کد خبر: ۲۷۶۷

حکیم مهر -  رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان ‌غربی گفت: برای وارد کردن مرغ به میزان 5 هزار تن با ترکیه توافقنامه منعقد شده است که بدون فوت وقت درصدد اجرای مفاد این توافقنامه هستیم.

جعفر‌صادق اسکندری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم نگران کمبود مرغ در ماه مبارک رمضان نباشند زیرا برای تامین مرغ مطابق با میزان نیاز مردم برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان بازرگانی خاطرنشان کرد: برای وارد کردن مرغ به میزان 5 هزار تن با ترکیه توافقنامه منعقد شده است که بدون فوت وقت درصدد اجرای مفاد این توافقنامه هستیم.

وی همچنین یکی از دلایل کمبود مرغ را اتلاف مرغ‌های واحدهای تولیدی در ماه جاری در تعدادی از واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: تعداد زیادی مرغ در ماه جاری به خاطر افزایش دمای هوا تلف شدند.

این مقام مسئول دلیل دیگر کم شدن مرغ در بازار را بیمار شدن مرغ‌ها دانست و تصریح کرد: با همکاری مسئولان در سازمان جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی این بیماری در حال مهار شدن است.

اسکندری با بیان اینکه امکان وارد شدن مرغ‌های آلوده به بازار مصرف منتفی است، اظهار داشت: مسئولان در سازمان‌های ذیربط با اعزام کارشناسان و بازرسان متخصص به کارگا‌ه‌ها فرآیند این بیماری را بررسی و بر انهدام مرغ‌های بیمار نظارت می‌کنند تا سلامتی هموطنان توسط یک عده سود‌جو به خطر نیفتد.

این مقام مسئول قیمت مرغ را در حال حاضر در شهرستان‌های ارومیه بین 3 هزار و 200 و 3 هزار و 500 تومان متغیر عنوان و تصریح کرد: قیمت مرغ در ماه جاری در تعدادی زیادی از استان‌ها و شهرستان‌های کشور بنا به دلایلی افزایش قابل توجهی یافته است.

وی اضافه کرد: با وجودی که میزان تغییر قیمت در آذربایجان‌ غربی کمتر از سایر استان‌ها است ولی این مسئله توجیه‌کننده افزایش قیمت نیست و سازمان بازرگانی همراه با کارشناسان و افراد مجرب سعی در مهار افزایش قیمت دارد.

 

 

نظر شما
ادامه