کد خبر: ۱۹۳۹۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی از برگزاری جلسه مشترک با سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد و تفاهم درخصوص بلامانع بودن استفاده از خمیرمرغ‌های تولید شده در واحدهای دارای مجوز خبر داد ...
dr_khalaj

 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد: در پی جلسه مشترک با سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد، مشترکاً به این تفاهم رسیدیم که استفاده از خمیر مرغ مانعی ندارد و مجاز است.

دکتر مهدی خلج در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در جلسه مشترک چهارشنبه 12 آذرماه با حضور روسای سازمان‌های غذا و دارو و استاندارد برگزار شد، پس از ارائه توضیحات از سوی سازمان دامپزشکی مبنی بر معرفی چگونگی تولید خمیر مرغ در خطوط مجاز تولید، به این نتیجه رسیدیم که اگر خمیر مرغ در این بستر بهداشتی و نظارتی تولید می‌شود، دارای هیچ مشکلی نیست.

وی افزود: براساس این جلسه مشترک و تفاهم‌های صورت گرفته تولید و استفاده از خمیر مرغ هیچ مشکلی ندارد و سازمان دامپزشکی از محصولی که با شرایط بهداشتی مناسب و عمر ماندگاری استاندارد تولید می‌شود، حمایت می‌کند.

رییس سازمان دامپزشکی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌ که آیا شما نیز مانند دیگر روسای سازمان‌های نظارتی معتقد به اصلاح شیوه و فرآیند تولید خمیر مرغ هستید؟ گفت: سازمان دامپزشکی از محصول استانداردی که دائماً بر روند تولید آن نظارت دارد حمایت می‌کند، اما وقتی حرف از اصلاح فرآیند و شیوه تولید می‌زنیم باید ابتدا منظور خود را به صورت مصداقی بیان کنیم و از طرح مباحث کلی خودداری کنیم، چرا که باید شناخت کافی از جنبه‌های تولید در صنایع مختلف طیور و ساختار تولید خمیر مرغ و غیره داشته باشیم و براساس دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسان بین‌المللی در جهان به اظهار نظر بپردازیم.

دکتر خلج تاکید کرد: در جلسه مشترک که با سازمان غذا و دارو و استاندارد همه ابعاد تولید خمیرمرغ در واحد‌های دارای مجوز و تحت نظارت سازمان دامپزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتاً این نتیجه حاصل شد که تولید خمیر مرغ در بستر بهداشتی مورد نظر هیچ ‌مشکلی ندارد.

 

خبر تکمیلی:

مجاز شدن استفاده از خمیر مرغ تکذیب شد

 

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی وزارت بهداشت گفت: استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده های گوشتی اعم از سوسیس، کالباس، کباب کوبیده و حلیم که به مصرف انسانی می رسد، ممنوع است.

دکتر هدایت حسینی در گفت‌وگو با میزان برداشتن خمیر مرغ را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر سازمان غذا و دارو در حال بررسی این موضوع است و همچنان این ممنوعیت برداشته نشده است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که سازمان غذا و دارو تاکنون نسبت به سلامت این مواد اولیه اطمینان پیدا نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در مجموع ممنوعیت همچنان پا برجاست و استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده های گوشتی اعم از سوسیس، کالباس، کباب کوبیده و حلیم که به مصرف انسانی می رسد، ممنوع است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی در خاتمه تصریح کرد: سازمان غذا و دارو با حضور سازمان استاندارد در حال بررسی این موضوع است و امیدواریم این موضوع به جمع‌بندی نهایی برسد.

این در حالی است که رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرده در پی جلسه مشترک با سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد مشترکاً به این تفاهم رسیدیم که استفاده از خمیرمرغ مانعی ندارد و مجاز است.

جالب است که دکتر هدایت حسینی هم دامپزشک هستند!

 

خبر مرتبط:

رییس سازمان استاندارد: شرط استفاده از خمیرمرغ در فرآورده‌های گوشتی

با ارسال نامه‌ای از سوی مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی مجاز اعلام شد (+تکذیبیه)

رئیس انجمن صنایع طیور ایران: امکان حذف خمیر مرغ از صنایع سوسیس و کالباس وجود ندارد

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو: سازمان دامپزشکی بدون اجازه وزارت بهداشت مجوز خمیر مرغ می‌دهد

تاکید مجدد رئیس سازمان استاندارد: استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌هایی که به مصرف انسانی می‌رسند، ممنوع است

وزیر جهاد کشاورزی: خمیر مرغ را به رسمیت می‌شناسیم / ملاک عمل نظر دامپزشکی است

آخرین اخبار از ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ

رییس سازمان غذا و دارو: سوسیس و کالباس فاقد هرگونه ارزش غذایی است!

تولید خمیر مرغ با گوشت سالم منعی ندارد

همه چیز درباره خمیر مرغ در گفتگو با «دکتر هدایت حسینی»

وزیر بهداشت: مصرف خمیر مرغی که تحت نظارت سازمان دامپزشکی تولید می شود مانعی ندارد

تقابل موسسه استاندارد و سازمان دامپزشکی درباره ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ

تاکید رئیس سازمان دامپزشکی بر سلامت سوسیس و کالباس تولیدی در کشور

دبیر انجمن فرآورده های گوشتی تصاویر و فیلم های منتشر شده اخیر در اینترنت را ساختگی خواند

استفاده از خمیر مرغ در کباب و حلیم!

سازمان دامپزشکی عرضه خمیر مرغ مجوزدار را بلامانع اعلام کرد

دعوای استاندارد، بهداشت و دامپزشکی، مشکل همیشگی صنعت غذاست (+تصاویر)

پالم از بستنی‌ و شکلات حذف نمی‌شود / استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممنوع شده است

مضرات استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی

حذف «خمیر مرغ» از تولید سوسیس و کالباس

 

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
0
0
سرمایه بر سلامت چربید!!!
ناشناس
|
-
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
0
0


بسمه تعالی
با سلام و احترام
سایت الف نوشت :
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی گفت: استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده های گوشتی اعم از سوسیس، کالباس، کباب کوبیده و حلیم که به مصرف انسانی می رسد، ممنوع است.

هدایت حسینی در گفت‌وگو با میزان برداشتن خمیر مرغ را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر سازمان غذا و دارو در حال بررسی این موضوع است و همچنان این ممنوعیت برداشته نشده است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که سازمان غذا و دارو تاکنون نسبت به سلامت این مواد اولیه اطمینان پیدا نکرده‌ایم، خاطرنشن کرد: در مجموع ممنوعیت همچنان پا برجاست و استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده های گوشتی اعم از سوسیس، کالباس، کباب کوبیده و حلیم که به مصرف انسانی می رسد، ممنوع است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی در خاتمه تصریح کرد: سازمان غذا و دارو با حضور سازمان استاندارد در حال بررسی این موضوع است و امیدواریم این موضوع به جمع‌بندی نهایی برسد.

این در حالی است که رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرده در پی جلسه مشترک با سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد مشترکا به این تفاهم رسیدیم که استفاده از خمیرمرغ مانعی ندارد و مجاز است.

جالب است که دکتر هدایت حسینی هم دامپزشک هستند!

- دکتر محمد لطفی زاده

ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
0
0
دامپزشک بودن ایشان چه ربطی به موضوع داره آقا لطفی زاده، مثبت بودن خوبه ولی نه اینطوری، بحث کارشناسی چه ربطی به این حرفها داره؟
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
0
0
جناب آقاي دكتر لطفي زاده من هم دامپزشكم اما دليلي نداره براي حمايت از هم صنفي هايم با سلامت جامعه بازي كنم. من ايشان را نميشناسم اما اگر هر كسي خواه دامپزشك و غيره اندك وجداني داشته باشد مي بايست در برابر خمير مرغ مقاومت كند. به فرض بهداشتي هم تهيه گردد آيا كسي در برابر باقيمانده داروئي موجود در چربي پوست مرغ ميتواند اطمينان دهد؟! با تمام احترام نسبت به جنابعالي فكر ميكنم اين حرف شما غير حرفه اي بود.
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام. فکر می کنم سوء برداشت از کامنت اینجانب صورت گرفته است. تکه ی پایانی کامنت را برای این نوشتم که دوستانی که نمی دانند بدانند که مدیرکل نظارت بر مواد غذایی ، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت دامپزشک و متخصص بهداشت مواد غذایی هستند و این تکه ربطی به خبری که از سایت الف نقل کرده بودم نداشت.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
0
0
جناب لطفی زاده عزیز
در دوران قبلی سازمان دامپزشکی رو زیاد مورد انتقاد قرار میدادی و باور ما این بود که خوب جای انتقاد هم حتما وجود دارد که اینطوری مورد انتقاد قرار میگیرد. ولی چند وقتیست که حمایت های بی حدو حصر جنابعالی از سازمان موجبات تعجب بسیاری از افراد شده در صورتیکه همه میدانیم وضعیت عمومی سازمان در حالت خوشبینانه تغییری نکرده و فقط مدیران اون تعویض شده اند. معنی این رفتار چیست؟ رفاقت، سیاست، ..................؟ دقیقا مثال این بحث در همین کامنت جنابعالی یا صحبتی که در خصوص مصاحبه دکتر مهربانی نوشته بودید مصداق پیدا میکند. جنابعالی که ادعا میفرمائید از وجود مشاورین قوی برخوردار هستید چرا؟ بحث خمیر مرغ رو هرکسی میداند که چقدر قابلیت تقلب دارد و چقدر سیستم نظارتی ما تضعیف شده. پس ازین موضوع را از نگاه کارشناسی و بهداشت عمومی که ما دامپزشکان ادعای آنرا داریم جلو ببریم بهتر نیست تا اینکه به موضوعات صنفی خودمان و مسائل شخصی گره زده باشیم؟
ناشناس
|
-
|
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
0
0
کامنت شما را خواندم ولی نظر وزارت بهداشت و سازمان استاندارد در مورد جایگاه شما دامپزشک عزیز در جامعه به هیچ وجه این نیست.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
0
0
با سلام خدمت همه همکاران عزیز،آقایان چرا خود را به خواب خرگوشی میزنید همه ما هشت الی نه سال درس خوانده ایم و همه میدانیم اکثر محتوای دروس ما بهداشتی و مربوط به بهداشت مواد غذایی بوده و اینک نظر ما از دیدگاه وزارت بهداشت و سازمان استاندارد، محلی از اعراب ندارد و این نتیجه پسرفت و عقبگردهای سالیان اخیر سازمان دامپزشکی بوده که چنین نتایجی بار آورده و وزارت بهداشت جایی برای دامپزشک در مسائل بهداشتی و حتی در زمینه بیماریهای مشترک در نظر نگرفته وارزشی قائل نمیگردد؛ و جای دکتردامپزشک را در بهترین حالت در طویله میدانند؛حال به نظر شما باید در چنین شرایط حساسی باید از دکتر خلج حمایت کرد یا خیر؟ به نظر من باید همگی فارغ از سایر حاشیه ها
از آقای دکتر خلج در این مورد حمایت قاطع کنیم.
نظر شما
ادامه