کد خبر: ۲۸۴۴۹
 

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: استفاده از هورمون محرک رشد در طیور بی اساس است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، «دکتر صادق صالحی» افزود: سرعت رشد جوجه ها در صنعت پرورش طیور مربوط به اصلاح ژنتیکی و تغذیه مناسب در فرآیند پرورش است.

وی بیان کرد: سرعت رشد سریع مرغداری های گوشتی مربوط به رعایت اصول بهداشت و نگهداری گله در شرایط مناسب از نظر درجه حرارت ، رطوبت و تهویه و از همه مهم تر اصلاح نژاد بوده و مرغ های تولیدی داخل استان از هر نظر دارای استانداردهای لازم حتی برای صادرات است.

وی گفت: در هیچ یک از داروخانه ها و مراکز فروش نهاده های طیور ماده ای بنام هورمون رشد موجود نیست.

وی افزود: مطرح کردن موضوع استفاده از هورمون ها با هدف افزایش سرعت رشد موضوعی نادرست است زیرا با افزایش سرعت رشد مقادیر زیادی از خوراک طیور تبدیل به ذخیره چربی در بدن مرغ می شود که از نظر اقتصادی به نفع تولید کنندگان نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل همچنین کنترل زنجیره تولید و توزیع فرآورده های پروتئینی با منشاء دامی از جمله گوشت و مرغ بر اساس برنامه مدون سازمان دامپزشکی کشور را ضروری دانست.

وی افزود: اداره کل دامپزشکی استان به طور مستمر اقدام به بازدید و نمونه برداری از محصولات دامی تولیدی و توزیعی کرده است.

صالحی گفت: انتشار شایعه های بی پایه و اساس در چنین موضوعاتی برای ایجاد بی ثباتی در صنعت طیور و مشوش کردن افکار عمومی، تولید کنندگان و مصرف کنندگان در زمینه سلامت بهداشتی مرغ تولیدی داخل استان است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امسال 46 میلیون دز واکسن علیه بیماری های مختلف طیور در استان استفاده شد و در این مدت بیش از 10 میلیون قطعه طیور پس از بازرسی بهداشتی تحت نظارت دامپزشکی در کشتارگاههای صنعتی طیور استان کشتار و وارد بازار مصرف شده است.
 
 
نظر شما
ادامه