کد خبر: ۲۴۵۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

عضله سبز رنگ در مرغ، ربطی به عفونت ندارد / استفاده از مرغ های بسته بندی برای اطمینان بیشتر

بیشتر دامپزشکان معتقدند که وجود رنگ سبز در عضله سینه مرغ، هیچ ربطی به عفونت، قارچ یا میکروب نداشته و بقیه لاشه قابل استفاده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری موج، نایب رییس انجمن صنفی واردکنندگان داروهای دامپزشکی در ارتباط با بیماری عضله سبز در مرغ گفت: سبز شدن ماهیچه سینه مرغ، ابدا با عفونت یا عوامل میکروبی دیگر ارتباطی نداشته و موارد این چنینی، تنها موجی منفی بر علیه این صنعت بزرگ است.

«دکتر امیررضا بیدگلی» با اشاره به اینکه سبز شدن قسمتی از عضله سینه مرغ، بسیار کم اتفاق می افتد، افزود: بیشتر سوء مدیریت ها این شرایط را به وجود می آورند و فرایند آن به این شکل است که خون آن منطقه به دلیل یک سری اتفاقات شیمیایی، تولید نمک های صفراوی کرده و رنگ ماهیچه سبز می شود. این فرایندها نیز به خاطر کمبود اکسیژن، نوع تغذیه، استرس و غیره به وجود می آید.

بیدگلی اضافه کرد: بنابراین شهروندان، هیچ نگرانی از بابت مصرف این مرغ ها نداشته باشند زیرا می توانند قسمت سبز شده را جدا کرده و بقیه لاشه را مصرف کنند.

به گفته وی، امکان تشخیص وجود این رنگ سبز در کشتارگاه وجود ندارد، زیرا پروتکلی برای شکاف سینه مرغ در این مرحله تعریف نشده است، بنابراین بیشتر مردم آن را هنگام پاک کردن در منزل مشاهده می کنند.

نایب رییس انجمن صنفی واردکنندگان داروهای دامپزشکی تاکید کرد: مردم جهت حصول اطمینان بیشتر می توانند از مرغ های بسته بندی شده استفاده کنند، زیرا در این صورت، دیگر چنین آسیب ماهیچه ای به چشم مشتری دیده نشده و آنچه که به دست مصرف کننده می رسد کاملاً سالم بوده و ظاهری طبیعی دارد.

بیدگلی در پایان گفت: البته اگر همین عضله، دارای بوی متعفن، ترشحات غیرعادی و یا پرخونی بیش از حد بود، لازم است که از مصرف آن خودداری شود.

گفتنی است چند وقتی است که عکسی از عارضه عضله سبز در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و درباره وجود عفونت و عدم مصرف آن به مردم هشدار می دهد.

این در حالی است که یکی از خبرگزاری ها به نقل از یک استاد دامپزشکی، این عارضه را بیماری زا تلقی کرده که به گفته نایب رییس انجمن صنفی واردکنندگان داروهای دامپزشکی، ادعاهای ایشان به اشتباه، موجب نگرانی مردم شده و عفونت یا بیماری در کار نیست.

 

خبر مرتبط:

ماجرای عکس منتشر شده از گوشت مرغ سبز رنگ در گروه‌های تلگرامی چه بود؟

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر الهی
|
-
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
استاد دانشگاه گفته؟؟؟؟؟؟؟؟
متخصص طیور
|
-
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
با سلام
عارضه green muscle dis یا بیماری عضله سبز به علت فعالیت بیش از حد بالها و در نتیجه انقباضات زیاد عضله عمقی سینه ای و فشار آمدن به این عضله به علت فاسیای محکمی است که اطراف آن را گرفته و مانع خونرسانی کافی به این عضله میشود، و اصلا عفونی نیست. امان از شایعات !!!!
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
لطفأ این بیماری رو چک کنید. http://www.thepoultrysite.com/diseaseinfo/104/oregon-disease-deep-pectoral-myopathy/
نظر شما
ادامه