کد خبر: ۲۴۲۵۵
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
رئیس شورای نظام دامپزشکی اصفهان گفت: به دنبال دستورالعمل سازمان دامپزشکی مبنی بر تعطیلی داروخانه‌های دامپزشکی، بیش از یکصد دامپزشک اصفهان به اجرای این طرح اعتراض و در مقابل اداره کل دامپزشکی استان تجمع کردند ...

حکیم مهر - تجمع اعتراضی بیش از یکصد دامپزشک رأس ساعت 11 صبح روز گذشته در مقابل ساختمان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان برگزار شد.

 رئیس شورای نظام دامپزشکی اصفهان گفت: به دنبال دستورالعمل سازمان دامپزشکی مبنی بر تعطیلی داروخانه‌های دامپزشکی، بیش از یکصد دامپزشک اصفهان به اجرای این طرح اعتراض و درمقابل دامپزشکی استان تجمع کردند.

«دکتر حمید اخوان» اظهار داشت: در استان اصفهان بالغ بر 160 داروخانه دامپزشکی زیر نظر نظام دامپزشکی استان اصفهان وجود دارد که در صورت اجرای طرح مذکور، تمام این داروخانه‌ها تعطیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه حذف کامل داروخانه‌های دامپزشکی ۱۶۰ فرصت شغلی را از بین می‌برد، اعلام کرد: همچنین اجرای این طرح باعث بیکاری نزدیک به ۵۰۰ نفر از افراد شاغل در داروخانه‌های استان می‌شود.

رئیس نظام دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه این دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور به دو دلیل انجام می‌گیرد، ادامه داد: در صورت اجرای این طرح داروهای دامی به صورت مستقیم از تولید کننده به مصرف کننده می‌رسد و چون نظارت و کنترل بر مواد دامی و غذایی در کشور همچون کشورهای اروپایی قوی نیست، بنابراین تعطیلی داروخانه‌های دامپزشکی و حذف این واسطه‌گران سبب افزایش باقیمانده دارویی در مواد خام دامی و افزایش مقاومت‌های دارویی و بالا رفتن مصرف آنتی بیوتیک‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام داروخانه‌های دامپزشکی خصوصی هستند و زیر نظر نظام دامپزشکی قرار دارند، بنابراین با اجرای این طرح بدنبال حذف داروخانه دامپزشکی های خصوصی هستند، اظهار داشت: سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی دو ارگان جدا از هم هستند و چون با تصویب قانون افزایش بهره‌وری تمام مراحل صدور پروانه و نظارت بر داروخانه‌های دامپزشکی زیر نظر نظام دامپزشکی قرار می‌گیرد، بنابراین به منظور جلوگیری از این اقدام و محدود کردن فعالیت‌های نظام دامپزشکی، سازمان دامپزشکی کشور دستورالعمل صادر کرده که تمام داروخانه‌های دامپزشکی تعطیل شوند.

اخوان یکی از دلایلی که سازمان دامپزشکی برای تعطیلی کامل داروخانه مطرح کرده است را کاهش هزینه‌های تولید در دامداری‌ها و مرغداری‌ها عنوان کرد و گفت: هزینه دارو در دامداری و مرغداری بین دو تا سه درصد است و کاهش هزینه دارو اثری در هزینه‌های تولید نخواهد داشت.

داروهای دامپزشکی، یک کالای استراتژیک است

رئیس نظام دامپزشکی استان اصفهان گفت: سازمان دامپزشکی می‌خواهد قانون افزایش بهره وری را دور بزند، قانونی که طبق آن داروخانه‌ها دامپزشکی از نظارت کامل آنها خارج و به نظام دامپزشکی واگذار می‌شود.

وی گفت: بر اساس قانون افزایش بهره‌وری، نظارت بر صدور پروانه داروخانه دامپزشکی، کلینیک و آزمایشگاه دامپزشکی به نظام دامپزشکی واگذار می‌شود.

اخوان مطرح کرد: تولید داروهای دامی بیش از چند برابر نیاز تولید می شود و چون راهی برای صادرات نداریم در خود کشور باید مصرف شود، در صورتی که باید دانست داروهای دامپزشکی کالای تجاری مانند پفک نمکی نیست بلکه یک کالای استراتژیک است.

وی گفت: با وجودی که بدنبال اعلام دستورالعمل تعطیلی تمام داروخانه‌های دامپزشکی، ملاقات و گفتگو با مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان و در سطح بالاتر با رئیس سازمان دامپزشکی کشور داشتیم، اما هیچ یک زیر بار حذف و اجرایی نکردن این طرح نرفتند.

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه مصوب سال 1370 زنجیره توزیع داروی دامپزشکی در کشور مشخص شده که عبارت است از شرکت­‌های تولیدکننده و واردکننده، شرکت­‌های پخش کشوری، شرکت­‌های پخش استانی، داروخانه­‌ها و نهایتاً مصرف‌کننده که همه تحت نظارت سازمان دامپزشکی فعالیت می­‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به تصویب قانون افزایش بهره­‌وری کشاورزی در مجلس تصریح کرد: در پی تصویب این قانون صدور جواز و نظارت بر کار داروخانه­‌های دامپزشکی به سازمان نظام دامپزشکی کشور واگذار شد و در کنار آن بر اساس مجوزهای سازمان دامپزشکی نیز تولید داروهای دام و طیور در کشور چندین برابر نیاز داخل شد.

دور زدن قانون بهره­‌وری کشاورزی

به گفته رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان اصفهان این افزایش تولید باید به گونه­‌ای در داخل صرف می­‌شد، چون راهی به بیرون نداشت و سازمان دامپزشکی کشور برای دور زدن قانون مذکور اقدام به تصویب آیین­‌نامه‌­ای با موضوع حذف داروخانه­‌ها از زنجیره توزیع کرد تا عملاً 1700 داروخانه دامپزشکی کشور بی‌استفاده شوند.

اخوان در ادامه با تاکید بر مضرات بالای این اقدامات در سلامت جامعه افزود: با این دست اقدامات مشکل شرکت­‌های تولیدکننده حذف شده و فروش بیشتری را به دست می­‌آورند، اما روی دیگر سکه مصرف بی­‌رویه دارو در تولید غذای مصرفی جامعه است و باید بدانیم که داروی دام همانند اجناس مصرفی نیست که از مصرف آن فقط مطلوبیت کسب شود؛ با افزایش مصرف دارو، دام اثر مفید دارو را کسب می­‌کند، اما باقیمانده دارو در دام مانده و به مصرف کننده منتقل می­‌شود.

دلایل سازمان دامپزشکی قابل قبول نیست

رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان اصفهان در خصوص دلایل ارائه شده از سوی سازمان برای انجام این کار گفت: آن­ها دو دلیل کاهش هزینه تولید و توصیه سازمان جهانی اپیدمی بیماری دام را مطرح می­‌کنند که هیچ کدام قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: سهم دارو در بهای تمام شده تولید دام 2 تا 3 درصد است که کاهش یا حذف آن اثر معناداری در هزینه تولید ندارد و در جواب به پیشنهاد سازمان جهانی مذکور نیز باید گفت اگر در اروپا داروخانه دامپزشکی وجود ندارد، دلیل آن وجود کنترل‌های سخت بر سلامت مواد غذایی است و در اروپا نمی‌توان مواد غذایی با این حجم دارو را به بازار مصرف ارسال کرد.

خطر بیکاری در کمین نیروهای متخصص

به گفته اخوان، یک‌هزار و 700 داروخانه دامپزشکی در سطح کشور در حال فعالیت هستند که هر کدام 4 تا 5 نفر نیروی متخصص را مشغول به کار کرده­‌اند و این کار به راحتی 8 هزار نفر متخصص را از کار بیکار می‌کند که در تناقض جدی با سیاست اشتغال‌زایی دولت است.

وی در خاتمه افزود: فرآیند طی شده برای نتیجه دادن این اعتراضات تمام مراجع رسمی از جمله نمایندگان محترم مجلس، مدیرکل سازمان دامپزشکی استان، رئیس سازمان دامپزشکی کشوری و ... را طی کرده اما هیچکدام نتیجه­‌ای در بر نداشته است.

 

خبر مرتبط:

نامه انجمن صنفی داروخانه‌های دامپزشکی استان آذربایجان غربی به رئیس جمهور

رئیس سازمان نظام دامپزشکی: با بکارگیری دکتر داروساز انسانی در کارخانه های داروی دامی مخالفم/ توزیع داروهای دامپزشکی خارج از داروخانه به صلاح نیست

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی: تلاش می‌کنیم با کاهش جذابیت‌ داروخانه‌ها، خودشان تغییر مسیر داده و به کلینیک دامپزشکی تبدیل شوند

انجمن صنفی کارفرمایی داروخانه‌داران دامپزشکی استان خوزستان هم به رئیس سازمان دامپزشکی نامه نوشت

نامه انجمن صنفی کارفرمایی داروخانه‌های دامپزشکی استان قزوین به وزیر بهداشت

نامه انجمن صنفی داروخانه‌های دامپزشکی استان اصفهان به رئیس سازمان دامپزشکی

نامه سرگشاده جمعی از داروخانه‌های دامپزشکی استان اصفهان به رئیس سازمان دامپزشکی

 

انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرادي
|
-
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
0
من از دكتر اخوان به دليل فعاليت هاي صنفي شان تشكر مي كنم كاش سازمان نظام هم كمي به فكر اشتغال اين تعداد همكار داروخانه دار بود
اكبري
|
-
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
ابعيد است كسي كه دانشجوي رشته دامپزشكي است و زحمات زيادي را متحمل شده و دوستان خود را مي بيند و با بقيه فارغ التحصيلان دامپزشكي مقايسه مي كند از عبارت رشد قارچ گونه استفاده كند متاسفانه خيانتي از سوي مديراني فاسد در جريان است كه فرصت هاي شغلي را پيشكش شركتهاي وارد كننده و توليدكننده نمايند و دامپزشك را در حد كاگر مرغداري پايين بياورند اگر تنها وظيفه دامپزشكان درمان و تشخيص است پس سازمان دامپزشكي هم بايد وظيفه دارويي و نظارت بر بهداشت عمومي و.... را به وزارت بهداشت بدهد و فقط وظيفه مبارزه با بيماريها را داشته باشد
موسوي
|
-
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
تجمع در برابر ادارت كل كارساز نيست صداي ما بايد به گوش وزير و نمايندگان بررسد بايد دليل تهيه اين دستورالعمل مشخص و افرادي كه در نگارش ان نقش داشته اند مشخص و محاكمه گردند زيرا كساني كه دستورالعمل ها را سفارشي تهيه نموده و از شركتها خط مي گيرند بايد اخراج شواند
دکتر تدبیر
|
-
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
جناب اکبری شما ......... و ........فکریید و ............ چون منافعتان از بین میرود به خودت اجازه میدی توهین کنی متاسفم براتون.
دکتر احمدی
|
-
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
واقعا این داروخانه های دامپزشکی چه نقشی دارند؟ مثل بقالی یک نفر نشسته پشت دخل بدون نسخه دارو می فروشد به هرکس که بیاید چه دامدار و چه غیر دامدار. حتی محیط داروخانه ها نیز بیشتر به بقالی شباهت دارد تا داروخانه. حتی دکتر به خودش زحمت نمی دهد روپوش سفید بپوشد تا بشود فهمید کی دکتر هست و کی نیست.
داروخانه های دامپزشکی اصفهان در انحصار یک یا دو نفر است از جمله دکتر .......... که خودش یک شبکه مافیایی قاچاق دارو راه انداخته است.
کاش یک گزارش از انبارهای این آقای دکتر .......... و احتکار دارو تهیه می کردید.
اکبری
|
-
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
دوست عزيز مثل اينكه شما مخاطب كامنت من بودي و اينقدر براشفته شدي اونهايي دنبال منافع هستند كه در راستاي منافع چند شركت اشتغال بيش از دو هزار نفر را تهديد مي كنند پيشنهاد صريح من نيز اينست اگر وظيفه دامپزشكان فروش دارو و داروخانه نيست و به اصطلاح شما دراوردن روزي يعني دلال بازي سازمان دامپزشكي بيشتر از دارو بيشتر سردر مي اورد يا داروسازان متخصص در وزارت بهداشت اگر قرار است سازمان شان دارو را در حد دان و جوجه كه در دست دلالان است پايين بياورد من با تمام مشكلاتي كه درگير مي شوم خوشحال خواهم بود دارو در داروخانه و توسط داروسازان بفروش رود و دفتر دارويي كه .......................... به وزارت بهداشت منتقل گردد تا اين چند شركت اينگونه با همكاري چند ادم ......... امنيت بهداشتي كشور را به خطر نياندازند همين وضعيت در اداره قرنطينه و دفتر نظارت است كه جاي اصلي انها در وزارت بهداشت است ولي اقايان بدليل ................. و ماموريت هاي انچناني به برزيل كه اين حقير به اصطلاح دلال تا حالا از اين نانها نخودهام از واگذاري اين مسوليت ها به وزارت بهداشت خودداري مي كنند ضمننا من ٢٤ سال است داروخانه دارم اگر منافع سرشار داشتم امروز وضعيت. ماليم اينگونه نبود لقمه ناني در مي اوريم انهم اگر دامدار پولمان را بدهد ولي شما چي حقوق هاي انچناني مزاياي قانوني و... ماموريت برزيل و تركيه و ارمنستان و... با يك حقوق ثابت دوست عزيز بيايد ما را هم مثل خودتان جذب كنيد و در منافع خودتان شريك كنيد ما هم داروخانه را مي بنديم و هيچ وقت دنبال بخش خصوصي نمي رويم
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
اینها از طرحههای .............. است ، هرچی میکشیم از دست ایشان است ، چرا صدایمان به وزیر جهاد نمی رسد ، .................................. همه را داره بدبخت میکنه
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
بروید در وزارت خانه جهاد از سازمان .............. شکایت کنید اداره کل چکاره است
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
با سلام من ده سال کیلینیسن بودم خودم با ابن داروخانه ها مقایسه می کنم افسوس می خورم عمرمون را هدر دادم اگه سازمان ......... نداره قانون را اجرا کنه مجوز داروخانه را پس ازاد کنه وانحصاری نباشه
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
اگه بیکار می شوند همکارا پس مجوز ازاد بشه تا خیلی ها مشغول بکار بشوند یک عمری با این تخفیف ها ما منال بهم زدند حالا یک مدت مثل ما مسول فنی ها زندگی کنند تا درکی از دامپزشکی داشته باشند و از ......... بیاند بیرون این کار را بی...... هم بلد انجام بده
دکتر سلطانی منش
|
-
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
تجربه ثابت کرده وقتی ما خانواده ی دامپزشکی به جون هم می افتیم یه خانواده ی بزرگتر به اسم وزارت بهداشت می اد تمام منافع رو مصادره میکنه. این دعوا رو تموم کنید
مسول فنی
|
-
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
جناب آقای رییس نظام دامپزشکی استان اصفهان سلام علیکم : اینجانب یکی از مسوولین فنی وبهداشتی هستم با14 سال سابقه کاردرسختترین نقاط ایران مثل استان های سیستان وبلوچستان وخوزستان و..... دراین مدت چندین بار بدلایل مختلف ازکار بیکار شدم خانواده ام تامرز ازهم پاشیدگی پیش رفت درآن زمان شما وهمکاران داروخانه چی تان درزیرکولروکنار بخاری مشغول به هم زدن ثروتهای کلان بودیدمن هم مانندشمادامپزشک بودم دوست داشتم خانواده ام آینده ای روشن داشته باشندولی عدم حمایت شماوهمکارانتان موجبات ناامنی وناامیدی رادرمن وبسیاری از همکاران من پدیدآورده الحمدولله شما همکاران داروخانه چی دراین مدت بار خود رابسته ایدپس دیکر این چه دل نگرانی بیهوده ای است ؟بهتر نیست شما هم به عنوان یک دامپزشک مدتی این شرایط را تجربه کنیدتاببینید همکارانتان درسایر قسمتهای بخش خصوصی دامپزشکی چه می کشند؟؟؟؟؟؟؟ از باب یادآوری:به قول فرمایش امام حسن مجتبی(ع) آنچیز که برای خود می پسندید برای دیگران هم بپسندیدو آنچیز که برای خود نمی پسندید برای دیگران هم مپسند.
عضو شوراي نظام
|
-
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
در كشور هاي ازاد هيچ گونه انحصاري در مجوز وجود ندارد دوست عزيز تمام اين انحصارات را بخش دولتي براي ايجاد بازار سياه پروانه درست كرد تا ........ كند نظام هم اگر انحصار ايجاد كند فساد بوجود مي ايد ضمننا هم اكنون بزرگترين ......... را سازمان درست كرده و مجوز واردات و توليد انواع دارو ها را نمي دهد و همين با عث مي شود شركتها با حمايت از اين طرحها و دور زدن دامپزشكان سود جويي را به حداكثر برسانند
مطلع
|
-
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
از تدوین این دستورالعمل کمال تشکررا دارم چرا که داروخانه های دامپزشکی جز فروش بدون نسخه دارو و افرادی که با مدارک غیر مرتبط با دامپزشکی پشت دخل مینشینند و هزینه های تولید را بالا میبرند وچشم به تخفیفات و آفرهای شرکتهای دارویی دارند ویک واسطه دیگر محسوب میشوند کار دیگری انجام نمیدهند.
مسئول فنی
|
-
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
نظام دامپزشکی طرحهای نیمه تمام خود را به سرانجام برساند بعد از سازمان دامپزشکی انتقاد کند. مسئولین فنی شرکتها کشتارگاهها بسته بندیها ه حمایتی از طرف نظام دامپزشکی میشوند؟ استقلال مالی دامپزشکان به چه نتیجه ای رسید؟ اگر حمایتهای نیم بند سازمان نباشد همه ما دامپزشکان بخش خصوصی بیکار میشویم خواهشمندم اول خودتون رو اصلاح بفرمایید نه اینکه پشت اعضا نظام دامپزشکی پنهان و آنها را تحریک به اعتراض کنید.
داود
|
-
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
داروخانه های دامپزشکی کارشان دخالت در کار درمانگاهها هاست لذا رقابت ناسالمی با درمانگاهها دارند
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
مجوز های داروخانه را آزاد کنید تا ما هم بتوانیم داروخانه بزنیم و وضعیتمان خوب بشه
دانشور
|
-
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
اقاي مطلع عزيز مشكل همه ما سازمان دامپزشكي و روابط ان است كه به دلايل اخلاقي و غير اخلاقي در ساليان اخير به دامپزشكي كشور ضربه زده مثل پرونده فساد شركت دميك گوشتهاي الوده و مخفي كاري انفلوانزا و مجوزهاي انچناني واردات دام هاي الوده و خيلي موارد ديگر در كجاي دنيا شركت هاي دارويي براي منافع ملي تصميم مي گيرند كجاي دنيا ريس بخش توليد موسسه با تفكر موسسه معاون سازمان مي شود اشتباه از انجا شروع شد كه براي دادن حق تسري چند ميليوني بايد دست سازمان جلو بهره برداران دراز باشد كه در واقع نوعي اخذ درامد نامشروع تحت عناوين قانوني است كه متاسفانه ابروي دامپزشكان را برده اند و همين باعث مي شود شركتهاي دارويي تصميم گير سازمان شوند و پول مسافرتهاي انچناني پرسنل سازمان را بدهند شما هم اگر عرضه و غيرت و عزت نفس داشتيد مشابه طرح سلامت وزارت بهداشت بودجه از دولت مي گرفتيد نه به عنوان درامد سازمان دستتان را جلو هر كس و ناكسي دراز كنيد و اينگونه با داروخانه ها و مسولين فني و ساير دامپزشكان بازي كنيد و دم از شرافت بزنيد
معصومي
|
-
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
دوستان مراقب باشيم برخي از تدوين كنندگان دستورالعمل بدلايل نامعلوم سعي دارند با نگارش كامنتهايي بين بخش خصوصي تفرقه بياندازند مشكل همه داروخانه ها و مسولين فني و مراكز مايه كوبي و درماگاهها صنفي است و همه بايد دست در دست يكديگر همه را حل كنيم
عضو شوراي نظام
|
-
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
من مطمن هستم هيچ مسول فني همكار دامپزشك خود را محكوم به اين الفاظ نمي كند و قطعا نويسنده يكي از مديران سازمان بوده كه به جاي حل اشتباه خود در حمايت از صاحبين سرمايه و چند شركت دارويي اقدام به تخريب رياست نظام استان اصفهان و تعداد كثيري از داروخانه داران مي نمايد قطعا نظام بايد با قدرت بيشتر پيگير وضعيت سخت مسولين فني باشد متاسفانه انجا هم همانند اين چند شركت دارويي صاحبين كشتارگاهها با حمايت سازمان دامپزشكي در اجراي ماده١٩ كارشكني مي كنند وگرنه چون پروانه كشتارگاه در اختيار سازمان است براحتي سازمان مي تواند تمديد پروانه را منوط به اجراي اين ايين نامه نمايد ولي نظام ابزاري مثل پروانه در اختيار ندارد راه حل اين مشكل هم مثل داروخانه داران اعتراضات گسترده انجمن هاي مسولين فني و بهداشتي و شكايات و تجمع انها است در خاتمه راه حل كل بخش خصوصي اتحاد و بر خورد با ........... و حاميان ................ است
مرادی
|
-
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
دكتر اخوان و فروتن عزيز به هيچ عنوان خسته نشويد و تخريب هايي كه از شما مي شود به دليل اين است كه چشم ........ و سرمايه داران را نشانه رفته ايد و بدانيد با اين برخورد صنفي مانع درامد هاي كلان شركتهاي دارويي و حاميان ........ انها مي شويد ما نيز هر جا كه لازم بود كنار و پشت شما هستيم فقط اطلاع رساني كنيد
مهدی
|
-
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
0
اقای دکتر .......... شما چرا دنبال تفرقه ای . شما که ماشاء ا... مادام العمر رئیس نظام شدی
محمود احمدی
|
-
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
0
0
واقعا مایه تاسف است که رییس نظام دامپزشکی یک استان بزرگ اینطور احساسی و غیر منطقی حرف میزند چه کسی گفته داروخانه ها تعطیل شوند؟ اگر علم تشخیص بیماریها را دارندکلینیک بزنتد داروخانه هم کنارش دارند مشکل این است که دوستان داروخانه دار معترض توان کار کلینیکی را ندارند.احمدی
داروخانه دار
|
-
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
0
0
اقاي احمدي حرف شما مثل اينست كه به پزشكي كه تخصص چشم دارد بگوييم شما حالا كه پزشكي عمومي را خوانده اي بعد از بيست سال حالا بيا مريض كودكان ببين حالا ممكن است بگوييد دارو خانه دار متخصص نيست ولي در ايين نامه ماده ١٠ سازمان خودتان كسي كه هفت سال سابقه كار تخصصي داشته مي تواند كار تخصصي كند و پروانه مربوطه را دريافت كند ضمننا من به جرات به شما مي گوييم اگر دوستان اداره كلي توان كار دامپزشكي دارند از اداره كل بيايند بيرون بعد ادعا كنند مطمن هستم هيچ كدام را هيچ دامداري به فارم خود راه نمي دهد پس ادعا نكن و تخريب نكن اول واقع بين باش
محمودي
|
-
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
0
0
اقاي به اصطلاح احمدي يا ذينفع تعطيلي داروخانه قبل از توهين به افراد شناسنامه دار بفهم چي مي گويي از حكيم مهر مي خواهم افراد معدودي كه معلوم الحال هستند و ابروي دامپزشكي را بردند كامنت هايشان را با نام جعلي چاپ نكند
عضو شوراي نظام استان
|
-
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
0
0
دوست عزيز تفاوت دام و انسان را ما مي فهميم ولي خوب است شما بدانيد سازمان دامپزشكي وظيفه اي در قبال توليد نداشته و اين وظيفه وزارت جهاد و معاونت امور دام است براي همين ما مي گوييم سازمان دامپزشكي بهداشت را كه كاري كيفي است فداي توليد كه كار كمي است مي كند اگر وظيفه سازمان حمايت از توليد يا سرمايه گذاران بخش است پس هر حرفي كه در زمينه هاي بيماريها مي زند در راستاي منافي سرمايه گزاران و تو ليدكنندگان است نه بهداشت عمومي جامعه قطعا ما هم موارد زيادي داريم در مورد سازمان كه به وقتش اعلام مي كنيم شما نيز به جاي توجيه خيانت خود به دامپزشكي بگوييد چرا شما كه دغدغه توليد و كاهش قيمت داريد چرا به جاي خراب كردن دو هزار اشتغال دامپزشكي اجازه مي دهيد چند شركت نور چشمي چهارصد درصد روي قيمت بكشند وبعد تخفيف ١٢٠ درصدي بدهند با چك يكساله ايا با تعطيلي داروخانه بدون حل اصل موضوع قيمت كم مي شود يا به جيب واسطه ها مي رود اگر راست مي گوييد به جاي خوش خدمتي به شركتهاي دارويي ابتدا قيمتها را واقعي يعني يك سوم فعلي كنيد بعد ببينيم شما دغدغه دامدار را داريد يا اين شركتها
دکتر محمد مرسلی
|
-
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
0
لیاقت دامپزشکی بیشتر از این نیست
تجمع در حفظ و صیانت از حقوقی که همکاران برای خود متصور هستند جزو ارزشمند ترین کارهای صورت گرفته است و کسی نمیتواند این حق را از همکاران سلب نماید ولی متاسفانه نابخردانه عمل نمودن از سوی اداره کل دامپزشکی و همچنین سازمان دامپزشکی کشور صورت گرفته است که بجای اینکه از این همکاران دعوت نماید در فضای سالن اجتماعات ادارات کل پذیرای آنان و شنوای سخنان آنها باشد به نوعی مشابه دلواپسان عزیز خود را به نشنیدن میزند و سعی در نادیده انگاشتن دارد
سازمان محترم!!!! دامپزشکی کشور اصلا گیریم که از اساس دادن پروانه داروخانه اشتباه بوده است سالهای سال است که صنعتی و تجارتی شکل گرفته است که مبنای زندگی بسیاری از همکاران می باشد حتی اگر شکل قانونی آن را با قوانین فی البداهه اصلاح کنید از نظر عرف و اجتماع اجازه چنین کاری را نخواهید داشت .
کمی عقل و فراست خرج کنید همکارانتان را به جلسه هم اندیشی دعوت کنید و خروجی را تولید نمائید که بیشترین برآیند و منافع را برای هردم ، کشور و همکارانتان داشته باشد یکبار هم که شده میوه و شیرینی هایی که با مناسبت و بی مناسبت در ادارات و سازمانهایتان پخش میکنید را صرف دعوت از بخش خصوصی و شنیدن صدای آنان نمائید .
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
0
حق تسري پرسنل اداره كل تهران 300 تومان هست اون هم در صورت تامين بودجه. افسانه نسازيد. هممون بدبختيم. دولتي و خصوصي نداره
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
0
فقط با تحول در نظام دامپزشکی نظامی گری حاکم بر بخش دامپزشکی جمع می شود. پیش به سوی یه نظام دامپزشکی واقعی. فرد
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
0
دوست عزیز اگر حق تسری شما را اداره کل نمی دهد حتما اعتراض کنید چون سازمان دامپزشکی حداقل ماهیانه 1/5 میلیون به کارمندانش میدهد
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
0
تمام ادعای سازمان دامپزشکی از ابلاغ سیاست های جدید داروخانه ها کنترل مصرف دارو میباشد. آن ها مدعی هستند تعدد داروخانه ها تحریک برای مصرف را زیاد میکند. این در حالی است که عزیزان فراموش کرده اند که سه برابر میزان نیاز کشور پروفرمای واردات مواد اولیه دارو و محصول نهایی صادر کرده اند . یکی نیست به حضرات بگه باباجان این همه داروی تلنبار شده را چه باید کرد. رندی میگفت از این وام یارانه ای خودرو به دامدارها بدهیم تا داروهای با تخفیف 120 درصدی را بخرند تا خدای نکرده شرکتهای دارویی متضرر نشوند.آخه سازمان دامپزشکی در برابر همه فعالان عرصه مسئول است
همکار بخش خصوصی
|
-
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
0
0
بازم گلی به جمال اداره کل خراسان رضوی جلسه هم اندیشی با حضور معاون سلامت و رییس دارو ودرمان ورییس نظام گذاشتندچند روز بعد هم منتخبین داروخانه ها با مدیر کل و رییس دارو ودرمان جلسه داشتیم حداقل صحبتهای مارو شنیدند
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
0
0
سلام.من مسول فنی یه داروخانم ماهی یک تومن بهم میده..یعنی از ماه دیگه همین یک تومنم ندارم؟!!بایددبفکر یه کار دیگه باشم؟!
کیوان نوری- کلینیسین
|
-
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
0
0
بنده با این طرح سازمان دامپزشکی کاملا موافقم.
خدا رو خوش نمیاد ما کلینیسین ها این همه مسولیت درمان دامها رو برعهده بگیریم و سرما و گرمای کار رو تحمل کنیم و آخرش چندرغاز گیرمون بیاد اونوقت این داروخانه چی ها تو مغازه شون بنشینن و دلار رو دلار یزارن و مسولیتی نداشته باشن و وقت آزاد واسه بیزینس داشته باشن...
انصافا خدا رو خوش میاد...؟؟؟
آن هم در شرایطی که سود تمامی شرکت های دارویی 120 درصد شده
مثال: گاو مبتلا به تیلریوز ارجاعی به مطب
حق ویزیت کلینیسین (با مسولیت): 10 هزار تومان
سود دریافتی داروخانه(بدون مسولیت): حداقل 40 هزار تومان
نظر شما
ادامه