کد خبر: ۱۶۰۶۶
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
خدمت تمام همکاران دامپزشک عزیز سلام عرض می کنم. ما همان زوج اراکی مورد بحث شما می باشیم ...
IMG10114936
حکیم مهر - متعاقب درج خبر "وقتی پزشکان رخت دامپزشکی بر تن می کنند" در سایت حکیم مهر، همکاران دامپزشک در تقدیر و یا نکوهش فعالیت پزشکان دوستدار محیط زیست در حیطه دامپزشکی به بحث و تبادل نظر پرداختند و دیدگاههای مختلفی را ابراز نمودند. در ادامه، توضیحاتی در همین خصوص از طرف دکتر شیرین پازوکی و همسرشان دکتر سیروس به حکیم مهر ارسال شد که ضمن تشکر از ایشان، عیناً به استحضار همکاران می رسد:
 
خدمت تمام همکاران دامپزشک عزیز سلام عرض می کنم. ما همان زوج اراکی مورد بحث شما می باشیم. اولاً در مورد خبر چاپ شده در خبر گزاری مهر باید از همگی عذر خواهی کنیم ولی متن خبر کاملا با مصاحبه تفاوت داشت و بخصوص این مطلب که دامپزشکان توانایی درمان حیوانات را ندارند، تخیلات کامل بود. بلافاصله بعد ازچاپ خبر با خبرنگار مربوطه و خود سایت خبرگزاری تماس گرفته شد و به متن اعتراض کردیم ولی اصلاحی صورت نگرفت. هدف ما توجه مسئولین به مشکلات درمانی حیوانات آسیب دیده استان بود که متاسفانه بازتاب داخلی تحریف شدهای داشت. قبل از شروع فعالیت ما تمام حیوانات آسیب دیده استان مرکزی معدوم می شدند، چون نه امکانات درمانی لازم در اراک وجود دارد و نه کسی حاضر به درمان رایگان است. چند موردی که برای حیوانات درمانی انجام دادیم کارهای ساده و با مشورت و حضورچند تن از دوستان علاقمند دامپزشک بود. مشکل بسیار مهمتر ما که کسی توجهی ندارد بعد از درمان است. برای حیوانات وحشی که امکان بازگشت به طبیعت ندارند هیچ متولی وجود ندارد و روی دست ما می مانند. فعلا با کمک دوستان آنها را در خانه هایمان جا داده ایم که نه برای آنها مناسب است و نه برای سلامت خودمان. به علت سوتفاهم ایجاد شده ، با جناب آقای دکتر معماریان جراح حیات وحش در تهران تماس گرفته شد و قرار شد از این پس موارد مشکل به تهران اعزام شوند.
در نهایت هدف ما کمک به حفظ حیات وحش کشورمان و حیوانات بی پناه و جلب توجه مسئولین محیط زیست به مشکلات آنها است.
در صورتی که کسی از همکاران محترم دامپزشک در درمان این حیوانات قادر به کمکی هست و مهمتر از آن راه حلی برای نگهداری بعدی آنها دارد لطفا اطلاع دهد.
مجددا از همگی دامپزشکان عزیز به دلیل سوتفاهم ایجاد شده پوزش می طلبیم و خواهشمندیم کمک کنید با یاری هم چند گونه جانوری باقیمانده در ایران را نجات دهیم.
دکتر سیروس، دکتر پازوکی
 
 
 
خبر مرتبط:
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
0
بعنوان یک دامپزشک دست شما را بخاطر این کار انسانی و والایی که انجام می دهید، می بوسم.
دامپزشک
|
-
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
1
0
حیات وحش متولی دارد و باید ساز درمان دامهای حیات وحش را آنان چاره کنند . بسیاری از وظایف دستگاهها بر زمین مانده ، این دلیل نمی شود مداخله در وظایف دیگران کنیم . شما صرفا وظیفه گزارش کردن را دارید نه اقدام.
دکتر محمد عیوضی نژاد- دامپزشک
|
-
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
0
با سلام و عرض ادب خدمت جامعه بهداشت و درمان کشور
توجه به سلامتی و حفظ ذخایر گونه های زیستی کشور وظیفه همگان است و تفاوتی ندارد که این اقدام توسط یک پزشک، دامپزشک، گیاه پزشک، شکاربان، باغبان و ... انجام می شود. این اقدام خیرخواهانه و از سر دلسوزی است و اغلب جز گرفتاری، هیچگونه مواعید مالی برای اقدام کننده ندارد.
بنده به نوبه خود از تلاش همکاران پزشک در این زمینه سپاسگزارم.
دست در دست هم به مهر، میهن خود کنیم آباد
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
0
بسمه تعالی
با سلام و احترام
بنده با توجه به کامنتی که قبلاً گذاشته بودم : ( بسمه تعالی. با سلام و احترام به بینندگان محترم. فعالیت این گروه از همکاران پزشک قابل تقدیر است اما استحضار دارید که برابر قانون هر فردی اگر بدون کسب مجوز از سازمان دامپزشکی کشور اقدام به واکسیناسیون یا درمان حیوانات کند به حبس محکوم خواهد شد. آیا همکاران پزشک می پسندند که بنده آناتومی انسان را مرور کنم (چه بسا شاید در مقام مقایسه از آنان هم بهتر بلد باشم) و بعد انسانی را در خانه (!) بیهوش کرده و جراحی کنم؟! هر چند که بسیاری از اعمال جراحی انسان را دامپزشک عمومی تجربه کرده است و می داند. این راه ترویج حمایت از حیوانات نیست. البته باید قبول کرد که کمبود دامپزشک متخصص حیات وحش هم معضلی است که باید به آن توجه شود و دوره های آموزشی لازم در داخل یا خارج کشور برای آن پیش بینی و عده ای دیپلما یا تخصص بگیرند.- دکتر محمد لطفی زاده) ضمن تاکید مجدد بر آنکه باید در حیطه قانون فعالیت نمود از حسن نظر و متانت همکاران محترم پزشک تشکر میکنم. تیم دامپزشک و پزشک برای من تداعی کننده مفهوم سلامت واحد یا one health است و بسیار به تحقق آن در ایران امید دارم. امیدوارم موفق باشید.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
0
دقت شوید دکتر معماریان همکار ارجمند ما جراح نیستند. یک دامپزشک عمومی اند. لطفا برای جراحی حیات وحش از متخصصین جراحی بهره ببرید.
دكتر كياني
|
-
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
0
سلام به همه دوستان و همكاران دامپزشك و پزشكان دوستدار حيوانات
من با توجه به همكاري با اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان جنوبي، درگير جراحي ها و درمانهاي مخصوص حيات وحش شدم و اجبارا در حد توانم معلوماتم را در اين زمينه ها بالا بردم، البته كار دي اين حيطه بسيار وسيع و بسيار ناشناخته تر از كار با حيوانات اهلي است و تماما هم به صورت رايگان مي باشد.
جديداً هم با همكاري يك گروه از دوستداران حيات وحش در حال توسعه كار درمان و جراحي حيوانات وحشي هستم. پيشنهاد مي كنم همكاراني كه در اين حيطه تجربه و اطلاعاتي دارند نسبت به مشاوره و تبادل اطلاعات درماني، بي هوشي، جراحي و مراقبتهاي بعد از عمل يك بانك اطلاعاتي تشكيل دهند تا شانس موفقيت هاي درمان و جراحي اين مخلوقات خدا افزايش يابد.
دکتر عربشاهی
|
-
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
0
0
سرکار خانم دکتر پازوکی جناب اقای دکتر سیروس از توجه شما به حمایت از حیوانات بیمار و پرستاری ودر مان انها تشکر .
رفتار شما کاملا پسندیده و قابل تقدیر است . در اینده اگر در این زمینه مشکلی داشتید با کسب اجازه از همکاران دانشمند استان مرکزی همکاران شما در استان قم امادگی هر نوع همکاری با شما را دارند
دکتر عربشاهی ریس نظام دامپزشکی استان قم
دکتربهاره ج
|
-
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
0
0
با مشاهده این تیتر و مرور برخی کامنتها ازجمله کامنت جناب آقای دکتر لطفی زاده خیلی متاثر و یکه خوردم از دست این نگاههای تک بعدی.... ،دوستان عزیز هرگز فراموش نمی کنم خاطرات اساتید بزرگواری چون دکتر پرویز حکمت را از همکاری اساتید جراحی پزشکی در تحقیقات بزرگ دامپزشکی در سطح جهان را ، بیایید کمی هم به این فکر کنیم که خدای بزرگ در مورد این منظره ای که پزشکان دلسوز با همکاری دامپزشکان مهربان به تصویر کشیده اند چه فکر می کند.
ای کاش وقتی آن حیوانات را جراحی می کردند سرود ملی دامپزشکی را ترنم می کردیم و از این احساسات زمینی کمی دور می شدیم و لذت کار آن عزیزان را حداقل با ترنم آن اشعار زیبا حس می کردیم .
ليليا نامي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
0
من بابام دكتر سيروس نامي منم ليليا نامي هستم كانال دامپزشكي ما در تلگرام تشگيل شده است لطفا هر سوال دامپزسكي داشتيد از ما بپرسيد
لبلیا نامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
0
1
متشکرم از شما دکتران و دامپزشکان گرامی
نظر شما
ادامه