کد خبر: ۲۸۱۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر حسین رشیدی» مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از ممنوعیت عرضه مرغ با وزن بیش از 2 کیلوگرم در استان کرمان از ابتدای سال 95 خبر داد.

وی حاطر نشان کرد: در این طرح کشتارگاه های طیور مجاز به عرضه لاشه های سنگین تر از وزن 2 کیلوگرم نخواهند بود و طبعاً فروشندگان مرغ در سطح شهر نیز موظف به رعایت این مسئله هستند.

وی خطاب به پرورش دهندگان طیور در استان گفت: پرورش دهندگان نیز بایستی به این نکته دقت داشته باشند که بایستی به نحوی برنامه ریزی نمایند که طول دوره پرورش از 45 روز عبور نکرده و وزن مرغ زنده از 2.5 کیلوگرم بیشتر نباشد.

دکتر رشیدی کاهش چربی و ضایعات مرغ، ارتقاء کیفیت لاشه به دلیل کم چرب بودن و کاهش مصرف داروها بویژه آنتی بیوتیک ها و کاهش احتمال باقیمانده آنها درگوشت مرغ را از جمله مزایای اجرای این طرح برشمرد و اظهار داشت: به دنبال کاهش دوره پرورش و در نتیجه کاهش هزینه های تولید و بهبود ضریب تبدیل و اقتصادی شدن تولید، استفاده از این روش برای تولید کنندگان نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

دکتر رشیدی افزود: با توجه به سرمایه گذاری بالای انجام شده در صنعت طیور استان و اهمیت توسعه پایدار این صنعت در تامین امنیت غذایی مردم، لازم است تشکل ها، اتحادیه ها و تعاونی مرغداران مدیریت زنجیره تولید تا عرضه گوشت مرغ را به عهده گرفته و با تدابیر لازم نوسانات شدید بازار و خسارتهای احتمالی به مرغداران را مدیریت و از تولید کنندگان حمایت نمایند.

وی افزایش رقابت پذیری صنعت مرغداری ها و امکان جذب بازارهای منطقه در راستای صادرات مرغ مازاد را مهم ترین مزیت اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: اجرای این طرح مستلزم فرهنگ سازی در جهت مصرف مرغ مناسب در بین مردم می باشیم.

دکتر رشیدی وزن متوسط و ایده آل جهت مصرف را 1200 تا 1800 گرم اعلام کرد.

وی تاکید کرد: تولید مرغ استاندارد در تضمین امنیت غذایی جامعه، افزایش کیفی و کمی گوشت مرغ و همچنین زمینه‌سازی برای صادرات آن اثرگذار است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از جوجه ریزی 15 میلیون 360 هزار قطعه طیور در 9 ماهه اول سالجاری خبر داد.

وی در پایان اظهار داشت: متاسفانه بیشتر مصرف کنندگان به خرید مرغ‌های با وزن بیشتر از 2 کیلوگرم تمایل دارند که باید به وسیله اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی عمومی و ارائه آموزش‌های بهینه، افراد جامعه را نسبت به مضرات مصرف مرغ غیراستاندارد آگاه کرد تا مصرف کنندگان به خرید مرغ‌های با سایز استاندارد ترغیب شوند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
0
0
سلام لطفا هنگام درج خبر تصحیح بفرمایید'دکتر رشیدی مدیر کل شمال کرمان' . چون مدیر کل جنوب کرمان جدا می باشد. و عنوان مدیرکل استان کرمان اشتباه است.
ناشناس
|
Iraq
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
0
مدیر کل همه است از تجربه دکتر خجالت بکش
نظر شما
ادامه