کد خبر: ۲۸۹۶۲
 

پس از حدود 6 ماه پایش و نظارتهای میدانی در سطح شهر بیرجند، فاز اول طرح درجه بندی کیفی مراکز تولید وعرضه فرآورده های خام دامی با موفقیت اجرا شد.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند با اعلام این خبر گفت: در فاز اول این طرح کار بررسی سوابق و پیشینه تخلفات بهداشتی و اخذ اطلاعات از منابع مختلف اعم از فنی، تخصصی، صنفی، عرفی و شرعی طی چندین جلسه کار کارشناسی طی مدت 6 ماه پیگیری انجام شد و درکارگروه تدوین دستورالعمل و شیوه ارزیابی و درجه بندی مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در شبکه دامپزشکی بیرجند، رتبه بندی مراکر عرضه با موفقیت اجرایی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی بیرجند، «دکتر فردین حسین زاده» افزود: همچنین اقدامات چند ماهه اخیر در راستای ارتقای سطح بهداشتی مراکز یاد شده و برخوردهای قاطع با متخلفان کشتار غیر مجاز دام در بیرجند، منجر به صدور احکام بازدارنده ای اعم از جریمه نقدی، پلمپ واحد، حبس و... گردید که خوشبختانه تمامی این واحدها پس از بهبود شرایط بهداشتی حداقل نمره ارزیابی را دریافت کردند.

وی اذعان داشت: در راستای اطمینان خاطر مصرف کنندگان و رضایت از تهیه محصولات و مواد پروتئینی بویژه گوشت قرمز و سفید، کارگروه نظارت بهداشتی دامپزشکی مراکز مزبور را بر اساس دارا بودن شرایط بهداشتی درجه نمود.

دکتر حسین زاده با بیان اینکه طرح درجه بندی مراکز عرضه پروتئینی برای اولین بار در کشور اجرایی شده است، تصریح کرد: براساس ارزیابی های صورت گرفته، چهار واحد قصابی در سطح شهر بیرجند موفق به کسب درجه 2 کیفی شدند که ضمن صدور گواهینامه بهداشتی کیفی برای آنها، اسامی و مشخصات آنها برای اطلاع و بهره برداری مردم اعلام خواهد شد.
 
 
نظر شما
ادامه