کد خبر: ۲۴۲۹۹

نخستین "همایش ملی تهدیدات ایمنی و سلامت غذا در دنیای امروز" فردا 17 آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، بر اساس اطلاعیه سازمان جهانی بهداشت مواد غذایی ناسالم باعث مرگ و میر دو میلیون نفر در سال می‌شود که بیشتر این افراد را کودکان تشکیل می‌دهند، حال اینکه مواد غذایی آلوده به عوامل میکروبی، شیمیایی و یا فیزیکی باعث بروز بیش از 200 نوع بیماری می‌شود که از اسهال تا برخی سرطان‌ها از همین طریق به وجود می‌آید.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این باره به خبرنگار ایانا گفت: تهدیدات جدیدی امنیت مواد غذایی را به واسطه تغییر در شیوه تولید، توزیع و مصرف مواد غذایی، تغییرات زیست‌محیطی، ظهور عوامل بیماری‌زای جدید و مقاومت ضد میکروبی با خطر روبه‌کو کرده است.

«نصرت‌الله نقدی» با بیان اینکه سفر و تجارت احتمال شیوع آلودگی‌ها را افزایش می‌دهد، افزود: عرضه مواد غذایی در سطح جهانی لزوم توجه بیش‌ از پیش به سیستم ایمنی مواد غذایی در میان کشورها را مطرح می‌کند و به همین جهت نیز در جهت بهبود ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره به‌‌صورت همیشگی و همه‌جا از سوی سازمان جهانی بهداشت برای سال 2015 میلادی که در واپسین ماه آن هستیم، انتخاب شد.

و شاید همین اهمیت و سیاست سازمان بهداشت جهانی برای سال 2015 میلادی بود که باعث شده تا فردا دوشنبه 17 آذرماه سال 94 خورشیدی، به همت معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و البته همکاری سازمان‌هایی مانند سازمان دامپزشکی کل کشور، نخستین "همایش ملی تهدیدات ایمنی و سلامت غذا در دنیای امروز" 17 آذرماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شود.

رئیس کمیته علمی نخستین همایش ملی تهدیدات ایمنی و سلامت غذا در این باره به خبرنگار ما گفت: این همایش توسط سازمان غذا و دارو و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران و همکاری سازمان پدافند غیرعامل، سازمان دامپزشکی و دانشگاه علوم انتظامی برگزار می‌شود.

منوچهر دادگرنژاد به محورهای همایش اشاره کرد و ادامه داد: از محورهای همایش، تهدیدات حوزه غذا، شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌پذیری در مقابل تهدیدات، روش‌های پایش، تشخیص سریع و هشدار، روش‌های پیشگیری و کاهش آسیب‌پذیری و تهدیدات امنیتی و انتظامی در حوزه غذا می‌توان نام برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این همایش امتیاز آموزشی برای کارشناسان غذایی، آرایشی و بهداشتی خواهد داشت.

 

 

نظر شما
ادامه