کد خبر: ۲۳۱۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

شورای ساماندهی آزمایشگاه‌های کشور با 4 کمیته شروع به کار کرد.

«دکتر مسعود هاشم‌زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ساماندهی آزمایشگاه‌های کشور در ماه‌های گذشته در معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور و به طور تخصصی در بخش مرکز تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی شکل گرفته است.

«دکتر عادل حقیقی» رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور، در خصوص شورای ساماندهی آزمایشگاه‌های کشور افزود: دستور تشکیل شورای ساماندهی توسط معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی صادر شد.

وی افزود: این شورا شامل 4 کمیته تخصصی است که عبارتند از:

کمیته مواد مصرفی که کلیه واردات مواد مصرفی آزمایشگاهی را مورد بررسی و نظارت کیفی قرار می‌دهد.

دومین کمیته تجهیزات و بحث نگهداری و کالیبراسیون آن را برعهده دارند.

سومین کمیته ساماندهی آزمایشگاه‌ها است که در بخش دولتی و غیر دولتی فعالیت می‌کند که این کمیته یکی از مهمترین وظایف این مرکز را برعهده دارد. رسیدگی به وضعیت آزمایشگاه‌ها و رتبه‌بندی آنها از جمله وظایف کمیته ساماندهی آزمایشگاه‌ها می‌باشد.

چهارمین کمیته، کمیته ایزو، استاندارد و آموزش است. یکی از شاخص‌ترین کارهای کمیته ایزو و استاندراد، پیاده‌سازی استاندارد ایزو 17025 است که یک استاندارد بین‌المللی است.

رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور در پایان افزود: در این مرکز از ابتدای سال در زمینه آزمایش‌های بقایای دارویی فعالیتهای زیادی انجام شده و تمام آزمایش‌ها تحت استاندارد ایزو 17025 انجام شده است.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
0
0
این کار یک نیازضروری آزمایشگاه های دولتی وخصوصی کشور است. امید است موفق باشند.
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
من از همکاران بخش خصوصی هستم و برای اولین بار است که با ادبیات دفاع از آزمایشگاههای بخش غیر دولتی توسط مدیریت محترم مرکز ملی تشخیص آقای دکتر حقیقی آشنا شده و لذت می برم،خداقوت جناب رییس با حال و مردمی
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
ابلاغ شیوه نامه آزمون های قابل واگذاری به بخش خصوصی نتیجه زحمات دکتر حقیقی و دکتر هاشم زاده می باشد که دست هر دو تاشون درد نکنه،حرکت جدیدی است
نظر شما
ادامه