کد خبر: ۲۸۸۴۷

 «دکتر قاجاری» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور به همراه «دکتر کردآبادی» کارشناس مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از مراکز پرورش ماهیان زینتی منطقه راوند شهرستان کاشان بازدید نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر رسول سبحانی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان ضمن اعلام این خبر گفت: منطقه راوند شهرستان کاشان یکی از قطب های تولید ماهیان زینتی و قرمز در کشور است و هم اکنون ماهی قرمز پرورش یافته در این منطقه به سراسر کشور ارسال می گردد همچنین دارای شرایط بسیار مناسب نسبت به ماهیان تولید شده در مراکز دیگر می باشد و در وضعیت بالقوه ای جهت صادرات به دیگر کشور ها نیز می باشد. با نزدیک شدن به عید نوروز و افزایش خرید ماهیان قرمز توسط مصرف کنندگان جهت استفاده در سفره هفت سین، سبب شد تا این بازدید صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: در ابتدای این بازدید جلسه ای فی مابین دکتر قاجاری و دکتر کردآبادی با اعضای شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهی کاشان برگزار گردید. در این جلسه مسایل و مشکلات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راه کارهایی جهت بهبود شرایط و حل مشکل پرورش دهندگان مطرح گردید. در این جلسه دکتر قاجاری به پروش دهندگان پیشنهاد داد که با توجه به سابقه و تجربه بالای این افراد در این صنعت، به جهت بهره وری بهتر نیاز است این مراکز با تغییراتی که ایجاد می کنند شرایط استخرها را از وضعیت سنتی به صنعتی تبدیل نمایند و با اصلاح مدیریتی لازم در جهت دستیابی به بازارهای جهانی اقدامات نمایند.

دکتر سبحانی در خصوص ادامه این بازدید خاطر نشان کرد: در ادامه دکتر قاجاری و دکتر کردآبادی به همراه اعضای شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهی بازدید مشترکی از چند مزرعه فعال پرورش و تکثیر ماهیان زینتی و قرمز در منطقه راوند کاشان انجام دادند. در این بازدید دکتر قاجاری نکاتی در خصوص تغییر شرایط مراکز پرورش به بهره برداران ارائه دادند که این موارد بیبشتر در خصوص الزامات رعایت مسایل بهداشتی، کنترلی و امنیت زیستی در جهت پیشگیری از بیماری ها بود.

 
 
نظر شما
ادامه