کد خبر: ۲۳۳۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

با توجه ویژه دولت در اختصاص مبلغ 50 میلیارد ریال برای عملیات کنترل و مقابله آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان و تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی، برنامه ملی پایش آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان از 10 روز آینده در سراسر کشور آغاز می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در گفتگو با خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) بابت موافقت‌نامه هیئت دولت از اختصاص اعتبار 50 میلیارد ریالی که برای کنترل و مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان تشکر کرد و گفت: نگرانی‌های وزیر جهاد کشاورزی و کمک‌های به‌موقع هیئت دولت در این بخش باعث شده است که دلگرمی خاصی در سازمان دامپزشکی کشور به‌وجود آید و برای مقابله با این بیماری و سایر بیماری‌های پیش رو در صنعت دام و طیور کشور قدم‌های محکم‌تری برداریم.

«دکتر مهدی خلج» افزود: با تصویب این مبلغ که توسط هیئت وزیران در جلسه یکم شهریورماه سال جاری به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انجام شده است، به‌دنبال موافقت‌نامه‌های لازم هستیم تا آن را تدوین کرده و اعتبار این بخش را دریافت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مسئله آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان به‌عنوان نخستین اقدام پس از پاک شدن کشور به سازمان جهانی هداشت دام اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شد و با تدابیر علمی اتخاذشده، افکار عمومی در این مسئله تنویر شد؛ بنابراین هچ نگرانی خاصی در این بخش وجود ندارد.

خلج ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی و دست‌اندرکاران سلامت کشور در سازمان دامپزشکی و سایر مجامع نگرانی‌های خاصی را در این مسئله داشتند که باعث شد بتوانیم با نگاهی امیدوارانه به آینده بنگریم.

وجود کمک‌های بعدی دولت برای آنفلوآنزا در صورت نیاز

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: اعتبار اختصاص‌داده‌شده برای اقدامات حال حاضر دامپزشکی کفایت می‌کند، اما بر اساس رایزنی‌های انجام‌شده، دولت کمک‌های بعدی را با مصوبات جدیدتر در صورت نیاز در دستور کار دارد.

وی یادآور شد: با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز به‌زودی مبادله موافقت‌نامه خواهیم کرد تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به دریافت اعتبار فوق اقدام کنیم.

خلج از اجرای برنامه ملی پایش آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان از 10 روز آینده خبر داد و تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های مختلفی به انجام رسیده تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مواد مصرفی ازجمله سوآپ و آنتی‌ژن‌های مورد نیاز برای پایش را وارد و این برنامه ملی را تا 10 روز آینده در سراسر کشور اجرایی کنیم.

گفتنی است، هیئت دولت در تاریخ یکم شهریورماه سال جاری به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و ابلاغ این مصوبه از سوی معاون اول رئیس جمهوری و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد که مبلغ 50 میلیارد ریال به‌صورت هزینه‌ای از محل ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور موضوع بند (م) ماده (28) قانون الحاقی برخی از مواد به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت (2) مصوبه 1393، به‌منظور کنترل و مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان (عملیات مراقبت و شناسایی بیماری، پرداخت خسارت به صاحبان پرندگان بومی معدوم‌شده، پرداخت خسارت نهاده‌های آلوده معدوم‌شده، عملیات معدوم‌سازی، قرنطینه‌ای و بهداشتی) در اختیار سازمان دامپزشکی کشور قرار می‌گیرد تا با رعایت قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار دولتی دامپزشکی البرز
|
-
|
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
0
آقای دکتر خلج خواهش میکنم بار استانها را زیاد نکن باندازه کافی کشیک و کار هست بفکر پشتیبانی مالی بخصوص واریز تسری باشید حقوق نیروها با بار مسئولیتشان نمی خونه واقعا شوخی نمیکنم ها ... درسته شما باید سیاستگذار باشید استانها منتظر حمایت هستند زمان زود میگذرد بعد میفهمید رضایت عمومی را از دست دادید انشاا... شما خیلی بهتر از قبلی ها پیگیر خواهید بود
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
0
من هم موافق نظر همکار دولتی دامپزشکی البرز هستم. اما نه در بخصوص آن
هرچند واریز تسری هم آب سردی بر دامنه آتش فقر گریبانگیر دامپزشکی است اما
حقوق پایه و حکم کارگزینی دامپزشکی باید حداقل سه برابر حقوق پایه و حکم کارگزینی همردیف های پزشکی باشد چراکه کار شاقی را در شرایط شاق انجام می دهد و به دیده حقارت نیز نگریسته می شود در حالی که ارزش کار آن از بعد بهداشت و اقتصاد کمتر از آن نیست.
لذا بخصوص نه در واریزی تسری
بلکه در افزایش حکم کارگزینی
باید پیگیر حل مشکلات دامپزشکی شد تا بعد از بازنشستگی را هم شامل شود.
همکار دولتی استان
دامپزشک دولتی
|
-
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
0
0
بعد از این همه سال سازمان دامپزشکی نتوانسته در مورد سگهای ولگرد -کشتارگاه سنتی -ریشه کنی بروسلوز -کشتار غیر مجاز دام و.........هیچگونه موفقیتی داشته باشد حالا چگونه میخواهد 10 روزه انفلوانزا را پایش کند فرض که مورد مثبت دیده شد چه کسی جرات گزارش دادن را دارد پس بهتر است در مورد چیزی سخن بگوییم که توان انجامش را داشته باشیم آقای دکتر
نظر شما
ادامه