کد خبر: ۲۱۳۷۱

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی گفت: استان مرکزی بعد از تهران که تاکنون 6 کد نظارت شرعی دریافت کرده، دومین استان دریافت کننده کد نظارت شرعی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام حمزه کلانتری ظهر امروز در شورای هماهنگی ذبح شرعی که در اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: بحث غذای حلال جهانی بوده و امروزه در دنیا سیر صعودی به خود گرفته است.

وی افزود: توجه به غذای سالم در دین مبین اسلام بارها مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است و امروزه کشورهای غیراسلامی در این زمینه گوی سبقت را از کشورهای اسلامی ربوده‌اند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی با اشاره به فواید و آثار غذاهای سالم و ناسالم اضافه کرد: دنیا امروز به آثار غذای ناسالم واقف شده و به همین دلیل بیشتر به سمت ذبح اسلامی روی آورده است.

کلانتری با بیان اینکه آثار غذای سالم در تجارت و اقتصاد قابل مشاهده است، تصریح کرد: آثار غذای سالم در مواد بهداشتی، تغذیه‌ای و آرایشی مشهود است.

وی خاطر نشان کرد: 10 سال پیش در دنیا دو هزار میلیارد دلار پول برای غذای حلال مبادله شده است که این امر نشان از تاثیرات این غذا بر سلامت انسان‌ها دارد.

کلانتری با اشاره به وجود حدود 700 کشتارگاه در کشور افزود: در تمامی این کشتارگاه‌ها برای نظارت بر ذبح شرعی و رعایت موازین اسلامی و بهداشتی از روحانیون استفاده می‌شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی گفت: یکی از اولویت‌های سال جاری این سازمان دریافت کد نظارت شرعی توسط تمامی کشتارگاه‌های کشور است.

 

 

نظر شما
ادامه