کد خبر: ۱۴۷۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - با حکمی از سوی مهندس محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، دکتر اسکندر زند، به عنوان معاون وزیر و رییس جدید سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی منصوب شد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی یکی از بزرگترین سازمان‌های پژوهشی کشور است که برخی از موسسات تحت پوشش آن دارای بیش از یکصد سال قدمت هستند.

دکتر اسکندر زند، متخصص رشته علف‌های هرز در حوزه کشاورزی و عضو هیأت علمی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور با رتبه دانشیاری است.

وی متولد شهرستان اراک است که تحصیلات عالی خود را در دانشگاه زنجان و در رشته مهندسی کشاورزی گرایش زراعت و اصلاح نباتات آغاز و در ادامه مدرک کارشناسی‌ارشد را در رشته فیزیولوژی گیاهان زراعی از دانشگاه فردوسی مشهد اخذ کرد و در شاخه تخصصی فیزیولوژی علف کش‌ها و مقاومت به علف‌کش‌ها از همین دانشگاه درجه دکتری گرفت.

در طول تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد، دانشجوی نمونه کشور شناخته شد و همچنین پایان نامه دکتری وی رتبه دوم جشنواره علمی پژوهشی فردوسی را به خود اختصاص داد.

وی مسوولیتهایی همچون معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی زنجان، معاون موسسه تحقیقات آفات و بیماری‌های گیاهی، عضو شورای نانوتکنولوژی وزارت جهاد کشاورزی، عضو کمیته ایمنی زیستی وزارت جهاد کشاورزی، نایب رئیس انجمن علمی علف‌های هرز ایران، عضو هیئت داوران ماهنامه علمی تخصصی زیتون را در کارنامه کاری خود دارد.

از او مقالاتی در زمینه‌های علمی پژوهشی و علمی ترویجی به زبان فارسی و انگلیسی در کنفرانس های داخلی و خارجی ارائه شده و یا در مجلات علمی به چاپ رسیده است و 18 کتاب توسط وی با همکاری دیگران به رشته تحریر درآمده است.

دکتر اسکندر زند در سال 2008 برای طرح "پی‌جویی و کشف علف‌های هرز مقاوم به علف‌کش‌ها و اتخاذ شیوه‌های مدیریتی برای کنترل آنها" برنده رتبه سوم پژوهش‌های کاربردی بیست و یکمین جشنواره خوارزمی شده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
كارمند
|
-
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
0
0
اميدواريم سرو ساماناني به نيروهاي قرارداد معين در موسسات زير مجموعه شان بدهند
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
0
0
همين روزها منتظر جابجايي در سازمان دامپزشكي كشور باشيد .... هم جمع آوري مي شود- كارشناس سازمان
نظر شما
ادامه