کد خبر: ۲۵۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نداشتن برنامه عملی و راهبردی برای وزارتخانه / ایجاد تزلزل در وزارتخانه / سردرگمی مرغداران و دامداران و عدم مدیریت تب برفکی / برخوردهای غیر منطقی، عصبی با کشاورزان و تولید کنندگان و ادعای کذب خلیلیان مبنی بر رزمنده بودن در جنگ تحمیلی در هنگام گرفتن رای اعتماد مجلس ...
Sadegh_Khalilian1030695278

حکیم مهر -  سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از کلید خوردن استیضاح دکتر صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

مهرداد لاهوتی اظهار داشت: موضوع استیضاح وزیر جهاد کشاورزی هم اکنون در حال تایپ برای جمع آوری امضا در صحن علنی مجلس است و پیش بینی می شود استقبال خوبی از این استیضاح از سوی نمایندگان صورت گیرد.

وی دلایل استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را عدم حمایت این وزارتخانه از تولید کنندگان محصولات کشاورزی و دامی خواند.

لاهوتی عدم اشراف وزارت جهاد کشاورزی به واردات محصولات کشاورزی، عدم اشراف این وزارتخانه به صندوق بیمه کشاورزان و استفاده نکردن از نیروهای متخصص را از دیگر دلایل استیضاح وزیر جهاد کشاورزی برشمرد.
در همین زمینه احمد جباری عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس  گفت : استیضاح خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی با استقبال فراوان نمایندگان مجلس مواجهه شده است.

نماینده مردم بندرلنگه در مجلس افزود: بدلیل نارضایتی کشاورزان و روستاییان و تولیدکنندگان از عملکرد وزیر جهاد کشاورزی تعداد زیادی از نمایندگان با تهیه سه متن استیضاح جداگانه، خواستار استیضاح ایشان شده اند که البته این سه استیضاح را تجمیع خواهیم نمود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با شاره به محورهای استیضاح وزیر کشاورزی، برخی از محورهای 30 گانه استیضاح خلیلیان را اعلام کرد.

جباری برخی از محورهای استیضاح وزیر را «عمل ننمودن برنامه های اعلام شده در زمان کسب رای اعتماد از مجلس، نداشتن برنامه عملی و راهبردی برای وزارتخانه ، سوء مدیریت ، ایجاد تزلزل در وزارتخانه ، ناتوانی در تصمیم گیری و اداره وزارتخانه ، واردات بی رویه محصولات کشاورزی ، واردات 11 برابری دام زنده نسبت به سال مشابه ، واردات بدون قرنطینه از پاکستان و افغانستان، ارائه امارها و وعده های نادرست و ناصحیح به مجلس , کشاورزان و مردم، افزایش بی رویه قیمت محصولات کشاورزی به رغم کاهش قیمت نهاده های وارداتی، برکناری متخصصین موسسه تحقیقات جنگل برای جلوگیری از افشای رسوایی مبالغ دریافتی صادق خلیلیان بابت پروزه های تحقیقاتی که با گذشت 10 سال هنوز ارائه نکرده، عدم ارتباط وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با تشکل های کشاورزی و تولیدکنندگان، برخوردهای غیر منطقی، عصبی با کشاورزان و تولید کنندگان و ادعای کذب خلیلیان مبنی بر رزمنده بودن در جنگ تحمیلی در هنگام گرفتن رای اعتماد مجلس، فرافکنی وزیر جهاد کشاورزی نسبت به وظایف و مسولیت های خود به سایر دستگاهها و وزارتخانه ها و راکد شدن فعالیت های گلخانه ای، صنایع تبدیلی، سردرگمی مرغداران و دامداران و عدم مدیریت تب برفکی، عدم برنامه ریزی مناسب جهت خرید محصولات کشاورزان علی الخصوص گندم و غیره ..» عنوان نمود.


 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اشناس
|
-
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
0
0
مطالب ذکر شده عالی است ولی سخن از بعضی پیکره وزارت که بدست فراموشی سپرده شده اشاره نشده شاید همه آنها رافراموش کرده اند که ما خبر نداریم بایستی یاد آوری کرد به علت عدم مدیریت وزیر سازمانهای جنگلها مراتع وآبخیزداری -شیلات -تعاون روستایی - دامپزشکی و.......از اوضاع احوال آنهاوضیعت تعریف ندارد مثلا منابع طبیعی در اثر نقاط کشور دارد تخریب وازبین می روداز جنگل گرفته تا مرتع چه طمعه حریق یا توسط افرادسودجو این منابع خدادادی شاهد هستیم وهزینه های میلیاردی در راستای آبخیزداری تاکنون مورد ارزیابی قرار نمیگیرد وکسی دراین راستا سخنی به میان نیاورد چرا !!!؟؟؟
etsw
|
-
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۱
0
0
اگر وزیر عوض شود کشاورزی 1000 قدم جلو تر میرود ............. را برسر کار اورده و ...... رو برداشته و ........ را بر سر کار اورده باید مهندس اسکندری برگردد که بعید است قبول کند
نظر شما
ادامه