کد خبر: ۱۸۱۴

حکیم مهر -  مدیر کل گارد سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان اینکه در فصل بهار بیشتر حیوانات آبستن هستند، گفت: بر اساس ضوابط ارایه مجوز به شکارچیان، شکار حیوانات در فصل بارداری آن ها ممنوع است.  

"علیرضا خلیلی" درباره مجوزهای ارایه شده به شکارچیان افزود: در سال گذشته 375 مجوز شکار ویژه در کشور صادر شده است اما مجوز شکارهای عادی از سوی استان ها صادر می شود. وی با اشاره به اینکه مجوز شکار حیوانات متناسب با زمان و منطه شکار صادر میشود، گفت : هر ساله به تعداد محدودی از افراد در هر استان اجازه شکار داده میشود.

مدیر کل گارد سازمان حفاظت محیط زیست، اضافه کرد: متقاضیان شکار پس از ثبت نام در سازمان حفاظت محیط زیست استان محل اقامت خود -به علت وجود ظرفیت محدود برای ارایه مجوز- به قید قرعه مجوز این کار را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه شکارچیان در طول سال هزینه هایی را در ازای دریافت مجوز شکار به سازمان حفاظت محیط زیست پرداخت می کنند، گفت: میزان هزینه ها بر اساس عواملی مانند نوع، سن و منطقه شکار متفاوت است. خلیلی اظهار کرد: مجوز شکار برای دو گونه پرندگان و چهارپایان صادر می شود که قوچ، کل، آهو و جویر از جمله آن هاست.

وی پشتیبانی از مناطق تحت حفاظت این سازمان، تامین نیازها و تجهیز این مناطق و نظارت بر ورود و خروج گونه هایی که تحت حمایت ویژه هستند را از وظایف گارد حفاظت محیط زیست دانست. مدیر کل گارد سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: تجارت تمام گونه های حیات وحش با هماهنگی گارد این سازمان صورت می گیرد و در صورت عدم دریافت مجوز از این سازمان این نوع خرید و فروش تخلف محسوب می شود.

یک هزار و 230 گونه جانوری اعم از پستاندار، پرنده، خزنده و دوزیستان در اکوسیستم های خشکی و آب های داخلی ایران زیست می کنند.

نظر شما
ادامه