کد خبر: ۲۱۸۲۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

مسوول مراقبت و بررسی بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی کرمان گفت: نیاز به همکاری نیروی انتظامی برای ممنوعیت ورود مرغ زنده از استان‌های دیگر به ویژه استان‌های شمالی به استان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، دکتر صدیقه کاظمی زاده در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کرمان اظهار کرد: هر محموله دام که مجوز دامپزشکی نداشته باشد، به عنوان دام قاچاق محسوب می‌شود و تشخیص بومی بودن دام به عهده کارشناسان جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه با کاهش موارد تردد دام در سال‌های گذشته روبرو بوده ایم تصریح کرد: به دلیل همکاری نیروی انتظامی خوشبختانه با کاهش قاچاق دام در سال گذشته روبرو بودیم ضمن آنکه قاچاق دام دیگر اقتصادی نیز نیست.

کاظمی نیا تصریح کرد: به علت افزایش استفاده از گوشت شتر، افزایش تردد شتر در استان و به علت شیوع بیماری کرونا ویروس، کنترل شدیدی در تردد شتر در استان داشته‌ایم. در این راستا ورود و خروج شتر از استان ممنوع و هر محموله شتری که در استان تردد شود به عنوان قاچاق محسوب خواهد شد.

مسوول مراقبت و بررسی بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی کرمان با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد مرغی در روستایی در استان مازندران، گفت: کانون بیماری در حال حاضر در استان مازندران است. خواستار اعمال محدودیت‌های ویژه‌ برای جلوگیری از ورود بیماری و همچنین به منظور حمایت از تولیدکننده بومی هستیم.

وی با اشاره به شیوع بیماری مشمشه خاطرنشان کرد: بیماری مشمشه بیماری مشترک بین انسان و دام است که در نواحی غربی کشور شیوع دارد و از طریق اسب‌های عراقی وارد کشور شده است. اسب‌های زیادی بدون مجوز از استان های مرکزی و غربی وارد استان کرمان شده است که متاسفانه هیچ کنترلی در ورود آنها به استان صورت نگرفته است. این خطر، بهداشت دام را تهدید می‌کند و خواستار اعمال محدودیت‌های سختگیرانه تر در این زمینه هستیم.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
0
0
مگر خبر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جزو حوزه بیماریهای دامی است؟ خبر مازندران را چرا کرمان منتشر میکنه؟
ناشناس
|
-
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
0
قروقاطی شده!عجب شیر تو شیریه!!!
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
0
0
مازندران در طیور روستایی درگیری آنفلوانزای مرغی وجود داشته و تلفات میدهند
سرشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
اخه شاید خانم دکتر اصالتا مازنی باشند فقط ایه یاس نخونید
نظر شما
ادامه