کد خبر: ۲۳۵۴۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
نهادهای غیردولتی دامپزشکی باید تقویت شوند/ ورود جدی سازمان نظام دامپزشکی به موضوع آموزش دامپزشکی/ پیش‌بینی تأسیس 12 شرکت توسط سازمان نظام دامپزشکی ...
97

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با تبیین آخرین برنامه‌های این سازمان، از ورود جدی به موضوع آموزش دامپزشکی خبرداد و گفت: لازم است در آموزش دامپزشکی در دانشگاه‌ها تغییراتی ایجاد شود و وزارت علوم نیز به این نتیجه رسیده است.

«دکتر محمدرضا صفری» در مراسم بزرگداشت روز دامپزشکی که امروز در سالن اجتماعات دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با بیان این‌که کشور در حال برنامه‌ریزی برای تحول است، اظهار کرد: کشور به دانش‌آموختگان دامپزشکی نیاز دارد و این تحول توسط نسل جوان و دانشجو محقق می‌شود؛ نقش دامپزشکی در سلامتی جامعه بسیار جدی است و در صورت تربیت نیروی متخصص در این زمینه به تضمین سلامت کشور کمک کرده ایم.

وی گفت: سازمان نظام دامپزشکی کشور نخستین همایش حوزه دامپزشکی با عنوان «یک جهان واحد در سلامت» را بزودی برگزار می کند، چرا که چاره ای جز داشتن جهانی واحد در حوزه سلامت نداریم و این همایش با تبیین همین هدف برگزار می شود.

صفری در ادامه بیان کرد: توجه به دامپزشکی در کنار سایر حوزه های بهداشتی و سلامتی در داشتن جامعه ای سالم بسیار تاثیر گذار است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه مدیریت دامپزشکی با بهره گیری از توانایی دامپزشکی در تامین سلامت جامعه موثر است گفت: انجام تحقیقات و پژوهش توانایی دامپزشکی را بالا می برد به همین دلیل دانشجویان این رشته باید به دنبال تحقیق و پژوهش باشند.

وی افزود: سازمان نظام دامپزشکی جهت دفاع از حقوق دامپزشکان و همچنین دفاع از حقوق کسانی که خدمات به آن‌ها ارائه می‌شود فعالیت می کند؛ مصرف‌کنندگان از ما انتظار تغذیه سالم را دارند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به افزایش اختیارات این سازمان گفت: صدور پروانه اشتغال در بحث دامپروری به سازمان نظام دامپزشکی واگذار شده است که نشان از اعتماد بسیار به سازمان دارد و فرصت ویژه‌ای را در اختیار می‌گذارد.

صفری تصریح کرد: برنامه‌های سازمان در جهت مشخصی طراحی می‌شود تا بدانیم در آینده به کدام سمت باید حرکت کرد و در همین راستا تأسیس 12 شرکت پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین از برنامه برای توسعه تحقیقات کاربردی دامپزشکی خبرداد و خاطرنشان کرد: باید به سمتی رفت که پژوهش‌های کاربردی بیشتری انجام شود؛ ناگزیر نقش دامپزشکی و سلامت تغذیه توسعه پیدا خواهد کرد و ما در این جهت در حال حرکت هستیم.

صفری اظهار کرد: سازمان نظام دامپزشکی به‌ عنوان یک نهاد غیردولتی و به نمایندگی از 33 هزار عضو آن تلاش می‌کند که فعالیت‌های خود را طبق قانون پیش ببرد و جایگاه خود را در کشور نشان دهد؛ در کشور ما اقتدار سازمان های دولتی بیشتر از دیگر کشورهاست، اما امیدواریم که این سازمان به‌عنوان نهادی غیردولتی تقویت شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوزستان بیان کرد: خوزستان با توجه به اهمیت تاریخی خود و همچنین وجود دانشگاه شهید چمران اهواز که در تمام کشور خوشنام است، دارای پتانسیل‌های بسیاری در دامپزشکی است،، به همین جهت می‌توان همایش‌های بین‌المللی و بزرگ دامپزشکی در این دانشگاه برگزار کرد.

همچنین در ادامه مراسم معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: عرصه دامپزشکی یکی از مهم ترین حوزه ها در تضمین ایمنی سلامت جامعه است.

«ابراهیم حاجی دولو» بیان کرد: استان خوزستان پتانسیل های عظیمی در حوزه دامپزشکی از جمله بخشهای دام، آبزیان، طیور و تولید محصولات دامی دارد.

وی با اشاره به ماموریت های دانشگاه در حوزه سلامت افزود: یکی از حادثه های بسیار مهمی که در حوزه دامپزشکی استان رخ داد تلف شدن تعداد زیادی از ماهی های پشت سد گتوند در استان بود.

حاجی دولو در ادامه اضافه کرد: دانشگاه شهید چمران با اهدافی علمی تلاش دارد تا علوم را در اختیار استان قرار دهد و بر این اساس مصوب کرده است، پایان نامه های دانشجویان بر اساس نیاز استان تدوین و تهیه شود.

در پایان مراسم نیز بحث پرسش و پاسخ بین دانشجویان و مسئولان دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهیدچمران اهواز انجام شد.

 

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
0
0
تا کی باید باید و باید و بایدها رو بخوانیم و بشنویم؟؟؟
بیژن
|
-
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
0
0
اینکه عرصه دامپزشکی یکی از مهم ترین حوزه ها در تضمین ایمنی سلامت جامعه است رو هر دامپزشکی میدونه! شما یه بنر توی سطح شهر زدید که مردم هم آگاه بشن؟! اصلاً کسی میدونه روز دامپزشک هم وجود داره؟!
فرهنگ سازی کنید عزیزان، سخنرانی برای دامپزشکان بسه!
دیگه نوبت مردم و نهاد های دولتی هست که با دامپزشکی آشنا بشن.
ناشناس
|
-
|
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
0
0
جناب بیژن گرامی لطفا در نظر داشته باشید که ما چیزی تحت عنوان روز دامپزشک نداریم! این روز دامپزشکی هست که داریم و یک بنر هم در بزرگراه ستاری روی پل اتوبان کرج نصب کردن اون گوشه کناره ها که اتفاقی به چشم دوستان خورده بوده چند روز قبل! اطلاع رسانی کم هست و باید بیشتر روش کار بشه.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
شعارهای جناب آقای دکتر و روسای نظامهای قبلی و فعلی استانها بسیار زیباست.جهان واحددر سلامت،شهر سالم،فروش اینترنتی و تحویل در محل با پیک موتوری و غیره.انشاله با کشتار دام و بسته بندی و تحویل در محل مشکلات صنفی دامپزشکان حل شود.اگر بر روی بسته های به اصطلاح چرخکرده گوشت که نصف آن سنگدان تاریخ گذشته و نصف آن براده های آهن است،علاوه بر لوگوی ایزو و تحت نظارت دامپزشکی و haccp لوگوی نظام دامپزشکی هم اضافه شود مشکلات بهداشتی هم حل خواهد شد.این شعار هم اضافه کنید:روسای فعلی و قبلی استانها دور یک صندوق واحد
فرد
|
-
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
0
0
نظام دامپزشکی در تعطیلات به سر می برد دوست عزیز ! واقعیت این است سازمان نظام دامپزشکی امده بود وضعیت صنف دامپزشکی را رصد کند بررسی کند روی تعریف فرصت های شغلی جدید در بخش خصوص نظارت کند! به جای آن محل استخدام یه تعداد معدود شده است! مثل اداره ..............! بنابراین به دوستان توصیه می کنیم بجای طرح حرفهایی که در حوزه وظایفشان نیست وظایف قانونی خود را انجام دهند
احمد
|
-
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
0
0
رییس سازمان کارمند دولت است نماینده وزیر دولت قبلی است با ارتباط پست ریاست یک نهاد غیر دولتی را تصاحب نموده شهار های وی از سر دلسوزی نخواهد امدهاند چند صباحی اسم و رسم به یدک بکشند خداوند عاقبت این صنف را ختم به خیر بکند
نظر شما
ادامه