کد خبر: ۱۹۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهرمعاون سازمان دامپزشکی کشور در پانل GIS و پدافند غیرعامل (حوادث غیرمترقبه) شانزدهمین کنگره دامپزشکی ایران در سخنرانی خود با موضوع (سیستم اطلاعات جغرافیایی دامپزشکی و الزامات کاربرد آن در کشور) اقدامات صورت گرفته در پیاده‎سازی این سامانه در سازمان دامپزشکی را موجب افتخار دامپزشکان دانست.
دکتر حسن ویشته ایده این سیستم و طراحی و اجرای آن را کاملاً ایرانی عنوان کرد و ثبت آن در سطح بین‎المللی به نام کارشناسان سازمان دامپزشکی را از افتخارات این سازمان برشمرد.

 


وی با بیان اینکه هم اکنون GIS در زمینه مراقبت بیماریهای دامی بکار گرفته می‌شود از علاقمندان و کلیه دامپزشکان دعوت کرد در صورت تمایل با مراجعه به ساختمان شماره 2 سازمان دامپزشکی از این توانمندی ارزشمند بازدید نمایند.
پس از سخنرانی وی ، مدیر مسئول حکیم مهر با طرح سؤالی مبنی بر آنکه مگر شما قادر نیستید لحظه به لحظه وضعیت بیماریهای دامی را پایش کنید و دریافت پاسخ مثبت از دکتر ویشته خواست درباره کارآیی این سیستم در موضوع اخیر شیوع تب برفکی و دلیل عدم توانایی در کنترل این بیماری توضیح دهد. وی همچنین پرسید : آیا اگر این سیستم – با وجود هزینه‎ای که صرف شده – وجود نداشت وضع ما در مورد تب برفکی تغییر می‎کرد؟
معاون سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به دکتر لطفی‌زاده گفت : ما از همان ابتدا تمام نقاط درگیر را رصد کردیم و به مسئولین امر هم هشدار لازم را دادیم اما مسئولین برای تصمیم‌گیری تحت فشار بوده‌اند!
 در این هنگام دکتر ابراهیم‌زاده از کارشناسان سازمان دامپزشکی در واکنش به اظهارات مدیرمسئول حکیم مهر گفت : سیستم GIS ارتباطی با کنترل بیماری ندارد و طرح این سؤال غیرعلمی است و این سیستم صرفاً وضعیت بیماری را به ما نشان می‎دهد.
سپس دکتر عبدالله پور عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در واکنش به اظهار نظر دکتر ابراهیم‌زاده گفت : اگر قرار نیست ما از این سیستم در کنترل بیماری و تصمیم‎گیری استفاده کنیم و صرفاً به ما وضع بیماری را نشان ‎می‌دهد پس چرا اینقدر باید هزینه کنیم؟ این هزینه مگر نباید فایده‎ای هم داشته باشد؟
این بخش از پانل به دلیل اتمام وقت مقرر با همین چند پرسش و پاسخ کوتاه به پایان رسید.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس بررسی ها ی بیماریهای دامی
|
-
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۱
0
0
تحت فشار بودن سازمان دامپزشکی کشور برای صدور مجوز دام زنده از مبادی کشورهای آلوده به بیماری تب برفکی که بهیچ وجه قابل توجیه نمی باشد. بعلاوه بدلیل نقش و موافقت دکتر ..... در کمیته واردات سازمان بایستی منتظر بر کناری وی در آینده نزدیک باشیم ضمناً آقای دکتر که واردات دام زنده از گرجستان را شخصا پس از ماموریت به محل تایید کرده اند بفرمایند بر اساس چه معیاری واردات دام زنده از این کشور که توسط هیچ مرجع بین المللی عاری بودن آن از تب برفکی گزارش نشده است را تایید نموده اند
كارشناس سازمان دامپزشكي
|
-
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۵
0
0
ياد كارشناسان استخوان دار و با سواد دامپزشكي به خير كه براي حفظ منافع ملي هر فشاروسختي را تحمل مي كردند و تسليم ديدگاههاي غير علمي مسئولين وزارت كشاورزي نمي شدند ومسئولين وقت وزارت كشاورزي هم وقتي دلايل منطقي و علمي دامپزشكان را مي شنيدند از موضع خود عقب نشيني مي كردند ولي افسوس كه دراين مقطع آقايان بدون نظر كارشناسان كار كردند وسويه جديد تب برفكي را براي دامداران مظلوم كشور به ارمغان آوردند.
نظر شما
ادامه