کد خبر: ۲۱۵۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

دومین همایش ملی مدیریت و بهداشت دام با حضور بیش از 300 نفر از اساتید، دانشجویان و فعالان عرصه دامپزشکی، در تالار همایش های دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز برگزار شد.

دکتر آرش امیدی گفت: پس از برگزاری موفقیت آمیز نخستین همایش ملی مدیریت بهداشت دام در اردیبهشت ماه 1393، دبیرخانه دائمی مجموعه همایش های ملی مدیریت بهداشت دام در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز ایجاد شد و هم اکنون شاهد برگزاری دومین همایش می باشیم.

دبیر علمی این همایش، توجه به جایگاه مدیریت و پیشگیری در سلامت دام و بهره وری، بهداشت زنجیره غذایی و نیز ایجاد فرصت هم اندیشی برای اساتید، صاحبنظران، کارآفرینان و دانشجویان علاقه مند به هر یکی از حوزه های بهداشت و بهره وری در صنایع دامپروری را از اهداف برگزاری مجموعه همایش های ملی مدیریت بهداشت دام برشمرد.

وی افزود: برای روزآمدی و پاسخ به نیازهای نظری و علمی به اهداف همایش، همکاری زمینه های گوناگون علمی مانند مدیریت مزرعه، مدیریت بیماری ها، تغذیه، اپیدمیولوژی، ایمنی شناسی، واکسن شناسی، تولید مثل دام، اقتصاد، بهبود کیفیت شیر، صنایع فرآوری محصولات دامی، ژنتیک و اصلاح نژاد، کشاورزی و ... گریز ناپذیر است.

عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز تصریح کرد: به طور دقیق تر اهداف کلی مجموعه همایش های ملی مدیریت بهداشت دام را می توان به کارگیری معیارهای کنترل و پیشگیری در مدیریت گله ها، بهره وری در صنایع دامپروری، کاربرد اپیدمیولوژی، امنیت زیستی و امنیت غذایی برشمرد.

دبیر علمی دومین همایش ملی مدیریت بهداشت دام بیان داشت: 118 مقاله کامل به دبیرخانه همایش رسید که از این تعداد 12 مقاله به صورت سخنرانی و 87 مقاله به صورت پوستر ارائه می گردد.

دکتر امیدی افزود: در مقایسه با سال گذشته،تعداد مقالات بیش از 80 درصد افزایش یافته است و این نشان دهنده توجه ویژه پژوهشگران کشور و همکاران دانشگاهی به مقوله مدیریت بهداشت دام می باشد.

وی در پایان از همکاری دستگاه های مختلف از جمله پایگاه استنادی جهان اسلامی، مدیریت امور علمی دانشجویان دانشگاه شیراز، سازمان نظام دامپزشکی، تعاونی دامداران و اتحادیه کارخانه های خوراک دام، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی برای برپایی این همایش قدردانی کرد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
3
0
کنگره بهداشت و بیماری های اسب یکی از ضعیف ترین کنگره ها بود. بی نظمی زیادی که در ارائه گواهی ها بود و پوسترها بود غیر قابل وصفه
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
0
3
جالبه كه در همايش مديريت بهداشت دام كه بعد از آن كنگره بهداشت و بیماری های اسب و در همانجا برگزار شد نظم قابل قبولي در ارائه گواهي ها و پوسترها وجود داشت.
نظر شما
ادامه