کد خبر: ۱۹۷۱۵

«پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس» نوشت:


 

«اولین اجلاس کشوری مدیران خلاق و کارآفرینان موفق برند های ایران با موضوع شیوه های نوین موفقیت در مدیریت روز ایران و جهان در تاریخ 11 و 12 دی ماه سال جاری در شهر مشهد مقدس برگزار شد.

این اجلاس با همکاری انجمن مدیریت ایران بعنوان یکی از اعضای شورای سیاست گذاری و هیات علمی اجلاس و حضور مسئولین عالی رتبه کشوری و فعالان بخش خصوصی و دولتی برگزار گردید.

اولین اجلاس کشوری مدیران خلاق و کارآفرینان موفق برند های ایران ، در حالی در شهر معنوی مشهد مقدس برگزار گردید که چند تن از مدیران خلاق و کارآفرین استان گیلان در این اجلاس حضور داشتند .

در همین راستا گفتگویی با حسین متقی طلب رییس مرجع صدور تاییدیه بهداشتی و از میهمانان ویژه اجلاس مدیران خلاق و کارآفرینان موفق برندهای ایران در مشهد مقدس که موفق به دریافت گواهینامه انجمن مدیریت ایران ، گواهینامه بین المللی ICR ، مدیریت کیفیت ایران و تندیس و شمایل ویژه ی این اجلاس گردید ترتیب داده ایم که در ادامه به مشروح آن خواهیم پرداخت.

موسس گروه بهداشتی ، آموزشی و ممیزی تاندگیل در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار رشت پرس در این خصوص اظهار داشت : درسالهای اخیر توجه به بهره گیری از دانش و فکر نخبگان علی الخصوص جوانان از سوی دولت برای توسعه ی هر چه بیشتر اقتصادی و اجتماعی مد نظر قرار گرفته است و بر همین اساس گروه بهداشتی ، آموزشی و ممیزی تاندگیل با دارا بودن نیروهای کوشا و خلاق تلاش نموده تا در جهت هدف مذکور گام بردارد .

وی افزود : کارآفرینی ، هدف گذاری و هدایت نیروهای سازمانی در یک مجموعه باید از خصوصیات بارز یک مدیر توانمند باشد و تبدیل پتانسیل های بالقوه ی پرسنل در یک نهاد خصوصی به فعالیت های عملی ، مجموعه را از حالت رکود خارج کرده و به شکوفایی سوق می دهد .

حسین متقی طلب با بیان این مطلب که مسوولان و مدیران ارشد جامعه باید به نبوغ و استعداد جوانان ایرانی ایمان و اعتماد داشته باشند گفت : پیشرفت و توسعه هر جامعه ای در گرو اندیشه های کارآفرینان آن جامعه محقق خواهد شد و این ظرفیت در کشور ایران اسلامی و علی الخصوص استان گیلان از دیر باز وجود داشته است . دولت ها نیز باید بر روی افراد صاحب فکر و جوانان خلاق و کارآفرین سرمایه گذاری کند و با حمایت های مادی و معنوی از جوانان اندیشمند، آنان را در سرنوشت اقتصادی ، علمی ، اجتماعی ، فرهنگی و ... کشور سهیم بدانند.

عضو رسمی انجمن مشاوران مدیریت ایران با اشاره به فعالیت های خود در زمینه های مختلف عنوان کرد: تمامی فعالیت های اینجانب در جهت سه رویکرد تصمیم سازی ، تجربه اندوزی و کادر سازی برای پیشبرد اهداف سازمانی و کشور ایران اسلامی بوده تا به حول و قوه ی الهی این تلاشها برای توسعه ی پایدار شهر و استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی اذعان داشت: رعایت و اجرای کامل قوانین و ضوابط اداری ، التزام به تعهدات و احساس مسئولیت نسبت به حرفه ی خود ، احترام و پایبندی به ارزش های اخلاقی و تعاملات فردی و اجتماعی از مهمترین عواملی است که در گروه آموزشی ، بهداشتی و ممیزی تاندگیل مورد توجه قرار گرفته است .

متقی طلب افزود : هیچ سازمانی نمی تواند بقاء سازمانی داشته باشد مگر اینکه نیروهای سازمانی خلاق و کارآفرین را پرورش دهد و به جامعه تحویل نماید . به واقع باید گفت : کارآفرینان به عنوان اولین حلقه تغییر و تحول سازمانی محسوب می شوند و بهره گیری از این ارزش های نهفته ، تضمین کننده رشد و بالندگی جامعه در ابعاد مختلف خواهد بود .

حسین متقی طلب در ادامه با اشاره به اینکه کارآفرینی صرفا بصورت ذاتی نیست بیان داشت : امروز تلقی از کارآفرینی نباید به گونه ای باشد که فرض ذاتی بودن آن در انسان ها وجود دارد ، چرا که تحقیقات مختلفی نشان داده است شرایط محیطی می تواند به عنوان موثر ترین رکن پرورش کارآفرینان در جامعه به حساب آیند و این ارزش می بایست از دوران کودکی در جامعه نهادینه شود تا در آینده شاهد شکوفایی این استعداد بالقوه انسانی باشیم .

وی افزود: کارآفرینان به عنوان چراغ راهنمای سرمایه گذاری در منطقه محسوب می شوند که می توانند در مسیر توسعه قرار گیرند و بر اساس ظرفیت های منطقه به اشتغال آفرینی منجر گردد . در همین راستا انتظار می رود استان گیلان همچون سایر استانها از این ظرفیت بالقوه بهره گیرد تا شاهد رسیدن گیلان به جایگاه ویژه خود باشیم.»

 

 

نظر شما
ادامه