کد خبر: ۱۶۹۰۳

به گزارش ایرنا، دکتر ˈحسین رشیدیˈ عصر سه شنبه در شورای سلامت استان کرمان افزود: بخشی از نیاز شتر استان کرمان از سیستان و بلوچستان تامین می شود و برای مراقبت های لازم در برابر بیماری های شتر اجازه ورود شتر به استان کرمان داده نمی شود.

وی ادامه داد: بیماری مرس ویروسی است که از سال 2012 میلادی مطرح شده و اکنون در عربستان این بیماری مشکلاتی را ایجاد کرده است که به طور احتمالی این بیماری بین انسان و شتر می تواند وجود داشته باشد.

رشیدی، اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که بیماری مرس از طریق شتر به انسان منتقل شود اما این موضوع هنوز به طور قطعی ثابت نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: تلفات شتر را در جنوب استان و ایرانشهر داشتیم اما تا کنون ارتباطی بین این بیماری و مرگ شترها دیده نشده بلکه علت این تلفات را تغییرات آب و هوایی مطرح کرده اند.

وی اظهار کرد: باید در استان امکانات تشخیصی این بیماری ها با تجهیز آزمایشگاه، نمونه برداری را انجام دهیم تا تشخیص درست داده شود.

رشیدی، ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در بحث سلامت، مواردی مغفول مانده و ما نمی توانیم در بعضی از موارد از جمله پیشگیری، امنیت غذا و سلامت غذا پا به پای دانشگاه علوم پزشکی پیش رویم و متاسفانه برخی بیماری های کلاسیک مانند سل گاوی و بروسلوز در کشور و استان بالا رفته است.

وی گفت: دامپزشکی از اعتبارات حوزه سلامت برخوردار نیست و جزء مجموعه کشاورزی دیده شده و پرسنل ما دلگرمی لازم را برای انجام کار ندارند و امکانات ما نیز پاسخگوی نیازها نیست.

وی افزود: میزان دستمزد دریافتی یک دامپزشک یک تا یک و نیم میلیون تومان است در حالی که در اقصی نقاط استان با مخاطرات بالا کار خود را انجام می دهند.

 

 

نظر شما
ادامه