کد خبر: ۲۸۵۸۱
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردبیل از کشف و معدوم سازی 2.5 تن بال و بازوی مرغ منجمد غیر بهداشتی و فاسد در یکی از کارگاههای قطعه بندی و بسته بندی گوشت مرغ و جلوگیری از ورود آن در چرخه مصرف انسانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان اردبیل، «دکتر مهران پدرنژاد» گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین بیش از شش هزار و 770 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی انجام و 11 هزار و 990 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی ، فاسد و تاریخ مصرف گذشته در استان ضبط و معدوم شد.

وی تعداد پرونده های ارجاعی به مراجع قضایی در این مدت را 197 پرونده قضایی ذکر و اظهار کرد: در همین مدت 91 هزار و 716 راس دام سبک و 13 هزار و 609 راس دام سنگین در کشتارگاه صنعتی دام و سه میلیون و 690 هزار قطعه طیور در کشتارگاه صنعتی طیور کشتار و پس از بازرسی بهداشتی دامپزشکی وارد بازار مصرف شد.

وی با اشاره به اینکه دامپزشکی متولی اصلی بهداشت عمومی جامعه بوده و تولید مواد غذایی سالم و اطمینان از سلامت آنها و تامین امنیت غذایی یکی از اهداف استراتژیک دامپزشکی است اظهار کرد: دامپزشکی روند تولید فراورده دامی از ابتدای پرورش دام و طیور و آبزیان تا استحصال فرآورده های آن را کنترل می کند تا از این طریق امنیت بهداشتی مواد غذایی برای مصرف کنندگان فراهم شود.

وی گفت: شرط تداوم این امنیت نگهداری اصولی ، حمل و نقل بهداشتی و توزیع و مصرف صحیح فرآورده های خام دامی است.

وی با تاکید بر اینکه گزارش های مردمی واصله در زمینه موارد مشکوک عرضه فرآورده های خام دامی در اسرع وقت رسیدگی می شود افزود: تک تک شهروندان به عنوان ناظران بهداشتی دامپزشکی می توانند گزارش های خود را به اداره دامپزشکی اعلام کنند.

استان اردبیل بیش از شش میلیون واحد دامی دارد.
 
 
نظر شما
ادامه