کد خبر: ۱۸۵۵۹

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: طرح تضمین کیفیت فرآورده های خام دامی در راستای تحقق شهر سالم از اولویت های دامپزشکی این استان است.

«دکتر علی رضایی پور » شامگاه روز دوشنبه در آیین گرامیداشت 14روز دامپزشکی افزود: تسهیل روند صادرات فرآورده های خام دامی، اجرای طرح تشویقی برای افزایش صادرات، حمایت از بخش خصوصی، ارتقاء جایگاه دامپرشکی، ایجاد خانه های بهداشت دام برای ارائه خدمات رایگان به دامداران و کشاورزان، تشکیل اتاق فکر و بهره گیری از پیشکسوتان و دامپزشکان مجرب و تعامل با دستگاه های بخش خصوصی و خانه های مردم نهاد برای آشنایی بیشتر با فعالیت های دامپزشکی از مهمترین برنامه های این اداره کل برای تحقق شهر سالم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 50 درصد بیماری ها مانند تب برفکی، برسلوز و تب کریمه کنگو بین انسان و دام مشترک هستند که در صورت کوچکترین غفلت خسارت های زیادی را ایجاد می کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کشور در منطقه ای قرار گرفته است که بیماری های بسیاری از مرزها وارد کشور می شوند سازمان دامپزشکی توانسته با رعایت موارد بهداشتی، قرنطینه دام ها اجرای طرح های واکسیناسیون در روستاها و مناطق عشایری کشور و مبارزه با قاچاق دام بسیاری از بیماری ها را کنترل کند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری استان مرکزی در این آیین گفت: با توجه به افزایش نیازهای انسان به محصولات دامی، دامپزشکی باید با ابزارهای روزآمد علمی بتواند پاسخگوی باشد.

«محمود نعمتی» افزود: قدرت نظامی در مناسبات امروز کشورها به تنهایی مطرح یست بلکه بهره مندی از روش های قدرت نرم و دارا بودن قدرت اقتصادی از مظاهر برتری در جهان است.

وی ادامه داد: ارتقای بهداشت موجب افزایش تولید، بهره وری و رشد صادرات و تولید قدرت اقتصادی است و دامپزشکی در این خصوص رسالت سنگینی برعهده دارد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری استان مرکزی بیان کرد: سیستم دامپزشکی با نظارت بر بهداشت تولیدات خام دامی باید زمینه تولید و صادرات را بیش از پیش فراهم کند.

نعمتی افزود: اگر بخواهیم به بازارهای جهانی راه پیدا کنیم باید استانداردهای بهداشتی را رعایت کنیم و تولید کنندگان باید از علم دامپزشکی استفاده کنند.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان و دامپزشکان نمونه استان مرکزی تقدیر شد.

 

 

 

نظر شما
ادامه