنعتی دام در استان خراسان جنوبی وجود دارد، بیان کرد: این کشتارگاه در شهرستان بیرجند فعال است و مابقی شهرستانهای استان به جر خوسف و زیرکوه دارای کشتار گاه سنتی هستند.

 مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه ایجاد کشتارگاه های صنعتی در سایر شهرستانهای استان توجیه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: باید سرمایه گذار بخش خصوص وارد عرصه شود که به دلیل کشتار پایین دام در شهرستانها توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری نبوده است.

رضایی با بیان اینکه با همکاری بخش خصوصی ایجاد کشتار گاه صنعتی دام در شهرستان نهبندان در سال 88 کلنگ زنی شده است، عنوان کرد: پس از گذشت چهار سال از آغاز کار این پروژه هنوز 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 وی گفت: طی شش ماهه نخست امسال 25 هزار راس دام سبک و سنگین در استان کشتار شده است.

 

نظر شما
ادامه