کد خبر: ۱۷۵۸۶

دکتر صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت استاد فرهیخته و فرزانه، چهره ماندگار دامپزشکی، استاد دکتر احمد شیمی را به جامعه دامپزشکی کشور تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران متن پیام دکتر صفری بدین شرح است:

 

بسم‌اله الرحمن الرحیم

درگذشت چهره‌ی ماندگار پرافتخار دامپزشکی کشور، استاد پیشکسوت دانشکده‌ی دامپزشکی دانشگاه تهران، مرحوم استاد دکتر احمد شیمی موجب تألم و تأسف فراوان شد. آن استاد فقید را باید به حق «پدر دامپزشکی معاصر کشور» نامید، که در طول عمر پر برکت ۹۹ ساله‌ی خود طیف وسیعی از شاگردان را تربیت نمود، که بسیاری از آن‌ها اکنون خود استادی بنام، هستند. تمامی چهره‌های ماندگار دامپزشکی کشور افتخار شاگردی و تلمذ در محضر آن استاد فقید را داشته و بر این شاگردی به خود می‌بالند.

سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که در آئین افتتاحیه دومین کنگره‌ی بین‌المللی دامپزشکی طیور در یکم اسفندماه ۱۳۸۸ از مقام شامخ علمی ایشان به عنوان بنیان‌گذار بخش بیماری‌های طیور دانشکده‌ی دامپزشکی دانشگاه تهران تجلیل نمود؛ و برنامه‌ریزی اولیه برای برگزاری جشن تولد صد سالگی ایشان هم‌زمان با برگزاری پنجمین کنگره‌ی بین‌المللی دامپزشکی طیور در اسفندماه ۱۳۹۴ انجام شده بود، که دست تقدیر الهی این مجال را فراهم نیاورد. با تسلیم در برابر مشیت حکیمانه‌ی الهی، رجاء واثق دارم که نام و یاد این استاد فقید، برای همیشه در تاریخ دامپزشکی کشور خواهد درخشید.

ضمن عرض تسلیت و تعزیت به خانواده‌ی محترم، به ویژه همسر گران‌قدر و دو فرزند برومند ایشان، همکاران و دوستداران و خانواده‌ی بزرگ دامپزشکی کشور، از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم رحمت و مغفرت واسعه‌ی الهی، و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نمایم.

عاشَ سعیداً و ماتَ حمیداً

دکتر محمدرضا صفری

رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران

 

 

نظر شما
ادامه