کد خبر: ۱۷۰۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

 

به گزارش ایرنا، شرکت کارخانجات دارویی بایر افلاک ازنا، بزرگترین شرکت داروسازی دامی در ایران و آسیا است که به عنوان یکی از پنج کارخانه برتر تولید دارو جهان، در منطقه ویژه اقتصادی ازنا احداث شده است.

این کارخانه با هدف تولید داروهای مورد نیاز بازار داخلی و نیز صادرات داروی دامی با کیفیت بالا، با بهره گیری از جدیدترین فناوری و پیشرفته ترین دانش روز دنیا در حوزه سلامت و با توان رقابت با محصولات مشابه خارجی در منطقه آسیا، اروپا و آمریکا تاسیس شده است.

این کارخانه دارای هفت خط تولید داروی دامی با تولید 250 قلم داروست و دارای مدرن ترین ماشین آلات داروسازی است و از این جهت در ایران و آسیا در رتبه نخست قرار دارد.

مجتمع بایرافلاک، صادر کننده داروهای تولیدی به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، خاورمیانه و آفریقاست که به دلیل تطابق محصولات با برترین استانداردهای روز دنیا،محصولات این کارخانه به اروپا و آمریکا نیز صادر خواهد شد.

محصولات تولیدی بایر افلاک شامل هفت گروه، انواع محلول ها و سوسپانسیون های خوراکی، انواع پودرهای دارویی خوراکی، انواع محلول ها و سوسپانسیون های تزریقی، انواع پمادهای مورد استفاده در دامپزشکی اعم از انواع پماد پستانی و داخل رحمی، پودر استریل تزریقی سفالوسپورینی، پودر استریل تزریقی پنی سیلینی و بولوس های دارویی است.

برای احداث این مجتمع که زمینه اشتغال بکار 500 نفر را فراهم کرده،

حدود 750 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

گام نخست کارخانه بایر افلاک لرستان که به ساخت داروهای دامی اختصاص دارد در10 هزار متر مربع فضای تولید، 250 قلم داروی دامی را در هفت خط مجزا تولید می کند.

این کارخانه در زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع ساخته شده که در مجموع دارای هفت خط تولید دارو است.

همچنین برای احداث کارخانه داروسازی بایر افلاک ازنا در لرستان هفت میلیون و 500 هزار یورو و 20 میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز پرداخت شده است.

فاز دوم کارخانه بایر فلاک شهرستان ازنا به تولید داروهای انسانی اختصاص دارد که در 16 هزار متر مربع فضای تولید، 500 قلم دارو را در 12 خط مجزا تولید می کند که بیشتر این داروها ویژه بیماران سرطانی خواهد بود.

احداث و راه اندازی کارخانجات دارویی در حالی در لرستان رونق گرفته که این استان دارای بیش از 250 گونه گیاهی بوده و باتوجه به اینکه لرستان یکی از خاستگاه های اصلی تولید و پرورش گیاهان دارویی به شمار می رود بدون شک سرمایه گذاری در این راستا بسیار موفق خواهد بود.

براساس آمار موجود، میزان صادرات سالانه داروی کشور 63 میلیون دلار است که از این میزان 30 میلیون دلار آن مربوط به داروهای تولیدی استان لرستان است.

دو کارخانه داروسازی اکسیر و دامداران بروجرد نیز 10 درصد داروهای انسانی و 60 درصد داروهای دامی کشور را تامین می کنند.

کارخانه داروسازی اکسیر بروجرد تنها تولید کننده انسولین و گاما ایمونکس در کشور و فعال ترین کارخانه داروسازی در حوزه صادرات دارویی کشور و لرستان محسوب می شود.

کارخانه داروسازی داملران بروجرد نیز از کارخانه های مهم داروسازی در حوزه تولید داروی دامی کشور است.

هم اکنون لرستان با دو کارخانه اکسیر و داملران شهرستان بروجرد 10 درصد داروهای انسانی و50 درصد داروهای دامی کشور را تامین و 50 درصد صادرات دارویی کشور را نیز به خود اختصاص داده اند.

با بهره برداری از کارخانه بایر افلاک ازنا، لرستان به قطب تولید داروهای دامی و انسانی کشور تبدیل خواهد شد.

گام نخست مجتمع تولید داروی بایرافلاک ازنا، دوشنبه در جریان سفر معاون اول رییس جمهور به لرستان، به بهره برداری رسید.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داود توازهی
|
-
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
1
0
با آرزوی موفقیت مدیران شرکت داروسازی ازنا اینجانب داود توازهی مقیم کشور گرجستان تقاضای اخذ نمایندگی از آن شرکت جهت صادرات به گرجستان دارم خواهشمنداست نظر شرکت در این خصوص اعلام نماید با تشکر توازهی
سعید نورمحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
0
سلام. دوره کارورزی را در شرکت دانش بنیان داروسازی دکتر جهانگیر سپری کردم. اکنون علاقه مند در بخش تولید و بسته بندی می باشم. شماره تماس من ۰۹۹۰۲۹۷۷۳۶۸ لطفا با من تماس بگیرید.
نظر شما
ادامه