کد خبر: ۲۸۹۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه 70 درصد موفقیت در امر پیشگیری و مهار بیماری تب برفکی به مدیریت دامداران ارتباط دارد، گفت: بیماری تب برفکی شایع و درعین حال قابل کنترل است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر عبدالله بهمنش» خسارات بیماری تب برفکی در این استان را جزیی دانست و افزود: اقدام های پیشگیرانه و بازدارنده با اجرای طرح واکسناسیون در حال اجراست.

وی با بیان اینکه یک مورد شیوع تب برفکی در منطقه ایدنک این استان با واکسناسیون به موقع کنترل شد گفت: واکسناسیون دام های در معرض خط در اولویت این اداره کل است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد سوزاندان لاشه دامهای تلف شده از بیماری تب برفکی را راهکار مهمی برای پیشگیری از این بیماری ویروسی دانست.

بهمنش رعایت زنجیره سرد تامین واکسن دامی را مورد تاکید قرارداد و گفت : دامداران باید واکس مور د نیاز خود را از دامپزشکی و مراکز معتبر تهیه کنند، زیرا نگهداری واکس تب برفکی در درجه مناسب با هدف اثربخشی یک ضرورت است.

وی جا به جایی دام را یکی از عوامل انتشار بیماری تب برفکی دانست وافزود: دامداران و چوب داران باید پس از اعتماد از سلامت دام اقدام به جا به جایی دام از شهرستان های مجاور کنند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد اعمال قرنطینه دامی و جداسازی دام های آلوده از دام های سالم را از دیگر راهکاری مبارزه با بیماری تب برفکی دانست.

وی ضدعفونی کردن جایگاه های دامی با آهک و فرمالین پنج درصد را از دیگر راهکارهای پیشگیری از تب برفکی دانست و گفت: کمبود واکسن تب برفکی از دیگر مشکلات مبارزه با این بیماری است.

کهگیلویه وبویراحمد دارای 60 تا 70هزار راس گاو و دو میلیون واحد دامی سبک شامل میش و بز است.
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
0
بقول این آقا مدیرکل: 70 درصد که موفقیت در پیشگیری که مربوط به اقدامات و مدیریت دامداران است و قطعا 30 درصد هم که مربوط به اثر واکسن است و نقش دامپزشکی هم ..... حتما کشکه دیگه!؟ فقط هر موقع ظهور و وقوع بیماری کم شد، اعلام میکنه که "بعلت اقدامات بموقع این سازمان بوده است!"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
0
چقدر راحت اعداد و ارقام رو بکار میبرن اگه 70 درص دامداره پس شما بکشین کنار بزارین خودشون کنترل کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
0
کاملا درست میفرمایند هفتاد درصد مزایای مدیران را به اتحادیه دامداران واریز کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
در پاسخ به نظراتي كه اعلام شده ، بايد بگم در كنترل هر بيماري چند عامل نقش دارد:
1- واكسن ( در صورت وجود براي يك بيماري خاص)
2- غربالگري
3- مديريت صحيح
يكي از عوامل موثر در اين مورد نقش خود دامدار ها مي باشد ، اگر دامداران عزيز خريد دام مطمئن داشته باشند ، در نقل و انتقال افراد و ماشين ها و دام ها دقت كنند ، راه هاي ورود بيماري به دامداري خود را كاهش مي دهند بنابر اين دامدار ها خود مي توانند نقشي بي بديل در كنترل و حذف يك بيماري دامي داشته باشند. اين اقدامات به همراه واكسيناسيون و اقدامات دامپزشكي مي تواند به كنترل و حذف يك بيماري دامي برسد
نظر شما
ادامه