کد خبر: ۱۹۳۹۴

خبرگزاری فارس: طراحی و بهره‌برداری از کیت تشخیص بیماری‌های میگو در استان بوشهر

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان بوشهر از طراحی و بهره‌برداری از کیت تشخیص بیماری‌های میگو در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسام حق‌پرست صبح امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش اظهار داشت: هم‌اکنون با انجام طرح پژوهشی توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در مرکز ملی بررسی و تشخیص بیماری‌های میگو، کیت تشخیص بیماری لکه سفید میگو تولید و به بهره‌برداری رسیده که با این تولید داخلی، سالانه بیش از 5 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی انجام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان بوشهر درخصوص هزینه‌های تولید کیت توضیح داد: این کیت با هزینه‌ای نزدیک به یک پنجم مشابه تولید خارجی طراحی و تولید شده که نتایج حاصله از آزمایشات با کیت داخلی بسیار دقیق و قابل استناد است.

حق‌پرست در خصوص هدف از حضور در نمایشگاه هفته پژوهش تصریح کرد: هدف از حضور در این نمایشگاه ارائه فعالیت‌های نوین و پژوهشی بوده است که تاثیر کاربردی در روند اجرایی بهداشت فرآورده‌های خام دامی و تشخیص بیماریهای دام، طیور و آبزیان داشته است.

وی در خصوص دیگر طرح‌های انجام شده نیز گفت: در راستای انجام طرح‌های پژوهشی در استان دو طرح بررسی سرلوژی عیار پادتن بیماریهای آنفلوانزا و نیوکاسل در سرم خون طیور بومی استان بوشهر نیز انجام شده است.

 

 

نظر شما
ادامه