کد خبر: ۲۱۳۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با تاکید بر ضرورت برخورد با متخلفان حوزه واردات گوشت بوفالو، گفت: کافی بودن تولیدات داخلی در زمینه تامین مواد پروتئینی مردم از یک سو و واردات گوشت بوفالو از سوی دیگر مصداق تخلف و ایجاد رانت برای سودجویان در حوزه صنعت دام است.

سیدشکرخدا موسوی با تاکید بر ضرورت برخورد با متخلفان در حوزه واردات گوشت بوفالو، گفت: با توجه به اینکه برای تامین نیاز مردم به مواد پروتئینی هیچ نیازی به واردات نیست؛واردات گوشت بوفالو مصداق ایجاد رانت است.

استفاده از گوشت بوفالو حتی در تولید سوسیس و کالباس توجیه منطقی ندارد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید صادارت گوشت و سایر محصولات تولید داخل در دستور کار دولت قرار بگیرد، افزود: درحالی که کشور ما قابلیت صادارت گوشت را داراست؛ نباید واردات گوشت بوفالو که تضمینی بر سلامت آن نیز وجود ندارد، بازار را قبضه کند.

 این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه سلامت مردم شوخی بردار نیست، تصریح کرد: استفاده از گوشت بوفالو در هیچ یک از مصارف حتی در تولید سوسیس و کالباس توجیه منطقی ندارد و باید مسئولان حوزه سلامت پاسخگوی قصور در این باره باشند.

احضار وزیر جهاد کشاورزی به مجلس/واردات گوشت بوفالو مصداق تخلف و ارایه رانت است

وی با اشاره به اینکه مسئول تامین گوشت قرمز در جامعه سازمان دامپزشکی و وزارت جهادکشاورزی است، گفت: به طور حتم ادامه روند سکوت مسئولان در برابر واردات گوشت بوفالو ورود مجلس به موضوع و احضار وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخگویی را به همراه خواهد داشت.

 این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه توجه به تولید ملی با شعار و حرف ممکن نیست، افزود: واردات گوشت بوفالو درحالی که تولید ملی پاسخگوی بیش از نیاز داخل است؛ مصداق تخلف و ارایه رانت به افرادی خاص است.

 موسوی با بیان اینکه استفاده از گوشت بوفالو حتی در صنعت تولید سوسیس و کالباس نیز شائبه های بسیاری به همراه دارد، ادامه داد: درصورتی که کشور ما نیاز به واردات گوشت برای تامین نیاز داخل داشته باشد نیز مسئولان اجازه خرید محصولات بی کیفیت را ندارند.

وزارت بهداشت و سازمان استاندارد درباره مجوز واردات گوشت بوفالو پاسخگو باشند

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و سازمان استاندارد نیز درخصوص چرایی ارایه مجوز برای واردات و استفاده از گوشت بوفالو در کشور باید پاسخگو باشند،گفت: تنظیم بازار با واردات محصولات بی کیفیت تخلفی محرز بوده که در صورت ثابت شدن آن متخلفان از سوی دستگاه قضا مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.

 عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، از احضار وزیر جهاد کشاورزی به مجلس برای پاسخگویی در خصوص اقدامات انجام شده جهت توقف وارادت گوشت بوفالو خبر داد و افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس تاکنون جلسات بی شماری در این رابطه داشته اما در هفته جاری جمع بندی این موضوع با حضور وزیر صورت خواهد گرفت.

 منابع هندی با اشاره به انتظار ایران برای برداشته شدن تحریم‌های غربی، خبر دادند ایران برای افزایش تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری، به هند توافق تجارت ترجیحی را پیشنهاد داده است که در این پیشنهاد به محصولاتی مانند برنج باسماتی، چای، گوشت بوفالو و ... اشاره شده است.

 رییس سازمان دامپزشکی، درخصوص وضعیت سلامت گوشت بوفالو هندی گفت: درگذشته واردات این محصول به صورت محدود آن هم برای فرآورده‌های گوشتی حرارت دیده مانند سوسیس و کالباس مجوز داشته است، اما برای گسترش واردات این محصول در درازمدت و در قالب تجارت ترجیحی باید طی جلسات متعدد با مسئولان دامپزشکی هندوستان به توافقاتی مشترک برسیم.

 وی افزود: درجلسات مشترکی که با هندی‌ها برگزار خواهیم کرد باید به مفاد مهم در توافقنامه مشترک مانند چگونگی تولید و ذبح بهداشتی و شرعی برای تامین گوشت سالم به تفاهم برسیم. همچنین از سلامت تولید این محصول در هندوستان اطمینان حاصل کنیم.

 ابراهیم جمیلی، رییس شورای بازرگانی ایران و هند - نیز درباره احتمال برقراری تجارت ترجیحی بین دو کشور گفت: برقراری تجارت ترجیحی با هند اتفاق مثبتی است، چرا که اگر هند با کشورهای دیگر قرارداد ترجیحی امضا کند، روابط تجاری ایران با یکی از مشتریان اصلی خود دچار لطمه می‌شود.

 وی تاکید دارد: باید با انجام کار کارشناسی اصولی با کشورهایی از جمله هند که برای ما مزیت های اقتصادی دارند قراردادهای ترجیحی دو جانبه امضا کنیم. به عنوان نمونه درحال حاضر امکان خوبی برای صادرات در زمینه‌های مختلف به هند داریم اما چون هند با کشورهای دیگری قرارداد ترجیحی منعقد کرده، عملا باعث شده ایران بخشی از بازار هند را از دست دهیم و همین اتفاق می‌تواند در زمینه پتروشیمی نیز طی سال های آینده رخ دهد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
اقای نماینده لطفاپس بگویید چرا برای صادرات ی قرنطینه یکسری استانها اذیت و سختگیری میکنند
نظر شما
ادامه