کد خبر: ۲۳۷۴۸

مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت : 80 درصد معایب و نواقص کشتارگاه صنعتی دام گلشن خرم آباد رفع شده است.

«دکتر ابراهیم توکلی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دامپزشکی این استان در راستای ارایه خدمات مطلوب تر تلاش می کند کشتارگاه های سنتی را تبدیل به کشتارگاه های صنعتی و نیمه صنعتی کند.

وی اظهار کرد: در این راستا در حال حاضر دو کشتارگاه سنتی الشتر و نور آباد تبدیل به کشتارگاه های نیمه صنعتی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین کشتارگاه صنعتی شهرستان دورود نیز حال احداث است و این در حالی است که این استان در راستای ساماندهی کشتارگاه های سطح استان پیشتاز است.

توکلی گفت: به همین منظور80 درصد معایب و نواقص کشتارگاه صنعتی گلشن خرم آباد برطرف شده است.

وی افزود: همچنین کشتارگاه های طیور استان نیز به دستگاه سورتینگ و سایز بندی مجهز شده اند و در آبان ماه جاری نیز به جت پرینتر مجهز خواهند شد و مراحل کشتار و بسته بندی مرغ ها با کد رهگیری قابل پیگیری خواهد بود.

توکلی ادامه داد: در راستای مبارزه با بیماریهای واگیر دار دامی و مشترک انسان و دام 90 درصد دام های عشایری استان با آمار حدودی 700 هزار راس در یک پروسه سه ماه زمستان واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: در این راستا بر علیه بیماری لمپی اسکین که درسالجاری نوار غربی کشور و مرکز را درگیر کرده بود دراسرع وقت تمام دام های سنگین استان واکسینه شدند و بیماری به طور کامل کنترل شد.

وی اظهار کرد: در این راستا تمام دام های مناطق صعب العبور استان نیز با برنامه ریزی لازم شناسایی و تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: در راستای مبارزه با این بیماری در سطح استان اقدامات مطلوبی انجام شده است که در این راستا در سالجاری از مجموع 56 کانون شناسایی بیماری تب برفکی در سالجاری تنها دو کانون شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین در راستای مبارزه با بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک 22 برابر کاهش رخ داده است و کانون شناسایی این بیماری از 283 مورد به 13 کانون رسیده است.

مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: در راستای سلامت دام های سطح استان با نمونه گیری های انجام شده از یک هزار و 200 راس دام عشایری در استان بخش قابل توجهی بر علیه تب مالت واکسینه شده است و فقط سه درصد دام ها مبتلا به این ویرو س هستند.

توکلی گفت: در راستای مراقبت های طیور استان نسبت به سال گذشته در استان رشد قابل توجهی رخ داده است.

وی افزود: در این راستا مجوز نمونه برداریها در طیور استان هشت برابر رشد داشته است.

وی اظهار کرد: دراین راستا 24 درصد کاهش تلفات طیور با مراقبت های انجام شده در سطح استان رخ داده است.

 

 

نظر شما
ادامه