کد خبر: ۲۰۹۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی گفت: هم اکنون 91 هزار و 200 واحد اپیدمیولوژیک دامپزشکی اعم از دامداری، مرغداری و کشتارگاه در کشور فعال است که حداقل نکات بهداشتی را رعایت می کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر خالد خداوردی چهارشنبه شب در نشستی خبری در بیرجند افزود: 50 هزار مورد از این واحدها در روستاها مستقرند که هم در زمان تاسیس و ساماندهی توسط جهاد کشاورزی و هم توسط کارشناسان ما مورد نظارت دقیق قرار دارند.

وی گفت: سازمان دامپزشکی هم اکنون 742 واحد اداری و فنی و 132 واحد قرنطینه مرزی و بین استانی را مدیریت می کند.

خداوردی کنترل و نظارت بر مبادی ورود و خروج دام و فرآورده های دامی را وظیفه ذاتی این سازمان خواند و گفت: طبق قانون باید دام ها در زمان ورود حداقل 15 روز قرنطینه شوند تا کارشناسان ما اقدامات لازم از قبیل معاینه، معالجه و یا معدوم سازی دام های پرخطر را انجام دهند.

وی افزود: اکنون 10 هزار و 760 پست سازمانی حاکمیتی داریم که از این تعداد 5 هزار و 560 پست بلاتصدی است که امسال برای تکمیل 400 پست از طریق آزمون استخدامی نیرو جذب خواهیم کرد.

خداوردی افزود: با این حال در شرایط کنونی مشکل کمبود نیرو محدودیتی برای ارایه خدمات برای ما ایجاد نکرده زیرا ما با کمک بخش خصوصی و از طریق خرید خدمات، وظایف حاکمیتی خود را دنبال می کنیم.

وی گفت: هم اکنون 10 مرکز تشخیص بیماری دام در کشور وجود دارد که مرکز تب برفکی مشهد و بیماری طیور مازندران آزمایشگاه مرجع تخصصی هستند و آزمایشگاه مرجع تخصصی بیرجند نیز در حال ساخت است.

خداوردی در خصوص وضعیت سلامت استان های کشور از حیث ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و دام، افزود: تمام استان های مرزی ما در معرض خطر هستند و ما با 15 کشور هم مرز هستیم که غالب آنها از نظام منسجم دامپزشکی برخوردار نیستند و این کار را برای ما مشکل کرده است.

وی با اشاره به فعالیت 11 سامانه ارایه خدمات الکترونیکی دامپزشکی در کشور گفت: اکنون این خدمات در استان های خوزستان، گیلان و قم در حال انجام است.

 

 

برچسب ها: خداویردی،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
0
0
اگر 5560 پست خالی وجود داره چرا 400 نفر استخدام میکنید؟ واقعا که؟
نظر شما
ادامه