کد خبر: ۲۳۳۲۱
تعداد نظرات: ۱۳ نظر

نظام دامپزشکی استان مازندران اولین پروانه خدمات دامپزشکی، موضوع مراکز ماده 2 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، در راستای اجرای ماده 2 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی، دیروز اولین پروانه خدمات دامپزشکی توسط نظام دامپزشکی استان مازندران صادر شد.

بر اساس این گزارش «دکتر هادی زاده معلم» رئیس شورای نظام دامپزشکی استان مازندران صدور اولین پروانه خدمات بخش خصوصی دامپزشکی توسط نظام دامپزشکی را طلیعه‌ای در راه ارتقاء بخش خصوصی دانست و اظهار امیدواری کرد سازمان نظام دامپزشکی بتواند همانند ماده 5 قانون نظام جامع دامپروری، خدمات ویژه و مقبولی به بخش خصوصی ارائه دهد.

وی بر لزوم توجه ویژه به بخش خصوصی دامپزشکی تأکید کرد و خواستار همکاری بیشتر بخش دولتی دامپزشکی در زمینه صدور پروانه‌های خدمات بخش خصوصی و ارائه رهنمودهای لازم در این بخش شد.

شایان ذکر است بر اساس ماده 2 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و ابلاغیه شماره 020/10708 مورخ 1390/03/22 وزارت جهاد کشاورزی، صدور پروانه خدمات دامپزشکی با رعایت ضوابط و مقررات ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور به سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران محول شده است.

 

 

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
0
پیل بده پروانه بگیر .پول زور بده پروانه بگیر بذار تو کوزه اب بخور ...
ننگین ترین خصوصی سازی افتخار نیست ننگه ننگ
ناشناس
|
-
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
0
دروغ تا چه حد؟ كي اطلاع رساني كردين؟ كي رفت بازرسي؟ كي تأييد كرد؟ كميسيون و كميته نظارت بر صدور پروانه كي بود؟ آقاي دكتر تبليغات انتخاباتي با پول عضويت ما تا به كي؟ رييس نظام استان تا كي بلوف؟ پيامك از طرف رييس نظام استان با هزينه شوراي نظام ؟ كسي به كارهاي شوراي مازندران نظارت دارد؟؟؟؟؟!
همكار
|
-
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
0
آقا بمباران پيامكي شديم كاش پيگير حقوق مسؤولين فني بوديد، حقوق واحد مرغ مادر ٨٠٠ هزار تومان ؟؟؟؟!!!
گلپايگاني عضو شوراي مازندران
|
-
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
0
با سلام و احترام ، انچه در ذيل بيان ميشود تحليلها و نظر مشورتي و عقيده اينجانب است كه متاسفانه اجازه إبراز و بيان ان از سوي رياست شورا در جلسه مؤرخه ٢٤ شهريور داده نشد و تصميم به سكوت گرفته شد ، حس ميكنم حكيم مهر در اين قسمت فرصتي براي بيان مطالب بنده باشد:
در اينكه واگذاري أمور صدور پروانه داروخانه و درمانگاه و ... همانند وزارت بهداشت و ساير صنوف تجاري ميبايست در دست تشكل صنفي برخاسته از اراي هم صنفان باشد شكي نيست و قانون نيز اين فرصت طلائي را در اختيار شوراي نظام قرار داده است. نكته مهم أينست كه عدم ابلاغ ضوابط و چرخه واگذاري و فرايندها از سوي سازمان دامپزشكي و موازي كاري و لجاجتها ميتوانند لطمات جبران ناپذيري بر پيكره حرفه زخم خورده دامپزشكي و تفرقه همكاران را سبب شود. بيشك تجربه ناموفق واگذاري أمور صدور پروانه أماكن دامي كه با خيال كاهش مشغوليات دولتيان طراحي شده بود با حجم اشتباهات ( ميخوانيم سهوي) به هر دليلي موجبات ورود بيش از پيش دستگاههاي نظارتي و افزايش پرونده شكايات از نحوه صدور پروانه و أجراي ماده ٥ قانون نظام جامع دامپروري را سبب شده به گونه اي كه شوراي نظام دامپزشكي در بسياري استانها تمايلي به أجراي ان نداشته و همكاران دولتي در كنار شورا به انجام أمور مشغولند.اينبار پس از ان تجربه نه چندان موفق به دليل مشكلات حادث شده ، افزايش زمان صدور ، بيحرمتي ها و ... كه إسناد ان نيز موجود است( البته به زعم برخي دوستان موفق ، از جهت كسب درامد براي نظام) ميطلبد كار كارشناسي با ابلاغ چرخه واگذاري از سوي دستگاه ناظر طراحي و ابلاغ شود. جالب است بدانيد در واگذاري أمور ماده ٥ حداقل يك روز همكاران دولتي اموزش بخش خصوصي را عهده دار شدند، در فرايند اخير كليه نيروهاي اموزش ديده شده كه همگي از رده هاي دامپزشكي معرفي شدند ضوابط و مقررات أخذ شده را توسط دو عضو نظام اموزش ديدند، لفظ كارشناس براي كارشناسان حوزه ادارات دامپزشكي متضمن مسووليتهاي حقوقي و اموزشهاي لازمه و ارتقا سطح از شهرستان به اداره كل بوده و در كليه مراحل نيز نظارت رياست اداره و در نهايت معاون سلامت و مديركل ميباشد. نظارتها و چارت تشكيلات صدور پروانه داروخانه و درمانگاه شما براي صدور چه بوده؟ به قول يكي از دوستان عدم أجراي قانون بهتر از أجراي بد قانون است، چه، أجراي بد موجب اعتراض و حتي ابطال ان يا به زير سوْال رفتن مجريان خواهد شد. شكي نيست أجراي قانون فوق در ١٤ مهر پارسال وعده داده شد أيا چند صباحي صبر بهتر نيست ؟ اگرچه نيروي دولتي محسوب ميشوم و تاكيد ميكنم كه صدور پروانه داروخانه و درمانگاه به حوزه اينجانب مرتبط نيست، اما ميپرسم أيا نبايد لجستيك و بانك اطلاعاتي و پيش نياز أجراي هر طرحي قبل اجرا فراهم شده باشد؟ أجراي يكشبه قوانين ياداور خاطرات و سرانجامهاي بد كارها در سالهاي قبل است،
سردرگمي همكاران در أخذ پروانه داروخانه و درمانگاه ، اينكه متولي نظام است يا اداره ، لجاجتها وهمسويي برخي دستگاههاي نظارتي و ... در جلوگيري از فعاليت واحدها به دلائل فوق و .... ميتوانند وجهه ما ( دامپزشكان)را در جامعه خدشه دار كند دوباره تاكيد ميكنم اجرا شود اما همكاران اندكي صبر ....
كلينيسين - بابل
|
-
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
0
آقاي دكتر گلپايگاني نظرات شما رو خوندم. البته ديروز هم برخي دوستان از مجادله شما با آقاي دكتر خبر رسوندند، خوشحال شديم بالاخره يكي جلوي اين اقا ايستاد و حرف زد. البته ناراحت هم شديم كه اين اتفاقات در نظام دامپزشكي مي افتد. به هرحال اميدوارم ختم به خير شود.
احمد
|
-
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
0
............... رو همه ديگه ميشناسيم براي تبليغات و راه يابي به مجلس دست به هركاري ميزنه ، چه جايي بهتر از نظام؟ پيامك ......... آمد رو منم دريافت كردم
مرغدار
|
-
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
0
دامپزشكي هستم كه به حرفه مرغداري مشغولم، در اين چندسال هروقت به نظام مراجعه كرديم براي امتياز بندي يا اخيراً براي تمديد پروانه مرغداري موفق به ديدار آقاي دكتر معلم نشديم، هميشه با بزرگان جلسه دارند، البته براي ................. ( اتاق بازرگاني و ...) ما كه چندسال است از اين نظام بريديم و حق عضويتي پرداخت ميكنيم فقط براي زنده بودن ٦ سال درس خواندنمان.خدا به ما رحم كند ، كارها دست اداره بود ان بود واي به حال حالا كه دست اينان افتاد.نايب رييس براي امتيازدهي كلي منت و زنگ ميزد كه دفعه بعد هواي ما را در انتخابات داشته باش اينبار فكر كنم بايد هواي ٩ نفر عضو را داشته باشم به اين ميگويند قوز بالا قوز.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
0
در حال حاضر نظام دامپزشکی نیرو و ابزار لازم برای اجرای ماده 2 و 5 قانون بهره وری را ندارد.همه اینا خالی بندی است. دامپزشک خصوصی
DVM
|
-
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
0
وقتى وارد دفتر نظام ..... مى شويد فكر مى كنيد وارد ملك شخصى ............ شده ايد ، و پرسنل ان ........ ايشان !نه يك تشكل صنفى كه بايد حامى دامپزشك باشد ، ايشان در اين چند سال نه تنها كارى براى ارتقاى وضعيت دامپزشك انجام نداده اند بلكه نظام را به يك بنگاه تبليغاتى براى خودشان تبديل كرده اند حتى به قيمت ضرر و زيان براى مسئول فنى ،اين موضوع كه پروانه توسط بخش خصوصى براى دامپزشك صادر شود وقتى پسنديده است كه نظام و اعضاى آن نماينده واقعى دامپزشك باشند نه ..................!!
علی
|
-
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
0
0
به نظر شما آقای دکتر دارن ...................... میکنند. شاید هم دارن پروانه داروخانه یا کلینیک صادر می کنند . قضاوت با شما. ظاهرا که در عکس دارن قرآن می خونند
ناشناس
|
-
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
0
0
دوست عزيز هدف وسيله را توجيه ميكند.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
0
0
آقا بنگاه تبليغاتي رو خوب اومدي. براي امتياز دهي همراه يكي از مرغدارهايي كه براي تمديد پروانه مراجعه كرده بود به نظام رفتيم، مدارك و پروانه را در پكيج تبليغاتي ........... به ما دادند.
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
0
0
با سلام و احترام،
به دلیل اینکه بخش نظرات این خبر به محلی برای تسویه حساب های شخصی تبدیل شده است و به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات حقوقی برای حکیم مهر، از درج نظر جدید در ذیل این خبر معذوریم.
نظر شما
ادامه