کد خبر: ۱۶۱۹۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
طی مراسمی با حضور رئیس سازمان دامپزشکی، دکتر حسین رشیدی به عنوان مدیر کل دامپزشکی استان کرمان معرفی شد و از خدمات دکتر بیژن دهقانی مدیر سابق این مجموعه تجلیل به عمل آمد ...
IMG_85531

طی مراسمی با حضور دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور و حجت‌الاسلام علی ایمانی‌تبار نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، دکتر حسین رشیدی به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی استان کرمان معرفی شد و از خدمات دکتر بیژن دهقانی مدیر سابق این مجموعه تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است که دکتر بیژن دهقانی از آبان سال 91 این مسئولیت را بر عهده داشت.

دکتر مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان کرمان ضمن قدردانی از زحمات دکتر بیژن دهقانی و آرزوی موفقیت برای دکتر حسین رشیدی گفت: در پی هر تغییری باید تحولی باشد و این تحول تماماً برای خدمت به مردم است شاید امروز سازمان دامپزشکی یک نهاد گمنام باشد اما از اهمیت زیادی در جامعه برخوردار است.

رییس سازمان دامپزشکی مردم محوری را از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی ذکر و بیان کرد: باید در برنامه هایمان مردم را مشارکت دهیم.

وی گفت: تشکلهای مختلف تولیدکننده و حلقه های واسط خیلی گسترده هستند که باید آنها را در برنامه های سازمان دامپزشکی مشارکت دهیم.

دکتر خلج افزود: این کار را در حوزه ستادی شروع کرده­ایم؛ البته در گذشته هم بوده که آن را گسترش و تعمیق می دهیم.

وی در ادامه به موضوع دام، بهداشت دام و فرآورده های دامی اشاره و بیان کرد: تلفیق دام و زراعت می تواند کشاورزی یک کشور را سودآور کند.

او گفت: اگر روستاییان و عشایر را جمعیتی تلقی کنیم که کمتر به امکانات دسترسی دارند بنابراین در این رکن از مولفه ما باید خدمات را به دل روستا و عشایر ببریم.

رییس سازمان دامپزشکی افزود: پیشنهاد ما این است که در دل عشایر و روستا بتوانیم خانه های کوچکی به نام "خانه های بهداشت دام" داشته باشیم.

وی پیشنهاد کرد: این خانه ها را دولت تدارک ببیند ولی بخش غیردولتی دامپزشکی آنجا مستقر شود و بخشی از هدفمندی یارانه ها را برای خرید خدمات بهداشتی و درمانی دام روستاییان و عشایر بگذاریم و همکاران بخشی خصوصی آنجا فعالیت کنند.

او گفت: بیش از 22 هزار نفر یعنی سه و نیم برابر بخش دولتی دامپزشکی، فعالان بخشی غیردولتی دامپزشکی هستند.

وی افزود: اداره دامپزشکی مسئول سلامت دام و انسان است و باید در این راه صعود کند و با توجه به گفته مقام معظم رهبری مبنی بر این که ما باید اقتصادی داشته باشیم که بلایا و زلزله های عظیم هم نتوانند آن را بلرزانند باید تمام تلاشمان را برای پیشبرد اهداف نظام و دولت تدبیر و امید به کار گیریم.

در انتهای جلسه دکتر حسین رشیدی مدیرکل جدید اداره دامپزشکی گفت: از خدا میخواهم مرا یاری کند و تمام تلاشم را برای طی کردن پله های ترقی و صعود در راستای اهداف نظام و دولت خواهم کرد.

در انتها نیز لوح یادبودی از طرف دکتر خلج و استاندار به پاس یادبود به دکتر دهقانی داده شد و حکم دکتر رشیدی نیز به ایشان اعطا گردید.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت: مشکلاتی در دامپزشکی کرمان وجود داشت که با حضور دهقانی مدیرکل سابق این مجموعه برطرف شدند.

حجت‌الاسلام علی ایمانی‌تبار از مدیرکل جدید دامپزشکی استان کرمان به عنوان فردی متعهد و دارای تجربه نام برد و بیان داشت: مسائل بهداشتی که اثر مستقیم بر زندگی و سلامت انسان‌ها دارد با مدیریت وی باید از گذشته هم پررونق‌تر و با قدرت پیگیری شود.

وی ابراز داشت: جلسات تودیع و معارفه تکرار می‌شود و خوش به حال کسی که رنگ و بوی خدا در دوران مدیریت وی باشد و باید از گذشتگان درس گرفت و از تجربه دیگران استفاده کرد.

مدیرکل سابق دامپزشکی استان کرمان هم در این آیین عنوان کرد: اطلاعات درباره دامپزشکی پایین است و شاید هم ما کوتاهی کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم وظایف دامپزشکی را معرفی کنیم.

دکتر بیژن دهقانی ادامه داد: در استان کرمان برای نخستین بار 5/27 تن پای مرغ به ویتنام صادر شد.

وی از افتتاح کشتارگاه رفسنجان در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: پروانه تاسیس کشتارگاه بهداشتی با دانش روز در کرمان صادر شده است و فاز نخست آن در دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین تبیین نقشه راه در دامپروری، اعطای بیمه فراگیر دام در ایران، پرداخت غرامت به صاحبان دام و تقویت آموزش و ترویج در تولیدات دامی را از جمله راهکارهای پیشبرد اهداف دامپزشکی برشمرد.

دهقانی کاهش حمل و نقل دام زنده و حمل گوشت را برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها مؤثر خواند و افزود: دامپزشکی 50 درصد بیماری‌های مشترک و 70 درصد بیماری نوپدید را در دام کنترل می‌کند.

مدیرکل جدید دامپزشکی استان کرمان هم در این آیین اظهار داشت: 14 درصد تولید ناخالص و 23 درصد اشتغال ایران در بخش دامداری و دامپروری است.

دکتر حسین رشیدی نقش دامپزشکی را در بهداشت عمومی جامعه، حفاظت از محیط زیست، امنیت غذایی و سلامت مهم خواند.

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رذزذ
|
-
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
0
0
خدا کند این انتصابات به همه استانها به ویژه سس مم نن اا نن تسری پیدا کند.
همكار
|
-
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
5
0
با آرزوي سلامتي و توفيق براي مدير كل جديد 0انتصاب بجا و شايسته اي بود.
روزبه شباک
|
-
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
5
1
انتصاب شایسته دکتر شیدی را تبریک می گویم و از خداوند منان آرزوی موفقیت ایشان را در امور زندگی و پست جدید خواستارم
دکتر صادقی
|
-
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
5
0
انتصاب دکتر رشیدی به سمت مدیرکلی استان کرمان نشان از بازگشت درایت و تدبیر و شایسته سالاری در سازمان دامپزشکی می دهد و ضمن تبریک به جناب آقای دکتر رشیدی که ازمدیران فنی و علمی و سالم استان کرمان می باشند
ناظر بي طرف
|
-
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
6
1
انتصاب آقاي دكتر رشيدي را با توجه به گزينه هاي موجود و ساير انتصابات اخير مي توان مثبت ارزيابي كرد
حساسيت هاي وجود در اين استان و تغييرات سريع مديريتي از جمله مواردي است كه آقاي دكتر بايد به آن توجه داشته باشند
آقاي دكتر رشيدي بايد از تجربيات قبلي خويش در اين سمت كمال بهره را ببرد

علی
|
-
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
0
0
استان ... کاش مدیر کلش عوض بشه
همکار
|
-
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
2
2
جناب دکتر خلج لطفا تعویض مدیران دولت دهم را ت در همه استانها سریع کنید . تا کی باید مدیران نالایق احساس امنیت شغلی کنند. همکار
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
7
1
ضمن تبریک به دکتر رشیدی و تقدیر از دکتر خلج به نظر می اید دکتر خلج بر محور عقلانیت تغییرات را شروع نموده که انتظار است به سایر استانها هم تسری داده واز زمان نیز استفاده بهینه داشته باشد
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
1
5
انتخاب ایشان یعنی یک گام به عقب ایشان بایستی دوران استراحتشان راطی کنند و بایستی میدان به جوانتر ها داده میشد.
کارشناس
|
Iraq
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
7
3
نه اقا واقعا دکتر رشیدی کار بلد است تبارک الله اقای دکتر خلج به وجود دکتر رشیدی در کرمان افتخار می کنم
کارشناس
|
Iraq
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
7
2
واقعا حق به حقدار رسید
نظر شما
ادامه