کد خبر: ۲۳۳۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

با رفع تحریم‌ها و تغییر سیاست‌های اقتصادی کشور، پارک‌های کروکودیل به‌منظور جذب گردشگرهای داخلی و خارجی مجوز خواهند گرفت.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن پرورش‌دهندگان تمساح امروز در گفتگو با خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در صورتی که پارک‌های کروکودیل در استان‌های اصفهان، مشهد و شیراز که دارای گردشگرهای ملی - مذهبی هستند، مجوز اولیه را دریافت کنند، پیش‌بینی می‌شود با جذب تنها یک میلیون نفر گردشگر و در نظر گرفتن 10 هزار تومان ورودی، بیش از 10 میلیارد تومان ارزش افزوده و نقدینگی برای کشور به ارمغان بیاورد.

پیمان شیرازی‌پور افزود: احداث پارک‌های کروکودیل به‌عنوان یکی از مراکز گرشگری توسط سازمان نظام دامپزشکی شناخته شده و این مرکز به همه پرورش‌دهندگانی که بتوانند زیرساخت‌های لازم را برای نگهداری انواع کروکودیل فراهم کنند، مجوز ارائه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در زمان حاضر واردات بچه کروکودیل با سازمان محیط زیست در یک دور باطل منازعه قرار گرفته است، اما انتظار می‌رود با توجه به تغییر سیاست‌های اقتصادی دولت برای حمایت از فعالان حوزه اقتصادی این پروسه هرچه سریع‌تر تسهیل شود.

شیرازی‌پور ادامه داد: سازمان محیط زیست معتقد است استفاده از کروکودیل‌های موسوم به "پروسس" که مقاوم به آب شور هستند، باید در پارک‌های کروکودیل نگهداری شوند. این در حالی است که پوست این کروکودیل‌ها ارزش اقتصادی بالایی ندارد و به جای آن می‌توان کروکودیل‌های مینی که در آب شیرین پرورش پیدا می‌کنند و پوست باارزشی دارند، برای استفاده دومنظوره وارد کرد.

وی تصریح کرد: هرچند هدف از پرورش کروکودیل به هیچ وجه کشتن آنها برای استفاده از پوست این جانور نیست، اما به‌کارگیری از خون این کروکودیل به‌عنوان یک فرآورده دارای ارزش افزوده بالا در دستور کار قرار گرفته است.

سرم خون کروکودیل، 500 برابر قوی‌تر از آنتی‌بیوتیک‌ها

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرج یادآور شد: تحقیقات نشان داده پرورش کروکودیل می‌تواند راه‌حلی برای درمان بسیاری از بیماری‌های خونی نظیر ایدز باشد.

شیرازی‌پور تأکید کرد: مشاهده درگیری کروکودیل‌ها و بروز جراحت‌های سنگین و قطعی دست و پای آنان در آب‌های آلوده محل زندگی و عدم هرگونه عفونت در بدن این حیوانات، دانشمندان را به بررسی نوع خون و ژنتیک کروکودیل‌ها وا داشت و نشان داد که سرم خون کروکودیل‌ها 500 برابر قوی‌تر از آنتی‌بیوتیک‌های موجود در بازار است.

وی اظهار داشت: سرم خون کروکودیل در آزمایشگاه‌ها توانسته برای از بین بردن بیماری ایدز و عفونت‌های مجروحان شیمیایی کاربرد داشته باشد.

شیرازی‌پور همچنین گفت: در ایران تحقیق برای پرورش این جانور از 10 سال گذشته آغاز شده و بر خلاف سایر صنایع دامپروری که ابتدا وارد کشور شده و سپس به تحقیقات علمی درباره آن می‌پردازند، استفاده از گوشت و خون آن مورد بررسی محققان قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: علاوه بر جذب گردشگر و پارک‌های کروکودیل، استفاده از گوشت این حیوان برای درمان بیماری آسم و بیماری‌های عضلانی مفید است و از پودر استخوان آن نیز می‌توان برای درمان برخی سرطان‌ها استفاده کرد.

پارک کروکودیل در دهکده گردشگری زیتون احداث می‌شود

فاز نخست دهکده گردشگری زیتون طی 64 روز و در 18 هزار متر بنا و 72 هزار متر محوطه‌سازی به‌عنوان یکی از کم‌نظیرترین مراکز گردشگری در خاورمیانه و حتی چین استفاده می‌شود که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بیش از 30 میلیارد تومان هزینه، در حال آماده‌سازی است.

دهکده توریستی سبز در مجموعه گردشگری زیتون که در آزادراه قم و در فاصله حدود 20 کیلومتری در شهر قم وارد شده است، با احداث پارک کروکودیل به‌عنوان یکی از نخستین مجموعه‌های دارای مجوز سازمان شیلات به‌شمار می‌رود که پذیرای توریست‌های داخلی و خارجی خواهد بود.

گفتنی است، مدیر دهکده گردشگری زیتون پیش از این از وجود آکواریوم‌های مختلف با انواع گونه‌های کمیاب از ماهی‌های آب شور و شیرین و همچنین گلخانه توریستی با بیش از 72 مدل گیاه جدید خبر داده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
فرض کنید این عکسای قم باشه
نظر شما
ادامه