کد خبر: ۱۶۰۹۵
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دکتر هاشم زاده در حاشیه بازدید از شرکت داروسازی گل دارو اصفهان اظهار داشت : هم اکنون بیش از 300 قلم داروی دامی مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 95 درصد از داروهای دامی و بیش از 50 درصد از واکسن‌های دام و طیور مورد نیاز در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود.

به گفته معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در حال حاضر حدود 150 کارخانه دارویی در سطح کشور در زمینه تولید داروهای دامی با سازمان دامپزشکی کشور همکاری دارند.

دکتر هاشم زاده خاطرنشان کرد: در این 150 کارخانه دارویی علاوه بر تولید بیش از 250 قلم دارو اعم از مکمل، دارو و سموم و داروهای مورد نیاز در حوزه دامپزشکی، برخی از این کارخانه‌ها مواد اولیه دارویی را نیز تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تولیدات دارو و واکسن به کشورهای شرقی کشور، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می شود گفت: توسعه تولید داروهای دامپزشکی در کشور و سوق دادن سرمایه‌گذاران به این بخش از صنعت را یکی از سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور همچنین از تولید بیش از 50 قلم داروی گیاهی در کشور خبر داد و افزود: داروهای گیاهی با منشأ گیاهی از ضریب اطمینان بیشتر و از ترکیبات منفی کمتری در محصول و فرآورده‌ها برخوردار است.

به گفته وی، استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش گیاهان دارویی توسط سازمان دامپزشکی کشور در چند ساله اخیر، منجر به سرمایه‌گذاری قابل توجه سرمایه‌گذاران در این بخش شده است و متقاضیان زیادی برای دریافت پروانه بهره‌برداری از گیاهان دارویی به سازمان دامپزشکی کشور مراجعه کرده‌اند.

هاشم زاده،از استان اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های ساخت داروهای گیاهی نام برد و یادآور شد: کارخانه داروسازی گل دارو علاوه بر114 قلم داروی گیاهی انسانی، 2 قلم داروی گیاهی در حوزه دامپزشکی نیز تولید می‌کند.

 

نظر شما
ادامه