کد خبر: ۱۷۵۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

دکتر مشکات امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر درباره واردات گوشت جهت تنظیم بازار گفت: در راستای تنظیم بازار و تأمین نیازهای داخلی، همه‌ساله گوشت گوساله و گاومیش از سایر کشورها وارد می‌شود.

محسن مشکات افزود: واردات از دهه 60 آغاز شده و همچنان ادامه دارد، هرچند که گاهی ممکن است روند افزایشی یا کاهشی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: واردات محصولات پروتئینی هیچ‌گاه در کشور به صفر نرسیده است.

دکتر مشکات ادامه داد: برزیل ازجمله کشورهایی است که نقش محوری در صادرات گوشت به سایر کشورها و به‌ویژه ایران و اتحادیه اروپا دارد، بنابراین نمی‌توان وجود یک دام بیمار را دلیلی برای قطع واردات تلقی کرد.

وی تصریح کرد: جایگاه صادراتی برزیل به‌گونه‌ای است که وجود بیماری در آن قابل اغماض است.

مشکات یادآور شد: در حال حاضر واردات گوشت گوساله در مواقع لزوم از کشور برزیل انجام می‌شود و هیچ کشور دیگری جایگزین آن اعلام نشده است.

گوشت گاومیش، مشابه گوشت گاو

دکتر مشکات درباره واردات گوشت گاومیش از هندوستان تأکید کرد: از دهه 70، سالانه 10 تا 15 درصد نیاز صنایع کشور از واردات گوشت گاومیش هندی تأمین می‌شود.

وی اظهار داشت: گوشت گاومیش برای مصارف صنعتی و سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آنجا که قیمت مناسب‌تری نسبت به گوشت گوساله دارد، مورد توجه است.

دکتر مشکات همچنین گفت: گوشت گاومیش خصوصیات گوشت گاو را داشته و بیماری‌های مشترک آن نیز مشابه است؛ بنابراین هیچ مشکلی از لحاظ استانداردها و سایر موارد وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: هندوستان ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات گوشت گاومیش خود دارد و ایران نیز از این ظرفیت استفاده می‌کند.

دکتر مشکات در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت که گوشت گاومیش هندی جایگزین گوشت گوساله برزیلی شده است، زیرا روند کار همچون گذشته ادامه دارد.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
0
0
بنا به چند دلیل بایستی که واردات گوشت گاومیش از هند متوقف گردد
1-به دلیل عدم نظارت گوشت گاومیش منجمد توسط بعضی از شرکتها قطعه بندی شده و به مصرف خانوار میرسد (تخلف بهداشتی با انگیزه مالی)
2- صاحبان صنایع از جمله سوسیس و کالباس هیچ گاه در فرمول خودشان قیمت گوشت منجمد گاومیش را لحاظ نمی نمایند و قیمت گوشت گوساله نر و ان هم به صورت گرم را لحاظ می نمایند(تخلف اقتصادی)
چه ضرورتی وجود دارد که سازمان دامپزشکی در راستای تامین منافع گروهی متخلف به بهداشت مردم را به مخاطره بیندازد
3- با توجه به حذف دامهای راکتور سل و بروسلوزی حسب دستور العمل سازمان بایستی گوشت این گاو ها به مصرف صنعتی برسد تا کنون کدام واحد صنعتی خریداری و مصرف نموده است و یا به عبارتی با ادارات کل در خصوص خرید و مصرف انها قرار داد منعقد نموده است
با این شرکتها که صحبت می شود بیان می نمایند تا گوش گاو میش هندی است نیازی به خرید این گوشتها نداریم و بعد هم پشت پرده همین گوشتها را با قیمت نازل می خرند البته قسمتی از گوشت را و بقیه هم به مصرف خانوار میرسد
4- سالیانه چه تعداد گاو ماده و مسن و به اصطلاح حذفی در کشتار گاه ذبح می گردد چه تعداد از لا شه این گاوها مصرف صنعتی می شود و چه تعداد نیز تحت عنوان گوشت گوساله جوان به صورت گرم در مغازها عرضه می شود و به مصرف خانوار میرسد.
عمده قسمتهای لاشه این گاوها به مصرف خانوار میرسد وقسمت جزیی به مصرف صنعتی میرسد.
سوال اینجاست چرا سازمان برنامه ریزی نمی نماید که گوشت این قبیل گاوها صرفا به مصرف صنعتی برسد و مردم هم با اطمینان خاطر از مغازه ها گوشت مورد نیاز خودرا تا مین نمایند
من شخصا هیچ گونه اعتمادی به گوشت موجود در مغازه های قصابی ندارم
گوشت میش و قوچ را به جای بره به خورد مردم نا اگاه می دهند
گوشت بز ماده را به جای گوشت بزغاله
و در نهایت هم گوشت گاو ماده را به جای گوشت گوساله نر به مصرف کنندگان و مردم می فروشند.
وریشه همه این تخلفات اقتصادی است و سازمان بایستی هویت دار نمودن گوشت را عملیاتی نماید.
واردات گوشت مصرف صنعتی را متوقف نماید
همکار
همكار ديگر
|
-
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
0
0
چرا دكتر نشكات اينقدر طرفداري گوشت هندي را مي كند ؟ فكر نمي كنيد در زير اين كاسه نيم كاسه اس هست ؟ مشكات جان هااااااي تو كه !
نظر شما
ادامه