کد خبر: ۲۱۳۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

به گزارش فارس، وزیر اسبق جهاد کشاورزی در در پاسخ به خبر سلطه مرغ راس انگلستان بر بازار مرغ ایران، با اشاره به لاین مرغ آرین گفت: لاین مرغ آرین، لاین به روزی نیست، بلکه این لاینی بود که شرکت هلندی تولیدکننده آن، وقتی تصمیم به حذف آن می گیرد، آن را به ایران می فروشد.

وی افزود: سال 76 پس از آزاد شدن یارانه‌ها در صنعت مرغداری، مرغداران به نژادی که در اختیارشان گذاشته می‌شد، اعتراض کردند. به همین دلیل ورود نژادهای مرغ آزاد شد و به دنبال این موضوع، نژادهای مختلفی از جمله راس، وارد کشور شد.

وزیر اسبق جهاد کشاورزی بیان داشت: در دوره وزارت قصد سرمایه‌گذاری بر روی نژاد‌های اجداد مرغ را داشتیم که متأسفانه بودجه آن تأمین نشد، بنابراین بلافاصله پس از پایان دوره وزارت با وزیر وقت جهاد کشاورزی داشتم و از او خواستم که اجازه دهد با توجه به اهمیت تأمین نژادهای مرغ و خروج از وابستگی روی این مسئله کار تحقیقاتی و تولیدی انجام دهیم که متأسفانه موافقت نشد.

وی با بیان این که تأمین نژادهای مرغ حتی با اهمیت تر از تأمین سلاح‌های جنگی است، اظهار داشت: در صورت قطع واردات از سوی تولید‌کنندگان این نژادها ، طی 6 ماه صنعت مرغداری کشور تعطیل می‌شود.

اسکندری با بیان این که در دولت یازدهم هم مکاتباتی در این راستا با وزیر جهاد کشاورزی داشته‌ایم، گفت: جلسه‌ای به این منظور برگزار شد، ولی برخی از آقایان با بیان مسائلی از این قبیل که ما هر چه را که بخواهیم می‌توانیم وارد کنیم و لزومی به انجام چنین کاری نیست، مانع این کار شدند.

وی افزود: سالانه حدود 250 هزار عدد جوجه اجداد وارد کشور می‌شود، حاصل آن بیش از یک میلیون تن گوشت مرغ است، بنابراین برای جلوگیری از واردات آن باید روی نژاد‌های اجداد سرمایه‌گذاری شود که متأسفانه مجوز آن توسط دولت به بخش خصوصی داده نمی‌شود.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
صالح
|
-
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
1
4
با اصل موضوع کاری ندارم (تخصص آنچنانی در این موضوع ندارم) ولی یک اشکال اساسی به متن ایشان دارم. اگر امروز واردات جوجه اجداد قطع شود ، تا حداقل 70 هفته دیگر تولید داریم و جوجه های مادر تولیدی آنها نیز حداقل 70 هفته دیگر جوجه گوشتی تولید خواهند کرد. پس 140 هفته بعد تولید ما قطع می شود (به شرطی که تولک برده نشوند) پس اگر افت جمعیت تدریجی را هم در نظر بگیریم ، حداقل تا 100 هفته یا دو سال مشکل حادی نخواهیم داشت. ایشان رقم 6 ماه گفته اند که غیر فنی است. البته عرض کرده که کاری با آرین و راس ندارم.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
9
این اقاکوچکترین اطلاعی درمورد لاین ندارد.از سخنانش اینچنین بر میاد فرق بین اجداد ولاین،رانمیداند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
3
2
چرا با وحود تحریم، جوجه اجداد از انگلیس اجازه واردات دارد؟ چون اگر تحریم شویم، لاین آرین فعال میشود. روزی که همین لاین بقول شما از رده خارج نابود شود، قیمت مرغ بسیار زیاد میشه. اگر این لاین بد است، مشخصات ان با نمونه وارداتی را مقایسه کنید. مرغ وارداتی می تواند تا سه کیلو وزن بگیرد البته بدانیم که با عمر بیشتر، آنتی بیوتیک بیشتری هم مصرف می شود و در دراز مدت سرطان و بیماری زیاد میشه که شده، وابستگی غذایی و بیماری های وارداتی هم بماند برای بعدا
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
متاسفانه شما اطلاع دقیقی از پرورش ندارید اولا این نژاد ایرانی نیست و هلندیه مثل این میمونه ما به پژو ۲۰۶ بگیم ایرانی صرف گذاشتن اسم ایرانی رو یک چیز خارجی اون ایرانی نمیشه .دوما این نژاد ضریب تبدیل بدی داره وزن خوبی نمیگیره افت شدید لاشه بعد از کشتار داره استایل بدی داره نسبت به آسیت حساس هستش و مرغ مادر هم تخم کمی میزاره در واقع مرغ مادر جوجه کمی تولید میکنه .بعدشم خود شرکت هلندی بیخیال این نژاد شد و عملا منحل شد.و نکته دیگه اینکه بحث کشوری نیست بلکه بحث شرکت هستش مثلا نژاد کاب درسته که تو امریکا تکثیر شده و لاین کاب داخل چندین کشور مختلف پخش شده تا در صورت بروز بیماری خطرناک طیور در یک کشور این ذخیره ژنتیکی در بقیه کشورها در دسترس باشه .خیلی بحث کشوری نیست بلکه شرکتی هستش.ما ایرانیها کلا دوست داریم همه چیز رو جنایی کنیم
نظر شما
ادامه