کد خبر: ۲۴۰۴۲

معاونت امور دام، مقابل دامداران ایستاده است

داستان تکراری دعوای دامداران و صنایع لبنی هنوز ادامه دارد، منتها این بار از زاویه ای دیگر و به نام دولت.

نایب رئیس اتحادیه دامداران ایران، در ارتباط با اختلافات به وجود آمده بین دامداران و کارخانه های لبنی گفت: هم اکنون با توجه به اتفاقاتی که در یک سال گذشته افتاد، به نظر می رسد معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی، در مقابل دامداران ایستاده و به نفع صنایع کار می کند.

«سید محمد موسوی رستگار» با اشاره به اینکه هیچ کس در به وجود آمدن این اختلاف، به اندازه دولت و مسوولان وزارتخانه مقصر نیستند، افزود: وقتی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، خود عضو هیات مدیره شرکت صنایع شیر ایران باشد، نمی تواند از حق دامداران حمایت کند.

موسوی رستگار با بیان اینکه آقای رکنی، معاون امور دام وزیر جهادکشاورزی، در مورد مشکل دامداران کوتاهی و کم کاری می کند، عنوان کرد: علاوه بر این موضوع، به نظر می رسد دست های پنهانی نیز پشت پرده وجود دارد که منافع شان در متضرر شدن دامداران است.

به گفته وی هم اکنون قیمت تمام شده شیر برای دامداران حداقل 1700تومان در هر کیلوگرم است؛ این در حالی است که کارخانه ها حتی حاضر به خریدن شیر به قیمت 1440 تومان نیستند. اگر مسوولان جهادکشاورزی این حرف را قبول ندارند، می توانند با ارسال کارشناس به مناطق مختلف کشور، در مورد قیمت تمام شده این محصول، ارزیابی کنند و خود از نزدیک شاهد ماجرا باشند.

نایب رئیس اتحادیه دامداران ایران معتقد است تا زمانی که دکتر رکنی، معاون امور دام وزارتخانه، باشد مشکل دامداران حل نمی شود و اگر شخص وزیر قصد دارد خود را از اتهامات وارده مبرا کند، باید در انتخاب معاون امور دام خود در وزارتخانه تجدید نظر کند.

موسوی رستگار در پایان تاکید کرد: چطور ممکن است که یک دولت با قدرتی که دارد، نتوانسته جلوی صنایع بایستد و آنها را به قیمت مصوب مجاب کند؟ مگر اینکه دست هایی پشت پرده از آنها حمایت کنند.

 

 

نظر شما
ادامه