کد خبر: ۲۸۸۸۹

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، با اقدام به موقع و نظارت های مستمر اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی استان البرز، از تعداد 56 واحد پرورش و نگهداری اسب در استان، 1700 راس اسب اصیل و مسابقه که در این واحدها نگهداری می شوند تست مشمشه بعمل آمد که خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلاء به بیماری مشمشه در تستهای انجام شده مشاهده نگردید.

گفتنی است در همین رابطه گروه خبری سیمای البرز در یکی از واحدهای پرورش و نگهداری اسب در منطقه ساوجبلاغ حضور یافته و از مراحل مختلف عملیات تست مشمشه گزارش تهیه نمودند.

در این گزارش خبری، «دکتر رضا زمانی علویجه» کارشناس مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی به خبرنگار سیمای البرز گفت: بیماری مشمشه از جمله بیماریهای خطرناک مشترک بین انسان و دام می باشد که با انجام عملیات مالئیناسیون به موقع در طی سال توسط دامپزشکی، خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری در تست های انجام شده مشاهده نگردیده است.

دکتر زمانی در ادامه افزود: این عملیات در سال دو بار بر روی هر راس اسب انجام می شود و امسال حدود 1700 راس اسب موجود در اسبداری های استان مورد این تست قرار گرفته اند.

وی همچنین در خصوص سایر اقدامات دامپزشکی نیز گفت: دو مورد واکسیناسیون مهم (کزاز و شاربن) نیز هر ساله در اسبداری های استان اجرا می گردد.

 
نظر شما
ادامه