کد خبر: ۲۰۶۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش پایگاه خبری شهدای ایران، سال 1388 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اداره دامپزشکی ارتش را به مساحت 22 هزار و 241 متر مربع که متعلق به این نیرو بود، جهت ایجاد فضای سبز و پارک و استفاده عمومی مردم منطقه 11 در محدوده خیابان اسکندری جنوبی و در نزدیکی پل توحید یعنی همان جایی از ازدیاد ساختمان های بلندش نفس بزرگراه نواب بند آمده است، به شهرداری تهران واگذار کرد و شهرداری نیز این باغ را که کاربری آن فضای سبز و باغ بود، به مردم منطقه 11 هدیه کرد و وعده داد به زودی این باغ را که بیش از 400 درخت کهنسال و شناسنامه دار دارد تبدیل به یک مکان عمومی جهت نفس کشیدن مرکز تهران نماید. وعده ای که بعد از مدتی به فراموشی سپرده شد و با آتش زدن درختان و سوزاندن ریشه درختان سند دار این باغ در راستای تبدیل به مجتمع مسکونی در آن اغاز شد.

بنا بر این گزارش مردم منطقه 11 تهران تاکنون بارها به روزنامه ها و خبرگزاری ها اعتراض کرده و از قطع درختان و تبدیل یک باغ با درختان کهنسال آن به مجتمع بزرگ مسکونی خبر داده اند تا مسئولان شهرداری بدون هیچ توجهی به انجام عملیات ساخت و ساز خود مشغول هستند.

شهرداری تهران باغ دامپزشکی را به آتش کشید!

شهرداری تهران بعد از تصرف فضای سبر سعادت آباد، بوستان مادر، باغ فرمانیه و قیطریه شمالی این بار به سراغ باغ دامپزشکی اسکندری جنوبی آمده است و مکانی که روزی ارتش برای نفس کشیدن مردم بزرگراه نواب که در میان ساختمان ها و برج های بلند آن جایی برای نفس کشیدن ندارند به شهرداری تهران واگذار کرد، اما شهرداری قصد دارد بجای پارک وعده داده شده 600 واحد مسکونی در آن بسازد.

شهرداری تهران باغ دامپزشکی را به آتش کشید!

ساخت و سازهای شهرداری علاوه بر اینکه کاملا غیر قانونی بوده و کاربری آن باغ فضای سبز و پارک است با سوزاندن درختان و بنزین ریختن بر ریشه درختان سعی می کنند تا نسل درختانی که هر کدام سند و شناسنامه ای جدا دارند را منقرض کند.


شهرداری تهران باغ دامپزشکی را به آتش کشید!

مقام معظم رهبری نقش آفرینی مردم برای حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی در جامعه به وسیله رسانه ملی را مهم ارزیابی و خاطر نشان کردند مطالبی که باید بیان شوند،گفته شد و از این پس مردم باید قضاوت کنند که کدام دستگاه ها به وظیفه خود برای حفظ محیط زیست و کدام دستگاه ها برای حفظ محیط زیست تلاش و اقدام لازم را انجام نمی دهند.

مقام معظم رهبری همچنین فرمودند زمین خواری از مسائل رنج آور و اسف بار است و تاکید کردند باید در قانون این گونه اقدامات جرم تلقی شوند و افراد سوء استفاده کننده بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و اگر دستگاه ها نیز کوتاهی کردند باید عوامل این کوتاهی نیز به شدت برخورد گردد.


شهرداری تهران باغ دامپزشکی را به آتش کشید!

حال به نگاهی به این تصاویر که در آن حضور پرسنل شهرداری منطقه 11 تهران و ماشین های ایشان به چشم می آید و از بین بردن درختان آشکار است باید پرسید مسئولین سازمان محیط زیست و شهرداری تهران و مسئولان قضایی در خصوص اعتراض چندین باره مردم منطقه 11 و از بین رفتن یک سرمایه ملی چه اقدامی انجام داده اند؟

شهرداری تهران باغ دامپزشکی را به آتش کشید!
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید شهرام میرزمانی
|
-
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
0
سلام

لطفا عکس های قدیمی این مکان را برای مشخص شدن عمق فاجعه در سایت قرار دهید
نظر شما
ادامه