کد خبر: ۲۴۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
حکیم مهرچهل و هفتمین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
ارائه گزارش عملکرد استان یزد، بررسی دستورالعمل چگونگی برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی و بررسی امور جاری این سازمان محورهایی بودند که اعضای شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی در جلسه اخیر خود آنها را بررسی کردند.
دکتر یداله پورامرالهی رئیس شورای نظام دامپزشکی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد مقام اول کشور در تولید بلدرچین را دارد گزارش عملکرد و فعالیت‌های شورای نظام دامپزشکی استان مطبوعش را به اعضای شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی ارائه کرد.
وی با بیان اینکه استان یزد چهارمین استان کشور از نظر وسعت است در خصوص جمعیت دامی این استان گفت: 114 هزار رأس گاو و گوساله، یک میلیون و 545 هزار رأس گوسفند و بز، 850 واحد مرغداری گوشتی و 37 هزار و 200 نفر شتر جمعیت دامی این استان را تشکیل می‌دهند.
پورامرالهی استان یزد را رتبه اول کشور در سرانه تولید گوشت مرغ و بلدرچین معرفی کرد.
رئیس شورای نظام دامپزشکی استان یزد گفت: این استان دارای 26 داروخانه دامپزشکی، 14 کلینیک، 2 مرکز مایه کوبی، 2 بیمارستان و شش واحد کشتارگاه صنعتی و نیمه صنعتی طیور است.
وی افزود: 300 نفر عضو نظام دامپزشکی استان یزد هستند که از این تعداد 120 نفر در بخش دولتی و سایرین در بخش غیر دولتی اشتغال دارند.
پورامرالهی تشکیل کارگروه‌های مختلف در شورای نظام دامپزشکی استان یزد را از فعالیت‌های شاخص این شورا برشمرد.
وی با بیان اینکه بیکاری فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در استان یزد در حد صفر است گفت: کلیه قراردادهای مرتبط با فعالیتهای بخش خصوصی با نظارت و در محل نظام دامپزشکی استان یزد منعقد می‌شود.
در ادامه این جلسه دکتر سید محمد آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا با اشاره به اینکه کمیته ای به منظور اطلاع رسانی ستاد انتخابات شورای مرکزی نظام دامپزشکی تشکیل شده است، گفت: مکاتباتی برای معرفی نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و قوه قضائیه برای تشکیل هیئت سه نفره نظارت بر انتخابات شده است و معرفی نماینده شورای مرکزی نیز طبق قانون الزامی است.
وی با بیان اینکه زمانبندی انتخابات شورای مرکزی دوره چهارم سازمان نظام دامپزشکی مشخص شده است از اعضای این شورا درخواست کرد تا نظرات خود را در این خصوص اعلام کنند.
چهل و هفتمین نشست شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا مصوباتی نیز به شرح زیر داشت:
1-     برای تشخیص حسن شهرت شغلی و اجتماعی نامزدهای عضویت در شورای مرکزی سازمان، مصوبه پیشین مجدداً بررسی شد و به تصویب رسید.
2-     موضوع بررسی دستورالعمل چگونگی برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا مطرح و مقرر شد دستورالعمل اصلاح شده دومین دوره برای دور سوم با انجام اصلاحات برای دوره چهارم به اجرا گذاشته شود.
3-     بر اساس این مصوبه مقرر شد جلسه فوق العاده شورا در تاریخ 13/4/89 برای ارائه بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری انتخابات برگزار شود.
در جلسه اخیر شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی این سازمان حضور داشت، وی که در جلسه گذشته شورای مرکزی به دلیل حضور در کنفرانس بین المللی OIE (سازمان جهانی بهداشت حیوانات) نتوانسته بود شرکت کند در جلسه اخیر این شورا حضوری فعال داشت.
 
دکتر سید محسن دستور که از ابتدای حضورش در سازمان دامپزشکی کشور گامهای مؤثری در جهت همکاری و تعامل بیشتر بخشهای دولتی و خصوصی دامپزشکی برداشته است، با حضور فروتنانه خود در پنجمین نشست سراسری رؤسای نظام استان‌های سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا که هفته گذشته در محل سازمان نظام دامپزشکی برگزار شد و گفت و شنود صمیمی وی با حضار، که به تعبیر دکتر آقامیری باعث دلگرمی افراد بود، نشان از تلاش رئیس سازمان دامپزشکی کشور برای هرچه هماهنگ تر شدن و تعامل بیشتر بخش‌های مختلف فعال در عرصه دامپزشکی کشور داد.
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکترکوشان
|
-
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۹
0
0
بازگشت به پاراگراف آخر امیداست ریاست محترم سازمان نظام وهکارانشان دراستانهانیز قدمهای موثر و جاذبی بردارند.
چراکه متاسفانه دراستانها جبهه گیری و اتلاف انرژی وجدایی جاری است.خبری از اتفاق و سازندگی نیست.
باران
|
-
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۰
0
0
با سلام
لطفا یه فکری هم واسه اجرایی شدن (واقعی نه سرخرمنی!!!) آئین نامه ماده 19 جهت اعمال تعرفه های جدید کلیه رده های دامپزشکی تو کشتارگاهها بکنند. مدیران کشتارگاهها از اجرای قراداد با دامپزشکان تحت نظارت نظام سبز سلامت بخاطر منفعت طلبی های شخصی خودشون، وحشت دارن!!! و تا سازمان دامپزشکی از نظام دامپزشکی بطور اجرایی و همه جانبه حمایت نکنه، کسی ملزم به این اصل مهم حامی دامپزشکان مسوول فنی این واحدها نمیشه . . .
نظر شما
ادامه