کد خبر: ۲۴۴۴۳

زنده گیری و نگهداری سگ های بی سرپناه در کرج مورد تقدیر قرارگرفت

گروهی ازدوستداران حیوانات از فعالیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در خصوص زنده گیری و نگهداری سگ های بی سرپناه تقدیر کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبکه خبری تحلیلی حزب الله، در جلسه ای که با حضور دو نماینده از گروه دوستداران حیوانات و مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند برگزار شد، مدیریت این سازمان به منظور اندیشیدن تمهیدات و داشتن برنامه ای مدون برای جمع آوری سگ های ولگرد بدون آسیب زدن به آنها و نگهداری سگ های بی سرپناه مورد تقدیر قرار گرفت.

در این جلسه مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در توضیح نگهداری سگ های بی سرپناه اظهار داشت: پیش از این سگ های بی سرپناه با روش گلوله زنی اتلاف و جمع آوری می شدند که به دلیل ایجاد رعب و وحشت، انتقال بیماری، آلودگی صوتی و مهم تر از همه حمایت از حیوانات بی سرپناه، سازمان اقدام به زنده گیری سگ های ولگرد کرده و با ساخت پناه گاهی در مرکز دفن حلقه دره نگهداری از این حیوانات را آغاز کرد.

«مجتبی اسکندری» مساحت پناهگاه مذکور را حدود هفت هزار متر مربع ذکر و با اشاره به اینکه این پناه گاه دارای دو سوله می باشد، عنوان کرد: یک سوله مخصوص قرنطینه، واکسیناسیون و عقیم سازی سگ های بی سرپناه است که در این سوله سگ ها هر دو هفته یک بار توسط دامپزشک معاینه شده و در صورت بیماری مداوا می شوند و سوله دیگر با عنوان جان پناه و جهت شرایط جوی نا مساعد در پناهگاه سگ های بی سرپناه ساخته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه جمع آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از جمله وظایف سازمان مدیریت پسماند به شمار می رود گفت: هدف از اجرای این مهم علاوه بر کنترل جمعیت سگ های ولگرد و بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان، ارتقای سطح آگاهی در زمینه رعایت اصول بهداشتی در صورت مواجهه با حیوانات مزاحم است.

وی فعالیت دو اکیپ در قالب چهار نفر نیروی انسانی آموزش دیده در زنده گیری سگهای ولگرد و انتقال آنها به پناهگاه را از مهم ترین اقدامات سازمان در خصوص جمع آوری این حیوانات نام برد و افزود: استفاده از ماسک، دستکش و کفش مناسب برای افرادی که سگ ها را منتقل می کنند ضروری است و این مهم به منظور جلوگیری از انتقال بیماری سگ ها به ماموران مذکور و عدم شیوع بیماری حیوان به انسان اجرایی می شود.

شایان ذکر است در پایان این جلسه نمایندگان گروه دوستداران حیوانات ضمن اعلام رضایت از عملکرد سازمان مدیریت پسماند خواستار تعامل بیشتر در زمینه های مختلف حمایت از حیوانات و تداوم برگزاری جلساتی با این سازمان شدند.

 

 

نظر شما
ادامه