کد خبر: ۲۳۱۸۹

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امیدواریم با اجرای کامل سامانه ردیابی و رهگیری سازمان غذا و دارو، بتوانیم تمامی محصولات غذایی و فرآورده های سلامت را کنترل کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، «دکتر رسول دیناروند» با بیان اینکه مبارزه با قاچاق یک پدیده پیچیده است، اظهار داشت: در حوزه قاچاق به مشارکت دستگاه های مختلف قضائی، اطلاعاتی، امنیتی ، انتظامی و نظارتی نیازمند است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هم به عنوان یکی از اعضای ستاد مبارزه با قاچاق در حد مسئولیت ها و امکانات خود در حوزه مبارزه با قاچاق فعالیت می کنند.

دیناروند خاطر نشان کرد: به نظر می رسد با توجه به گستردگی مرزهای کشور و همچنین عدم کنترل و نظارت کافی در کشورهای همسایه، اکتفا به اقدامات کنترل مرزها و مبادی ورودی موثر نخواهد بود و باید مبارزه با قاچاق عمدتا در سطح بازار و عرضه متمرکز شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در این راستا می توان از روش ها و فناوری های نوین مانند سامانه ای که سازمان غذا و دارو در حال اجرای آن است بهره گرفت، امیدواریم با اجرای کامل این سامانه بتوانیم تمام کالاهای غذایی و فرآورده های سلامت را کنترل کنیم و براحتی بتوان کالاهای قاچاق و تقلبی را از کالاهای اصلی تشخیص داد.

دیناروند افزود: ما می خواهیم مردم بدانند که برچسب اصالت یک هولوگرام نیست، برچسب اصالت یک کد است که مردم از روی آن می توانند از اطلاعات و اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

 

 

نظر شما
ادامه