کد خبر: ۱۸۵۵۰


دکتر ابراهیم توکلی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر دامپزشکی استان لرستان با کمبود نیرو در شهرستانهای مختلف مواجه است.

وی با بیان اینکه چارت سازمانی ما 286 نیرو است عنوان کرد: این در حالیست که تعداد نیروهای مشغول به کار در دامپزشکی لرستان زیر 200 نفر است.

مدیر کل دامپزشکی لرستان بیان داشت: هم اکنون ما حدود یک سوم نیروهای پیش بینی شده در چارت سازمانی خود را نداریم.

دکتر توکلی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قاچاق دام در استان لرستان اشاره کرد و گفت: استان لرستان در همسایگی چند استان مرزی کشور قرار دارد و مستعد قاچاق است.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوای خوب و شرایط اقلیمی مناسب لرستان تصریح کرد: نزدیکی با استانهای دیگر و همچنین شرایط آب و هوایی مناسب بستر را برای قاچاق دام در این استان فراهم می کند.

مدیر کل دامپزشکی لرستان با تاکید بر ضرورت جلوگیری از قاچاق دام در لرستان در راستای حفظ ذخایر دامی و گیاهی استان ادامه داد: در این راستا جلسات متعددی با مسئولان متولی برگزار و راهکارهایی را نیز برای جلوگیری از این امر اتخاذ شده است.

دکتر توکلی با تاکید بر اینکه متولی جلوگیری از قاچاق نیروی انتظامی است ادامه داد: در صورت توقیف دام ما مسئولیت تایید و یا رد بهداشت و سلامت دام ها را بر عهده داریم.

وی افزود: با این وجود همکاری بین بخشی در این زمینه در راستای حفظ ذخایر دامی و گیاهی استان و همچنین سلامت مردم ضرورت دارد.

مدیر کل دامپزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به وجود 6.6 میلیون واحد دامی سبک و سنگین در این استان خبر داد و گفت: همچنین در حال حاضر 430 مزرعه پرورش ماهی در لرستان فعالیت دارند.

 

نظر شما
ادامه