کد خبر: ۱۷۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  سرپرست اداره دامپزشکی کاشان گفت: با پرورش اسب‌های کوتوله فالابلا معروف به مینیاتور در باغ پرندگان واقع در قمصر کاشان، نخستین اسب مینیاتور متولد شد.

حسین طرقی اظهار داشت: پرورش این نوع اسب در این شهرستان با خرید پنج رأس از آنها توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در اسفند ماه سال گذشته با قیمت 180 میلیون تومان آغاز شده‌ است.
وی افزود: از این پنج رأس اسب مینیاتور که در باغ پرندگان واقع در قمصر کاشان نگهداری می‌شود در ماه آینده سه کره اسب دیگر متولد می‌شود.
سرپرست اداره دامپزشکی کاشان با اشاره به اینکه نژاد این نوع اسب‌های بسیار نادر از کشور هلند است، تصریح کرد: اسب‌های کوتوله فالابلا معروف به مینیاتور با حداکثر 55 سانتیمتر قد، سر ظریف، پاهای کوچک، سم‌های باریک و گام‌های محکم ‌است.
طرقی خاطرنشان کرد: این اسب‌های کوتاه قد، بدنی کاملا هماهنگ و موزون، دارای تنوع رنگ بسیار زیاد و پوستی براق و درخشنده هستند که رنگ غالب آنها سیاه و قهوه‌ای است.
مسئول باغ پرندگان کاشان نیز هدف از خرید و نگهداری اسب‌های کوتوله فالابلا معروف به مینیاتور در این باغ را بومی کردن نژاد آن در کشور و جذب گردشگر در مدت زمان بیشتر به شهر تاریخی و توریستی کاشان ذکر کرد.
جواد کارگرنژاد افزود: به دلیل تحمل بالای اسب‌های مینیاتور در شرایط آب و هوایی بسیار طاقت‌فرسا به خوبی می‌توانند با شرایط آب و هوایی گرم و خشک کاشان سازگاری داشته باشند و در نگهداریشان مشکلی وجود نداشته باشد.
وی مطیع و رام بودن، قدرت سریع تعلیم و سهولت سوارکاری کودکان با خطرات کمتر را از دیگر ویژگی‌های ارزشمند اسب‌های مینیاتور برشمرد.
به گفته کارگرنژاد خوراک این اسب‌ها مانند سایر اسب‌ها و دوره بارداری آنها 13 ماه و طول عمرشان نسبت به دیگر اسب‌ها بیشتر است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دوستدار اسب
|
-
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۵
0
0
با واردات این اسب کوتوله کار بسیار پر ارزشی برای آشنایی به خصوص بچه ها و نسل جوان با اسب انجام شد که جای تشکر و قدردانی دارد.
محمدجواد
|
-
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
0
0
لطفا قیمت این اسب هارابنویسید باتشکر
نظر شما
ادامه