کد خبر: ۱۴۶
آماده باش فاز 5 به این معنا است که شیوع مستمر بیماری از انسان به انسان در حداقل دو کشور وجود داشته و این نیازمند شدت بخشی تلاشها برای تولید واکسن است...

 سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه آماده باش خود برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای خوکی را تا فاز 5 افزایش داد که سطح ماقبل آخر آماده باش است. سازمان بهداشت جهانی می گوید: آماده باش فاز 5 به این معنا است که شیوع مستمر بیماری از انسان به انسان در حداقل دو کشور وجود داشته و این نیازمند شدت بخشی تلاشها برای تولید واکسن است.
سازمان بهداشت جهانی وجود موارد ابتلای انسان به آنفلوآنزای خوکی را در مکزیک، آمریکا، کانادا، انگلیس، اسراییل، زلاندنو و اسپانیا تایید کرده است. مکزیک و آمریکا از بروز تلفات بر اثر ابتلا به این بیماری گزارش داده اند.
مارگارت چان ،مدیرکل سازمان بهداشت جهانی تصمیم به افزایش سطح آماده باش از فاز 4 _ شیوع در فقط یک کشور _ را پس از بررسی آخرین شواهد علمی این بیماری مسری اتخاذ کرد.
دکتر مارگارت چندر یک نشست مطبوعاتی با اشاره به شتاب گسترش بیماری آنفلوانزا در کشور های مختلف, مرحله حساسیت آن را از مرحله 4 به 5 افزایش داد.
دکتر چن اظهارداشت:دستکم 11 کشور در قاره های مختلف با این بیماری فراگیر درگیر شده اند .
طبق اطلاعات موجود در حال حاضر علاوه بر آمریکا و مکزیک بیماری مذکور در آلمان ، استرالیا ،کانادا, نیوزیلند ،اسپانیا, اسرائیل و انگلیس هم گسترش پیدا کرده است.
تا روز چهارشنبه به وقت نیویورک , مرگ 159 نفر در مکزیک و یک نفر در آمریکا بخاطر ابتلا به ویروس آنفلوآنزای خوکی تایید شده است و هزاران نفر نیز در بیمارستانها بستری هستند.
تمام پروازها از مکزیک به خارج لغو شده و متقابلا پروازی نیز به آن کشور انجام نمی گیرد.
از سوی دیگر "ریچارد بسر" سرپرست مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در آمریکا گفته است بیماری آنفلوآنزای خوکی در 12 ایالت آمریکا مشاهده شده که در صدر این ایالتها نیویورک قرار دارد.
سازمان بهداشت جهانی گفته است چهار تا شش ماه طول می کشد تا واکسن آنفلوآنزای خوکی تهیه شود.

نظر شما
ادامه