کد خبر: ۲۳۱۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور در بازدید دو روزه خود از استان مازندران، از مرکز پرورش و تکثیر ماهیان سردابی و همچنین تعدادی از مراکز عرضه ماهی بازدید بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر عباس عباسی هدف از این بازدید را در مراکز تکثیر و پرورش ماهیان سردابی، ارزیابی استقرار سامانه های بهداشتی از جملهG.M.P  به عنوان پشتوانه تضمین کیفیت مناسب در فرآورده های خام دامی و همچنین بررسی وضعیت استفاده از داروهای دامپزشکی به منظور بررسی میدانی پایش باقیمانده های داروها، سموم و سایر آلاینده ها در عملیات سال 94 اعلام کرد.

وی وضعیت استان را از لحاظ آبزی پروری در حوزه ماهیان سردآبی را از لحاظ میزان تولید مناسب دانست و اظهار امیدواری کرد که پرورش دهندگان و مراکز تکثیر آبزیان به لحاظ قانونمندی مزارع پرورشی و به جهت پشتیبانی از مزارع تولید، حتماً رویکرد بهره مندی از پروانه دار نمودن مزارع را در دستور کار قرار دهند.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان در این سفر دو روزه از یک مزرعه زنجیره ای تولید مرغ گوشتی در استان نیز بازدید بعمل آورد و اظهار امیدواری کرد که به جهت دستیابی به تولیدات با ایمنی بالا در حوزه مرغ گوشتی و تخم مرغ با استفاده از روشهای پرورشی بدون استفاده از آنتی بیوتیک و داروهای دامپزشکی، بتوانیم گام موثری در سنوات آتی با بهره مندی از این روش در تولیدات ارگانیک و سالم برداریم.

وی اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور با اعمال نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز تولیدی با استفاده از سامانه های بهداشتی بین المللی به منظور کاهش میزان مصرف دارو، سموم و انجام فرآیندهای آموزشی و ترویجی و با مشارکت تشکلهای صنفی امیدوار است در سالهای آتی شاهد رشد سریع مراکز تولیدی بدون مصرف آنتی بیوتیک در کشور باشیم.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
بهتر نیست آقای دکتر به جای اظهار امیدواری اراده ای برای رفع معضل چندین ساله مسئولین بهداشتی همین مراکز داشته باشند تا لااقل آرزوی خودشان هم محقق شود؟
دامپزشك
|
-
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
آقاى دكتر قاجار لطفا براى سرپرستى اتاق هاى مربوط به آبزيان ادارات دامپزشكى ، مدير ارشد را دامپزشك قرار دهيد ، چرا كه انها نسبت به مسايل بهداشتى حساسيت بيشترى دارند
نظر شما
ادامه