کد خبر: ۲۲۳۷۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
اداره کل دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی در نامه هایی جداگانه به این روزنامه، اعتراض خود را نسبت به نحوه درج این خبر اعلام داشتند ...
khorasan

حکیم مهر - در پی درج خبر توهین آمیزی در روزنامه خراسان که در آن چند بار بر دامپزشک بودن یک سارق قالپاق تاکید شده بود (اینجا)، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی و همچنین نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی در نامه هایی جداگانه به روزنامه خراسان، اعتراض خود را نسبت به نحوه درج این خبر اعلام داشتند.

توهین به دامپزشکان، این سربازان گمنام عرصه بهداشت  عمومی، در رسانه ملی و سایر رسانه های نوشتاری مسبوق به سابقه است و چنین عکس العمل هایی می تواند ضمن تبیین بیشتر نقش دامپزشکان در سلامت جامعه، از بروز مجدد چنین توهین هایی جلوگیری نماید.

 

متن نامه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی به روزنامه خراسان:

مدیر مسئول محترم روزنامه خراسان

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد و احترام،

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، در پی درج خبری تحت عنوان «کل کل به سرقت قالپاق انجامید» که در صفحه 13 آن روزنامه وزین، در تاریخ 22 تیرماه به شماره 1908 به چاپ رسید، اعتراضاتی از سوی جامعه دامپزشکی استان صورت گرفت که روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان وظیفه خود دانست تا مطلب ذیل را در دفاع از صنف خدوم دامپزشکی تهیه و ارسال نماید.

خواهشمند است، نسبت به درج آن در همان صفحه مساعدت فرمائید.

1. نگارنده محترم خبر دانسته یا ندانسته، دامپزشک بودن فرد مجرم را دست‌مایه جذابیت بیشتر خبر خود قرار داده، غافل از آنکه با این عمل، افراد شاغل در صنف دامپزشکی را مورد توهین خود قرار داده است. اینکه در یک خبر با 7 سطر، 3 بار بر دامپزشک بودن مجرم تأکید شده، می تواند نشان از آن باشد که دوست محترم خبرنگار، خبری از فعالیت‌های این صنف نداشته و نمی‌داند این صنف محجوب و مظلوم در بدترین شرایط فیزیکی در کشتارگاه‌های دام، دامداری‌های سنتی و صنعتی، کارخانجات و مراکز مختلف مرتبط و... در حال تلاش برای تأمین سلامت فرآورده‌های غذایی با منشاء دام هستند که ایشان در 3 وعده غذایی خود از آن‌ها استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد خبرنگار محترم نمی‌داند حرفه دامپزشکی در جهان قدمتی برابر با قدمت عمر بشر داشته و در ایران تشکیلات جدید آن بیش از 90 سال قدمت دارد و تمام هم و غم این تشکیلات از ابتدای تأسیس، تأمین سلامت جامعه انسانی از طریق تأمین سلامت حیوانات و دام‌ها بوده است و در تمام کشورها تشکیلاتی مشابه وجود دارد که در آن افراد فرهیخته‌ای در حال فعالیت هستند. گویا نگارنده محترم خبر نمی‌داند هر ساله تعداد زیادی از دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی در راه تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه در عملیات مختلف ایمن‌سازی دام‌ها، در کشتارگاه‌ها و... دچار آسیب‌های جدی بدنی می‌شوند که اغلب مادام العمر سبب از کارافتادگی آنها می شود. گویا این دوست عزیز به خاطر نداشته دامپزشکان و دیگر همکاران این صنف در خط مقدم مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان قرار دارند و سلامت غذایی جامعه را از مزرعه تا سفره عهده دار هستند...
آری اگر این خبرنگار محترم از این موارد که تنها گوشه‌ای از زحمات دامپزشکان خدوم این سرزمین هست اطلاع داشتند، قلم خود را اینگونه بر نگارش این خبر با چنین موضوع نمی‌راندند و به اصل موضوع به عنوان یک بزه اجتماعی بیشتر تکیه می‌شد تا دامپزشک بودن فرد خاطی.

2. بهر روی، درج این خبر، احساسات جامعه دامپزشکی استان و کشور را جریحه‌دار کرد، به گونه‌ای که تماس‌هایی مکرر و بی‌شمار دامپزشکان با بخش‌های مختلف دامپزشکی استان گواه این موضوع است و از رسانه خدوم و وزین خراسان، که همواره پی‌گیر مطالبات مردم شریف و صنوف متعهد و تلاش‌گر این کشور بوده، نگارش این‌گونه این خبر باعث تعجب و تأسف است.

3. اداره کل دامپزشکی استان به عنوان متولی بخش دولتی و حامی تمامی فعالان این صنف در تمام رده‌های دامپزشکی بخش‌های دولتی و خصوصی، ضمن قدردانی از آن روزنامه مردمی با سابقه بیش از 65 سال کار حرفه‌ای و توام بااخلاق رسانه‌ای که همواره در جهت انعکاس دستاوردهای این حرفه و این مجموعه نیز کوشش داشته، خواستار آن است تا ضمن تذکر به خبرنگار یادشده از تکرار چنین وقایع تلخی جلوگیری به عمل آید.

والسلام علی من التبع الهدی

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی

 

 

متن نامه نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی به روزنامه خراسان که بصورت جوابیه منتشر شد:

در پی چاپ مطلبی با عنوان «کل کل به سرقت قالپاق انجامید» در صفحه حوادث مورخه 22/04/94 که براساس آن فردی که شغل دامپزشکی داشته با لجبازی یا کل کل با دوستش اقدام به سرقت قالپاق خودرو کرده است، ریاست نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی با ارسال نمابری به خراسان با بیان این که نگارنده دانسته و ندانسته به جامعه بزرگ دامپزشکی کشور که در سخت ترین شرایط در جهت مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام و ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه و حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور از هیچ کوششی دریغ نمی نماید اهانت نموده است، تصریح کرد:

اولاً آنچه در شکل گیری اتهام و یا حتی اثبات جرم موثر می باشد، شخصیت حقیقی فرد بوده و اصرار بر شخصیت حقوقی و عنوان نمودن شغل متهم آن هم به صورت مکرر و در یک عبارت چهار جمله ای برجسته نشان دادن شغل و حرفه فرد گرچه شاید دستمایه جذابیت بیشتر نگارنده باشد، ولی می تواند ناشی از بغض و کینه باشد....

در شرایطی که جهت متهمان میلیاردی و یا حتی دزدان حرفه ای تا زمان قطعی شدن و اثبات جرم در مراجع صالحه از حروف و عبارات مقطعه استفاده می شود، چه دلیلی وجود داشته که نگارنده محترم چندین مرتبه روی دامپزشک بودن متهم تاکید نموده است. ضمن این که درباره اصل خبر شورای نظام دامپزشکی استان ابهام دارد و خواهشمند است چنانچه مدارکی دال بر دامپزشک بودن فرد مذکور دارید اعلام تا نظام دامپزشکی استان خراسان به عنوان متولی قانونی موضوع را بررسی و اقدام نماید.

شریعتی - رئیس نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی

 

پاسخ روزنامه خراسان:

از توجه و پاسخ نظام دامپزشکی متشکریم. همانگونه که مستحضرید روزنامه خراسان به هیچ عنوان بنای جسارت نداشته و مرام روزنامه خراسان احترام و قدردانی از مخاطب بوده و هست، ولی در خصوص سند خبر همان طور که در متن خبر ذکر شده منبع خبر مقام قضایی بوده و پرونده در شعبه 701 دادسرای مشهد مورد رسیدگی قرار گرفته است.

 

خبر مرتبط:

خبر عجیب و تاکید توهین‌آمیز روزنامه خراسان بر دامپزشک بودن یک مجرم!

 

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزيدنت علوم تشريح
|
-
|
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
0
بعنوان يك دامپزشك مشهدي از عملكرد مسئولين دامپزشكي استان كمال تشكر رو دارم. يقينا اگر هميشه و همه جا از حقوق صنف خدوم دامپزشكي دفاع بشه، اين رشته مجد و عزت حقيقي خودش بدست مياره. از سايت محترم حكيم مهر هم كه حقيقتا دلسوزانه پيگير مطالبات دامپزشكي است تشكر ميكنم.
با تشكر
دكتر حسام ر ش
|
-
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
0
با اين حقوق پايينى كه دامپزشكا مى گيرند و بى توجهى كه از طرف مسئولين چه نظام چه اداره كل مى شه واقعا خبر قالپاق دزد شدن دامپزشك بعيد نيست
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. کار خوب و بجایی انجام داده اند که قابل تقدیر است. موفق باشند ان شاء الله.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
0
مگه فرقی داره دزدی پنهان باشه یا آشکار؟ چرا از دزدی برخی از پزشکان مایه دار که با گرفتن مبالغ هنگفت زیرمیزی از مردم بدبخت حاضر به انجام اعمال جراحی میشوند مطلبی چاپ نمیکنند؟ اینها هم از جیب مردم میزنند.
متخصص طیور
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
0
سلام،عمل آن اشخاص ابلهانه وبی منطق بوده وبایدمجازات شوندحالاهرسمت ومنصبی که داشته باشندامادررابطه باذکر عنوان شغلی متخطی،بایداز خبرنگارپرسیداگراین شخص گناهکاریک فرد درردهای شغلی بالا ومهم بودآیا بازهم شغل اوذکرمیشد؟؟!!خواننده اخبار
محمدی
|
-
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
0
0
با سلام و تشکر از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی بابت احقاق حقوق و جایگاه از دست رفته ی دامپزشکی.
موفق باشید
روح اله
|
-
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
0
0
باسلام: روزنامه خراسان که مرامش احترام به مخاطب است بایدبداندکه رسالت روزنامه آگاهی درست ،بدون قضاوت ،پیش داوری وخصومت است واین وظیفه مراجع قضایی نیست. از رئیس روابط عمومی دامپزشکی استان تهران آقای دکتر اوجاقی بخاطر جواب درست ممنونیم
نظر شما
ادامه